• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Olidligaväntan skrev 2016-08-22 20:34:58 följande:
    Tack :)

Kruxet är att jag gör kontrollen på "hemma sjukhuset" och kliniken har stängt torsdag så jag kommer få vidare besked på fredag antar jag. Då det är kliniken som styr. Men jag ska ringa och prata med dom imorgon så jag inte står där med skägget i brevlådan :)
    Angående mediciner. Sjukhuset ni går på. Apoteket där bör ha medicinen hemma. Antar att ni har som oss och bor i en mindre stad och gör behandlingen i den större. För oss tar det också tid att få hem medicinerna hem, men när vi varit på RMC i Malmö och gjort ultraljud och fått nya recept för att fortsätta spruta längre.. Då har vi alltid hämtat det på sjukhusapoteket. Inga konstigheter alls. Lycka till!
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-08-23 15:27:09 följande:
    Tack! Känns väldigt spännande :) Det gick bra, förutom en grej de sa som bara påverkar framtida försök och som jag inte orkar bry mig om just nu. Nu är det vänta som gäller! Och så progesteron tre gånger om dagen. Skulle du sätta tillbaka imorgon?
    Vad skönt att det gick bra!
    Vad var det de sa inför framtida försök? Vi får hoppas ni slipper göra några sådana!

Oj. Progesteron tre gånger om dagen? Vilken tar du? Jag tar alltid bara Crinone på morgonen.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-24 09:08:53 följande:

Började äntligen med sprayen imorse! Hurra.

Wiie! Välkommen till gänget Jag är på spraydag 9 idag!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-24 17:27:02 följande:
    Tack tack! Jag hoppas vi är i fas med sprutorna sen.
    Det är mycket möjligt att vi blir det. Jag har ju ett datum. 8/9 börjar jag. Men det har inte du än va?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-24 20:43:23 följande:
    Nej alltså jag tar ju blodprov för att se om jag är nedreglerad. Ska ta det 7/9 och sen ringer de på eftermiddagen och talar om ifall jag kan börja med sprutorna eller om jag ska vänta och bara köra sprayen ett tag till.
    Så det finns stor chans att vi är helt i fas så! Jippi!
    Hur många sprutdagar brukar du ha?
    Mycket coolt! Vi kommer nog vara det, vad kul Jag brukar köra typ närmare två veckor. Typ 12 dagar eller så. Har planerat plock vecka 38. Blir det som det brukar så blir det i slutet av den veckan. Du då?
  • Regnbågsdröm
    Tiiffany skrev 2016-08-24 21:21:16 följande:

Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:

Åh härligt!! Men är det verkligen säkert att ni får börja den cykeln bara för att första samtalet är nu? Vill bara inte att du ska bli besviken om ni får vänta sen <3 Många har ju kö nu efter sommaren
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-24 22:45:16 följande:
    Varierar mellan 10-12.
    Får hoppas att vi hamnar i bra fas. Kan ju verkligen bli så
  • Regnbågsdröm
    Tiiffany skrev 2016-08-24 21:47:53 följande:

Jag frågade om hon visste ifall vi kmr börja vid september mensen och hon sa ja så brukar det vara. Litar på det (:

Vad bra! Hoppas på det då!
  • Regnbågsdröm
    Olidligaväntan skrev 2016-08-25 19:30:13 följande:

Idag var jag och kollade äggblåsorna på hemmaplan. Blev besviken, fick träffa en läkare som typ inte kunde nånting om ivf. Hon hade heller aldrig sett pappret som jag hade med mig som hon skulle fylla i och faxa till kliniken. Hon visste inte hur hon skulle fylla i den och sa att hon måsta få hjälp av andra att göra det senare,( ja, ja nybörjare men det kändes inte så seriöst.) Och hon kunde inte svara på några frågor förutom hur många blåsor det var ungefär. Blir irriterad att mottagning inte bokade in mig med en läkare som vet nått (som det för övrigt lät som när jag bokade). Ja ja lång väntan på att kliniken ringer imorgon och vi får veta fortsättningen. Tycker det är jobbigt att inte veta. (sorry för långt inlägg :P )

Låter som vårt första försök när vi gjorde första ultraljudet i Växjö. Gör aldrig om det. Valde sedan att alltid åka tre timmar till den riktiga kliniken istället. Det är så värt det. Att gå hos någon som inte vet vad de ska göra knappt, bara för att det är nära. Nej. Mitt tips till er är att åka till er klinik nästa gång!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-08-25 23:55:59 följande:

Hej igen,

Gick till den äldre tråden för att hitta ER.

Insättning imorgon, har 3 st tre-dagars och min engelska klinik vill sätta in alla. Vet dock mer än väl att det kanske inte är 3 imorgon.
    Fick 5 ägg i senaste plocket, som genomfördes med riktigt mycket bedövning att jag somnade och drömde. Åkte sedan i vanlig ordning själv till jobbet (genom helt london i tunnelbanan)och jobbade resten av dagen, vilket kanske inte var skitsmart såhär i efterhand.

Känns scary! Har aldrig haft 3 ägg tillgodo innan. Slutade helt med gluten, för 2 månader sedan, då jag fick höra om en tjej som det funkade för. Oavsett hur det går imorgon kommer jag att fortsätta med det. Ett kvar på 3-packet och sedan vet jag inte om vi går på donations ägg eller adoption.

Loppi,
    3-e IVF försöket, 40 år, gift, bor i London

Välkommen tillbaka min vän. Håller alla tummar för dig!
Svar på tråden IVF med start i september 2016