• Tiiffany

IVF med start i september 2016

Min kollega gör i Huddinge och varje insättning är inte ett försök. Äggplocken räknar dem som försök

Filli89 skrev 2016-08-27 16:18:53 följande:

Jaha okee. Vad konstigt och orättvist att det ska vara så olika. I Sthlm räknas varje insättning som Ett försök. Iaf st Göran och Huddinge.

• Tiiffany

Jag börjar också med sprutor nu i september när mensen kommer (: första ivf för oss

AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 15:40:55 följande:

jag hoppar in i denna tråden.

förhoppningvis kommer vi börja med sprutorna vid nästa mens i sep & vi längtar såååå efter barn!

jag vill gärna komma i kontakt med fler par som ska göra IVF i sep 2016.

• Tiiffany
    Filli89 skrev 2016-08-28 18:54:22 följande:
    Konstigt min nära vän gjorde där. Och av någon anledning bestämde de att långtidsodla hennes ända embryo, och då sa de att om den skulle dö så skulle hon få helt nytt färsk försök, hon blev Ju gravid men ändå känns jätte konstigt, orättvist och skumt om det skulle vara olika för olika personer.
    Ja verkligen orättvist. Det lär väl visa sig hur det ligger till nästa vecka när jag ska på mitt första besök
  • Tiiffany
    Olidligaväntan skrev 2016-08-29 19:36:42 följande:

Åh .. i morgon ska jag göra mitt första äggplock någonsin. Är både nervös och förväntansfull.

Du måste dela med dig om hur det känns! Jag kommer också köra mitt allra första äggplock i oktober :)
  • Tiiffany
    Olidligaväntan skrev 2016-08-30 13:52:52 följande:

Första äggplocket avklarat och det gick bättre än förväntat. Känns som att jag oroat mig och varit nervös lite mer än nödvändigt. Skönt att ha det gjort för den här gången. Blev dock besviken på resultatet , 3st som jag inte vet hur det går för.

3st är bättre än inga! Hoppas alla 3 befruktas :)

Gjorde det ont? Var det något alls som kändes? 

• Tiiffany
    Tatami skrev 2016-09-01 10:03:27 följande:

Nu ska jag sprida lite glädje och hopp i tråden. Jag plussade idag, ca 1-2 dagar innan bim! Så otroligt glad, vet inte om jag fattat det än riktigt :D

Jag gjorde ivf, korta protokollet, har måttligt förhöjt prolaktinvärde, läkarna avbröt mitt första försök därför, jag fick då en cysta/follikel som låg kvar i flera cykler men till slut fick jag börja igen när den var borta. På andra ultraljudet såg de 5 äggblåsor och 3 små. På äggplocket togs det ut 6 ägg. 3 befruktades men bara ett ville dela sig som det skulle. Det fick jag tillbaka. Jag är 41 år och hade massa odds emot mig, men det gick ändå. Det är verkligen så att det bara behövs ett bra ägg :)

Nu börjar nästa period av väntan, risken för missfall är ju tyvärr väldigt hög, speciellt såhär i början. Men nu ska jag vara glad ett tag!

ååh grattis!!
  • Tiiffany

Summerar vad vi kom fram till under första mötet idag: läkaren har hakat upp sig på hysteroskopin jag gjorde i våras som visade att vänster äggledare var en liten utbuktning som gör att passagen inte är lika öppen som höger sida, fast spermier o ägg kan passera. Han ska kolla med sina kollegor om vi ska påbörja Ivf denna månad eller göra en till operation?!? Jag sa till honom att efter operationen så sa dem till Mig att formen är lite annorlunda på vänster sida o de finns inget att ta bort... Så varför ska denna läkare vilka gå in igen och ta bort? Är så trött på att älta om gamla saker som vi gjort under utredningen. Han ska ringa slutet på veckan och meddela mig hur vi gör... Han tittade snabbt på äggblåsorna via ultraljud: 16st på höger sida och 12st på vänster sida, det var Iaf positivt. Hoppas sprutorna inte överstimulerar mig

• Tiiffany

Kan inte det där telefonsamtalet bara komma nuuuu med bra besked om att få börja ivf denna månad :( sitter med telefonen bredvid mig hela dagen 

• Tiiffany

Wohoo dem beslutade att jag får starta  med IVF denna månad!! Mens beräknat 19/9, mensdag 2 börjar jag med sprutor 

Svar på tråden IVF med start i september 2016