IVF med start i september 2016
Det där är så olika. Jag tycker ruvartiden är det absolut lättaste med hela processen. Fram till i slutet då förstås..
Det där är så olika. Jag tycker ruvartiden är det absolut lättaste med hela processen. Fram till i slutet då förstås..
Igår var det ET för mig. Jag undrar hur länge man känner sig svullen, trött och lätt andfådd? Läkaren kollade inte om jag var överstimulerad fast att jag klart och tydligt uttryckte min oro. :-/
Jag börjar jobb på måndag och jobbar som undersköterska. Det är inte en lugn stund kan jag säga..
Är lite orolig över att riskera något samt hur tusan jag ska orka? Jag måste dessutom ha läkarintyg för forts sjukfrånvaro ..
Jag är fortfarande svullen och har ont och är nu 17 dagar efter ET. Andningen vart bra igen efter att de tömde buken på vätska. Anledningen till att jag har ont än är att tappa en på vätska inte botar överstimulering utan lindrar endast och har fått tillbaka lite vätska efter tappningen, men inte tillräckligt för att tömma. Ska tillbaka på måndag och se om det går åt rätt håll
Nä han kollade inte om jag hade vätska i buken. :-/
Har nu beslutat mig för att kolla upp det imorgon på gyn- akut. Det kan väl inte vara riskfyllt att göra VUL så tidigt efter ET?
Tack för ditt svar :*)
När du börja misstänka överstimulering hade du gått upp i vikt då? Vad var dina symtom? Extrem smärta el endast lite obehag?
Dom vill att jag ska ha koll på vikten och den verkar faktiskt vara ok. Har inte gått upp något nämnvärt i vikt.
Börjar tro att mitt psyke spelar ett spratt med mig då jag ändå känner mig lätt andfådd.
Andfådd är man väl endast vid tydlig överstimulering då man samlar på sig vätska?
Kollade dom med VUL samma dag som ET utfördes på dig? Samt blodprov?
Jag har inte tagit några blodprov under hela min IVF. (endast i början av utredningen)
Ursäkta för alla hundra frågor haha
Kram på dig
Mensen kom precis. Ska bli upprings av barnmorskan och sedan e de bara o köra med sprutorna :)
Tack för dem orden. Jag hoppas du har rätt i att allt är som det ska. Vet ni om blåsorna växer lite till av ovitrelle ägglossningsspruta också?
Hur långt har du kommit i behandlingen? Stor kram!
Aå kul att se att så många ruvar nu! Håller tummar och tår för er!
Och till er som snart ska börja med behandling eller strax är ruvare stort lycka till :)
Igår var den officiella testdagen och det visade ett starkt fint plus :) Var åå återbesök på kliniken idag också pga av överstimuleringen. Mina äggstockar är fortfarande väldigt svullna så är fortsatt sjukskriven veckan ut. Men fick bekräftat att hcg i blodet ökat som det ska så nu har vi en tid bokad i okt för graviditets ultraljud! Kan inte förstå än hihi! Är idaf i vecka 5 (4+5) hoppas så att det ska gå bra <3
Hejar på er!
Tack snälla du! Men växa till sig och mogna till sig, är inte det samma sak? haha!
Tack för pepp! Vi får hålla tummarna nu!
Hej på er,
Det känns bra att man läser genom vad eller hur de andra gör, och spännande,
Jag ger mycket hopp om läser nån positive och hoppfull här,
Önskar önskar alla lycka, my GOD!
Jag har båda gonal och menopur,
Jag har börjat redan 3 nätter , och jag mår bra, ingen konstig och inte så mycket stress :)
Vi får se ...
Jag jobbar också personlig assistent och men känner sig mer risk,
Jag ska på första ultrajud på fredag,
Men jag vet inget om vikt och när man börja väga sig , jag aldrig gjort genom denna process , bara på äp dag gör dem.
Och en annan sak att när man testa hcg? Jag fick ingen råd om denna, behöver jag köpa själv från appotek?
Lycka till och hejar på ER <3