• hope88

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-10-26 12:07:14 följande:

Snart börjar IVF 6... Börjar tappa hoppet helt.

Gör de något annorlunda denna omgång?

Jag hoppas så för er skull och hoppas lite extra för det som inte du orkar nu. Varför ska det vara så svårt att det efterlängtade för vissa. Det är inte rättvist. Det är verkligen er tur nu! Stor stor peppkram.
  • hope88
    Tatami skrev 2016-10-25 21:39:06 följande:

Har inte trott mkt på mitt embryo denna gången. Har tjuvtestat några dagar, mest för att bekräfta att det är negativt. Orkade inte testa imorse. Kom hem och var kissnödig, tänkte jaja, kan likagärna testa.

Skrattar åt mig själv för att jag är så knäpp och tycker mig se ett streck efter nån minut, sådär om man tittar lite i ögonvrån. Sväljer skrattet när kag ser att det faktiskt ÄR ett streck.... jättesvagt, men ett streck!!!! 12 dagar efter befruktning. Sen började jag storböla, och nu känns allting helt overkligt.

Kommer nog ta ett par dagar för det att sjunka in. Jag är gravid!!! :D

Ibland vågar man inte tro men så händer det :) Stort stort grattis!! Underbart <3 Här bölas det hela tiden haha så mycket hormoner

Kram
  • hope88
    typjag skrev 2016-10-26 12:32:46 följande:

3 dagar kvar till min insättning.. Tidigare försök har jag gjort ALLT man kan läsa sig till kanske eventuellt ska hjälpa vid insättning typ: inte dricka kaffe på 2 veckor innan, sluta med mjölk, dra ner på kolhydrater, träna dagen innan, inte dricka alkohol på 2 veckor innan, gått i zonterapi mm mm mm. Denna fjärde gång tänker/orkar jag inte vara sån. Jag har dragit ner lite på kaffet men tänker i övrigt fortsätta leva normalt. Inbillar mig att det ska göra det lättare för psyket också. vem vet. Håller alla tummar för att lille Isbjörnen ska klara upptining och att den vill fastna denna gången. Funderar också på att börja ta lutinus idag, trots att det är ostimulerat FET. tänker att det kan väl inte skada att hjälpa livmodern lite på traven och göra det extra mysigt där inne?  bara att tänka på att det KANSKE kanske skulle vara vår tur nu, att äntligen se det där extra strecken om någon vecka, alltså. jag blir helt varm inombords... Önskar det var lördag nu.

Håller tummarna att det går vägen :) Hoppas hoppas!
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2016-10-26 16:42:52 följande:

Tack!

Ja, lite. Ska ta 300 de första tre dagarna och sedan 225 fram till ovitrelle. Har tidigare tagit 225 hela vägen.

Men i övrigt är det samma, de kan inte se något som är fel. Men vi blir ju inte gravida.

Håller tummarna stenhårt för att det boostar lite extra! Nu är det banne mig dags igen att det boar sig in en el två bebbar i din mage också <3

Men visst hade du blivit gravid en gång innan? Det måste komma ett guldägg för er med snart. Låter klyschigt gillade inte alls när de sa så på kliniken men det är ju så. Av våra 10 klarade sig ett 2 dagars till ET och den grodde sig fast.

Hoppas så för er skull!

Pepp pepp pepp
  • hope88
    Akira Öken skrev 2016-10-25 13:17:43 följande:

Tack för pepp hörrni! Jag läste här innan jag åkte imorse och det gjorde att det kändes lite bättre.

Jag är ledsen och besviken. Äggen hade redan lossnat och det fanns bara ett kvar. Händer tydligen inte ofta, tyckte läkaren sa ca 3-5 på över 1000. Klart vi hoppas på det ägg som ändå finns, men chansen minskar ju i lämföelse med om det funnits 10.

Men neej! Vilken otur :(

Men du hoppet finns än! Jag tror att det är guldägget som fanns kvar! Håller tummarna och hoppas åt dig!

Kram
  • hope88
    Tatami skrev 2016-10-26 18:59:34 följande:

Tack <3 Ja, som triss! Plötsligt händer det xD Tre dagar kvar till officiell testdag...

Exakt :D Har du testat nåt mer? :) Jag vart lite manisk med testen hi hi ^^
  • hope88
    Tatami skrev 2016-10-26 19:03:51 följande:

Hur mår du nu förresten? Vilken vecka är du i och hur känns det?

Jag mår bra men är orolig fortfarande för mf. Vissa dagar är värre med oron. Försöker ta en dag i taget :)

Mår lite illa emellanåt men har fått foglossning i svanskotan så går på behandling för det men jag försöker njuta ändå. Klagar inte så mycket då jag känner mig väldigt ödmjuk inför denna graviditet, vet ju hur många fler som kämpar.

Håller på återhämtar mig från operation också. Min högra äggstock vred sig så vart ambulans in till gyn förra förra helgen. Vart akut titthålsop men de lyckades rädda äggstocken och än så länge har bebis inte påverkats:)

Gick in v11 idag dvs 10+0 <3

Hur mår du? :)
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2016-10-26 20:35:46 följande:

Tack!

Ja, för ett år sen var jag gravid. Vi hoppas det snart är dags igen.

Ja verkligen! Håller tummar och tår för detta försök<3
  • hope88
    Tatami skrev 2016-10-26 22:02:10 följande:

Jag ser det inte som manisk, mer som ett sätt att studera vad som händer med min kropp :) Jag har testat varje dag sen i lördags ;) En spännande sak är att precis som förra gången så är mina streck starkare på em än på morgonen. Kanske är för att jag dricker te och sånt på kvällen och ofta kissar under natten. Idag bestämde jag mig för att i fortsättningen bara testa efter jobbet, så det blir jämförbart.

Japp, idag var det liiite starkare än igår, får se imorgon ;) köpte ett clearblue digital också att testa med sen också.

Ja det är ju sant :) testade också varje dag första veckan för att se stegring. Mina var också starkare på em men dricker som du mycket på kvällen så beror säkert på det :)

Vad kul att det stegrar då går det åt rätt håll :) Gjorde också med clearblue digital.Tog ett varje 1 gång i veckan tills det visade 3+.
  • hope88
    Tatami skrev 2016-10-26 22:07:28 följande:

Men oj vad grejer du har råkat ut för O.O Hoppas behandlingen mot foglossningen hjälper dig. Och skönt att det gick bra med operationen!

Jag mår redan lite illa.... just nu känns det mest bra men är faktiskt lite orolig att jag ska må riktigt dåligt senare. Men ingen idé att tänka på sånt ens innan man kommit till testdag.... liksom du är jag väldigt orolig för mf, har hänt två ggr förut, båda i vecka 5. Vecka 5 imorgon (4+0).

Mjo det har ju inte varit en komplikationsfri start som gynläkaren sa ;) men vart så överstimulerad pga att hcg stegrade i och med att den fäste. När jag kom in på akuten var den hö äggstocken 13 cm (de ska vara 2cm). Nu är de runt 6 cm och tros vara normala om ett par veckor. Är fortfarande sjukskriven till den 3/11. Men allt är värt det <3

Ja det hoppas jag med den gör. Har fått lite övningar och fått köpa en sittring för svanskotan. Gör så ont att sitta utan den xD

Illamående är inte så kul men förhoppningsvis tyder det på att allt flyter på som det ska där inne. Försöker se mina symtom som så.

Mf oron är ju så tärande.. jag håller mina tummar och tår stenhårt för att du får passera v5 nu och att allt efter det ska gå bra nu! Det här är guldägget och om några veckor får ni förhoppningsvis se ett hjärta picka<3 Men förstår att du är orolig, det är jag med fortfarande, har svårt att glädjas. En dag i taget tror jag är bra :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016