• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 20:35:22 följande:

På RD12? För då borde det ju visat rätt på digitalt också, tänker jag? Men du kanske menar ännu tidigare? Jag tänker mest att det är dumt att testa så pass tidigt att man ändå inte är säker på svaret och liksom behöver "analysera testet". Men kanske bara min tanke

Rd 9 var det, med ett 3-dagars :) jag visste ju inte om det skulle vara positivt och då tog jag ett billigare test som dessutom var känsligare. Det var svagt men tydligt positivt så visst, det hade nog varit positivt med digital också. Men det visste jag ju inte :)
  • avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 17:33:51 följande:
    Vad är ens hcg? Jag har aldrig fått något test från min klinik. Tror Avin78 också går på RMC. Där får vi inget sånt.
    Jag har aldrig fått heller ,
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-19 21:40:49 följande:
    Ok. Trodde alla fick test. Men återigen, saker är olika. Vi får två tester på min klinik, men jag gillar inte dem så jag köper alltid Clearblue digital. Så slipper man analysera och vrida och vända.
    Alltid olika
    Precis så. Det är så jag också tänker. Hur tidigt testar du med dem? Före testdag? Jag har alltid börjat blöda på rd11 eller 12, så har liksom alltid "vetat" vad testet ska visa. Hoppas det blir annorlunda nu.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-09-19 21:49:22 följande:
    Men vad kul att det närmar sig för äggplock! Smet in i tråden för att kolla till er lite. Förstår att du är nervös men tänk att du måste förbi de här stegen för att komma ett steg närmare. Jag håller tummarna så de vitnar här. Kramar och lyckönskningar i massor!!
    Tack finaste du <3
  • avin78

Tack hope88 för fin din förklaring :)
    Olika klinker har olika system , som jag förstår här i gropen,
    Men jag ska fråga i äp dagen att få urinstickers för testa mitt hcg ,
    Min fjärde natt gonal f och menopur ,
    Lycka till med er <3

• Hejhopp132
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 21:09:18 följande:

Tack. Jag hoppas det är så Så jag får ut många mogna ägg!

Härligt! Håller alla tummar! Men var det du som skrev att du jobbar som assistent? Du ska inte bära så nära efter äggplock. Inte för embryots skull, utan för dig och dina äggstockars. Jag blir alltid tillsagd att inte lyfta över fem kilo första veckorna, pga att äggstockarna är svullna.

Antingen har jag missat det eller så har jag inte fått info om det Jag kände i kroppen att det inte var som vanligt så jag tog det lungt! Nu ledig i några dagar iaf. Tusen tack för infon, ska försöka lösa det på bästa sätt närmast veckorna!
  • Regnbågsdröm
    Hejhopp132 skrev 2016-09-20 05:28:21 följande:
    Antingen har jag missat det eller så har jag inte fått info om det Jag kände i kroppen att det inte var som vanligt så jag tog det lungt! Nu ledig i några dagar iaf. Tusen tack för infon, ska försöka lösa det på bästa sätt närmast veckorna!
    Alltid olika info på olika kliniker, har vi ju märkt här många gånger. Men att man inte får bära efter ÄP borde ju vara självklart. Se till att ordna det på ditt jobb. Så slipper du få ont! Jag bär själv 14 kilo i jobbet, men jag löst det så jag får göra andra arbetsuppgifter. Hade inte fungerat annars. Kram!
  • Tiiffany

Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall 

• Sjöblomman
    Tiiffany skrev 2016-09-20 07:45:26 följande:

Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall 

Åh GRATTIS! Vad härligt!
  • Sjöblomman

Hemkommen efter ÄP. Sämre resultat än vanligt, 6 ägg, men jag vet att det är ett helt ok resultat. Det är bara det att jag jämför med mina tidigare 4 IVF då vi fått runt 15 ägg. Nåja, det räcker med att 2 klarar sig fint och flyttar in på torsdag.

Fick med mig extra smärtlindring också, vilket känns skönt. Nu blir det sova och vila. Har tagit ledigt resten av veckan, så att jag verkligen är i form när det är dags att börja jobba igen.

Svar på tråden IVF med start i september 2016