IVF med start i september 2016
Det där är så olika. Jag tycker ruvartiden är det absolut lättaste med hela processen. Fram till i slutet då förstås..
Det där är så olika. Jag tycker ruvartiden är det absolut lättaste med hela processen. Fram till i slutet då förstås..
Igår var det ET för mig. Jag undrar hur länge man känner sig svullen, trött och lätt andfådd? Läkaren kollade inte om jag var överstimulerad fast att jag klart och tydligt uttryckte min oro. :-/
Jag börjar jobb på måndag och jobbar som undersköterska. Det är inte en lugn stund kan jag säga..
Är lite orolig över att riskera något samt hur tusan jag ska orka? Jag måste dessutom ha läkarintyg för forts sjukfrånvaro ..
Jag är fortfarande svullen och har ont och är nu 17 dagar efter ET. Andningen vart bra igen efter att de tömde buken på vätska. Anledningen till att jag har ont än är att tappa en på vätska inte botar överstimulering utan lindrar endast och har fått tillbaka lite vätska efter tappningen, men inte tillräckligt för att tömma. Ska tillbaka på måndag och se om det går åt rätt håll
Nä han kollade inte om jag hade vätska i buken. :-/
Har nu beslutat mig för att kolla upp det imorgon på gyn- akut. Det kan väl inte vara riskfyllt att göra VUL så tidigt efter ET?
Tack för ditt svar :*)
När du börja misstänka överstimulering hade du gått upp i vikt då? Vad var dina symtom? Extrem smärta el endast lite obehag?
Dom vill att jag ska ha koll på vikten och den verkar faktiskt vara ok. Har inte gått upp något nämnvärt i vikt.
Börjar tro att mitt psyke spelar ett spratt med mig då jag ändå känner mig lätt andfådd.
Andfådd är man väl endast vid tydlig överstimulering då man samlar på sig vätska?
Kollade dom med VUL samma dag som ET utfördes på dig? Samt blodprov?
Jag har inte tagit några blodprov under hela min IVF. (endast i början av utredningen)
Ursäkta för alla hundra frågor haha
Kram på dig
Mensen kom precis. Ska bli upprings av barnmorskan och sedan e de bara o köra med sprutorna :)