• hope88

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-09-20 11:37:10 följande:

Hemkommen efter ÄP. Sämre resultat än vanligt, 6 ägg, men jag vet att det är ett helt ok resultat. Det är bara det att jag jämför med mina tidigare 4 IVF då vi fått runt 15 ägg. Nåja, det räcker med att 2 klarar sig fint och flyttar in på torsdag.

Fick med mig extra smärtlindring också, vilket känns skönt. Nu blir det sova och vila. Har tagit ledigt resten av veckan, så att jag verkligen är i form när det är dags att börja jobba igen.

Hoppas så att guldägget/äggen finns där! Spännande med 2 st som ska flytta in! Håller tummar och tår att det går bra imorgon :) Vila på du!

För oss denna gången vart det 10 ägg, 6 mogna och 1 som befruktades normalt och som flyttade in och fäste <3 Allt går även om det känns klyschigt med guldägg osv.

Stor kram!
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2016-09-21 13:17:27 följande:

Ringde kliniken nu, 4 av de 6 äggen blev befruktade.

Frågade även om mognad och de sa att alla 6 var mogna. Så nu hoppas jag att de fortsätter dela sig.

Härligt!! Jag tror på dina ägg :)

Kram
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 13:33:01 följande:

Tack!

Vi vet inte det än. Fick ingen tid. Däremot hoppas vi verkligen på dag 2, då vi aldrig haft embryon som klarat sig längre än så. Så är rädd att de får för sig att exprimentera. Men hoppas inte det. Hoppas på dag 2. Men ja, får se först hur många befruktade det blir. Jag räknar aldrig med någonting, kan bara hoppas. Vi vet ju själva att det slutat innan insättning en gång för oss, så vågar inte ta något för givet. Kram!

Förstår att ni känner er nojiga över det. Hoppas det går bra nu :) Tror ni får tillbaka imorgon men de vill säkert odla vidare de andra :) Hoppas de befruktas fint nu! Ja en dag i taget är det enda vi kan göra i denna process<3 Håller tummarna!
  • hope88
    stajlish skrev 2016-09-21 13:53:11 följande:

Hjälp! Inne på FL på första gången på typ en dryg månad...729 nya olästa inlägg i denna tråden!

Har missat en del förstår jag.. hänger mest i FB-gruppen, är ni med där? 

Hoppas det går bra för alla, ska försöka läsa igenom lite så jag blir uppdaterad.

Själv är vi mitt i IVF3, sista försöket på SU. Sprayat med Suprecur i vanlig ordning i två veckor nu o ska börja med Gonal-F:en ikväll. Högsta startdosen nånsin...nu jäklar ska de brassas på! Hoppas på många blåsor :) 

Kram på er alla kämpar 

Åh ett namn jag känner igen =)

He he ja full rulle i denna tråd nu!

Spännande håller tummarna att det blir bästa omgången nu <3

Kram
  • hope88
    Emmybear skrev 2016-09-22 03:35:34 följande:

Den märkliga krampen i magen var tydligen positivt ?

Yeeey! Grattis =))) Vilken ruvardag är du på o hur många dagar sedan ägglossningssprutan? Jag plussade svagt på rd8 denna gång.

Tror definitivt på plus :))
  • hope88
    Sjuttiosjuan skrev 2016-09-22 07:58:54 följande:

Hej på er! Helt ny både på familjeliv och på ivf, känns dock skönt att kunna gå in här och läsa om alla era erfarenheter???????? vi gör vår första ivf nu och hade äp i tisdags. Fick bara ut ett endaste ägg men det blev iallafall befruktat och nu hoppas jag inte att dom ringer idag och säger att det inte delats????Har dock inte så höga förhoppningar då vi bara har en liten chans,men ändå skönt att vara ett steg längre närmare att få barn.

Hoppas det går bra för er alla?????

Välkommen! =) Håller tummar och tår för ert ägg <3
  • hope88
    Sops skrev 2016-09-22 09:29:04 följande:

Plussade imorse på rd9! Men är lite fundersam då jag för tredje dagen i rad får en rosa flytning på morgonen. Sen inget alls under dagen?

Stort stort grattis =) Blödningar är så vanligt i början så tror inte det är nån fara. Kan ju vara vaginaltabletterna som ger rosa flytningar också.
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 14:41:13 följande:

Nu är de på plats! En 4-cellig och en 6-cellig, de var så fina när vi fick se dem.

De andra två ska vidareodlas.

Tjohoo!! Nu ska det fästa och bli bebis/bebisar<3
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-22 15:54:56 följande:

Tre befruktade blev det. Som vanligt. Så, återigen kvittar antalet ägg ut. Har samma låga antal oavsett. Är rätt ledsen nu. Känner mig rädd. Rädd för att återigen behöva vända på vägen till kliniken, för att alla dött.

Det där med att få tillbaka två kan vi nog bara glömma. Är rädd att vi inte får någon återföring alls... Imorgon har vi tid. Får hoppas på det bästa. Kram till er!

Förstår att det känns tufft :( Vi fick bara 1 befruktat denna gång. Men du jag håller tummarna att ni verkligen verkligen får tillbaka ett ägg! Det ska ni banne mig ha <3 Alla mina tankar till er! Kramar
  • hope88

Grattis till er som plusat <3 Underbart!

Till er som fått minus håll i hoppet! Er tur kommer <3

Håller mina tummar stenhårt för er alla som ruvar också nu är det er tur! Hur känns det?

Vi gjorde också ivf pga av min mans få och slöa spermier. Vi har gjort icsi båda gångerna. Första försöket tog det inte och nu denna gång på försök 2 tog det sig.

Hoppas verkligen att du mår bra Sjöblomman och att yrseln är i schack nu <3 Obehagligt!

Till er som nu ska starta, ni har em spännande men omtumlande resa framför er! Men allt det tuffa är värt det :)

Idag var jag tillbaka på ivf kliniken då jag fått UVI :( Fick behandling för det och ultraljudet visade fortsatt stora äggstockar, den högra är 10 cm och den vänstra 8 cm och kommer vara så ett bra tag till i och med överstimuleringen så fortsätter med fragmin (blodförtunnande) men det bästa av allt var att vi fick se vårt lilla foster <3 Är i vecka 7, 6+2 nu och hjärtat plippade på så fint och den var i rätt storlek. Jag bara låg där och log! Tyvärr var min man inte med då jag trodde att vi bara skulle ta urinsticka och få behandling men hoppas så han får se på riktiga ultraljudet 13 okt <3 är fortfarande orolig men försöker tänka att just nu är vi i alla fall gravida!

Kram till er alla och megapepp!!

Svar på tråden IVF med start i september 2016