• Tiiffany

IVF med start i september 2016

Tatami skrev 2016-09-09 14:30:59 följande:
    Åh vad roligt, grattis till beskedet! Håller tummarna att allt går bra.

Idag hade jag officiell testdag, det var negativt som jag redan var bergsäker på. Blödningen kom igång ordentligt igår men beter sig mer som ett missfall och mindre som en mens, så jag hade väl rätt där. Har nu tagit tag i fortsättningen och skrivit ett långt mail till kliniken med frågor och undringar, bl.a. detta att de vill stoppa mig pga lite högt prolaktin fast att de lovat mig tidigare. Känns skönt att ta tag i det iaf och hoppas att då börja med sprutor om ca 4 veckor, eller när mensen nu kommer igen.

Hej!

Åh vad tråkigt, fick själv missfall V6 i november förra året. Blir påminnd om det hela tiden, det är något jag aldrig glömmer och jag tog det väldigt hårt.

Jag tycker det är jättebra att du går vidare med en utredning. Förhoppningsvis hittar de någon lösning för er så de tar sig nästa gång. Att skaffa barn är inte det lättaste :/ 

• Tiiffany

Efter mitt första besök i onsdags så sa barnmorskan att sprutorna finns att hämta ut på en gång. Jag var i 2st apotek i fredags samt ringde till apotekets kundservice och ingen kunde hitta  något. Ringde till barnmorskan idag och  hon hade glömt skicka remissen. Tur att min mens kommer nästa vecka och att jag ändå kollade upp detta i god tid. 

• Tiiffany

Grattis till ditt plus! Kände du några symptom innan du plussade? 

Jag får min mens början på nästa vecka och ska hämta ut mina sprutor idag :) 

• Tiiffany
    hope88 skrev 2016-09-14 08:55:10 följande:
    Tack så jättemycket =)

Jag vart ju överstimulerad detta försök så har haft ont i magen och varit jättesvullen. Mina äggstockar har varit 8 cm de är ca 2 cm i normala fall. Detta ökade förmodligen när kroppen började producera gravidhormonet hcg så fick tömma vätska ur buken i måndags. Så mina symtom är lite svåra att tyda då jag mått rätt dåligt.

Men är det något jag känt så är det illamående från rd 8 som blir värre och även att jag blir hungrig snabbt. Är på ruvardag 12 idag. Även molvärk i magen sedan några dagar tillbaka. Längst ner i magen, det drar lite liksom.

Första försöket kände jag i stort sett ingenting när det inte tog sig.

Åhh spännande! Är det här ert första försök? Gör ni korta eller långa protokollet? Kommer gå jättebra med sprutorna :)

Jaha, då kanske det inte var dem klassiska symptomen riktigt :) 

Jag fick missfall förra hösten, men kände också att det drog mycket i livmodern samt ömma bröst. 
    Detta blir vår första gång, vi gjorde inseminering i våras så där tog jag bara en spruta haha. Vi kommer köra korta protokollet :)

• Tiiffany

Jag blir så nervös när  ni pratar om att bli överstimulerad för sist jag tittade på äggblåsorna på allra första försöket så hade jag naturligt 16 blåsor på höger sida o 12 på vänster. Undrar om risken finns för mig att lätt bli överstimulerad 

• Tiiffany
    hope88 skrev 2016-09-16 11:25:30 följande:
    Minns inte hur många äggblåsor jag hade denna gång men de fick ut 10st ägg.

Det kommer gå bra oroa dig inte =) De gör inget som kan riskera din hälsa. Måttlig överstimulering är ingen fara mer obehagligt. Om det skulle visa sig att du blir jätteöverstumulerad brukar de plocka äggen och vänta med återföring tills det lagt sig just för att överstimuleringen kan bli sämre om du blir gravid. Men de har koll så försök ta en dag i taget bara. När är det dags för äggplock för dig? =)
    Tack för ditt lugnande svar :) Jag ska börja spruta nästa vecka när mensen kommer, tror måndag blir första mensdag. Så antingen slutet av september eller början av oktober är det dags för ÄP 
  • Tiiffany
    hope88 skrev 2016-09-16 12:10:56 följande:
    Så lite så :) Okej hoppas mensen kommer på utsatt tid! Är det här försök 2 eller hur ligger ni till? Det är en spännande men påfrestande process men håller tummar och tår :)
    Det är första IVF försöket :) 
  • Tiiffany
    hope88 skrev 2016-09-16 14:58:38 följande:
    Då har ni en spännande tid framför er :) Ruvartiden är värst dock. Försök sysselsätta dig så gott du kan! Hoppas det går vägen nu :)
    Jag kan tänka mig det, som från första början man försökte skaffa barn. Man tyckte plötsligt att man hade alla symptom :p Jag ska försöka att inte tänka på det för mycket. Tack snälla du, och grattis ännu en gång :) 
  • Tiiffany

Mensen kom precis. Ska bli upprings av barnmorskan och sedan e de bara o köra med sprutorna :)

• Tiiffany

Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall 

• Tiiffany
    Tatami skrev 2016-09-20 13:38:15 följande:
    Men wow! Herregud grattis :D Vilken grej, hoppas allt fortsätter som det ska och att tiden till VUL går fort!
    Tack så mycket! Jag hoppas det håller sig denna gång :)
  • Tiiffany
    Hejhopp132 skrev 2016-09-20 12:36:41 följande:
    Grattis!! Va härligt! Njut av fulla muggar ! Kram
    Tack så mycket :)
  • Tiiffany

Tack så mycket (:

Lee*** skrev 2016-09-20 16:42:37 följande:

Stort grattis, underbart!

• Tiiffany
    hope88 skrev 2016-09-21 13:11:04 följande:
    Woow!!! Stort stort grattis!! Njut nu och lycka till <3
    Taack så mycket! :) <3
  • Tiiffany
    Emmybear skrev 2016-09-22 03:35:34 följande:

Den märkliga krampen i magen var tydligen positivt ?

Grattis! :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016