• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Tatami
    Lee*** skrev 2016-09-20 16:54:06 följande:

Vi fick två till frysen, bästa omgången. Var först väldigt nervöst r de inte skulle höra ÄP på fredagen som vanligt utan 3 extra sprutdagar.

Vet inte hur denna ruvningen känns, känner inte av några direkta symtom förutom lite ömma bröst, lite känningar från livmodern.

Åh det är ju kanon med frysägg! Lycka till med ruvningen nu :)
  • Sjöblomman
    Hejhopp132 skrev 2016-09-20 16:31:07 följande:
    Dag 2 började jag.. Kan det bero på vilken dag du sätter tillbaka ägg?
    Nej jag tror inte det, har satt tillbaka dag två, tre och fem. Men alltid börjat med Lutinus dag två.

Ingen stor grej, tänkte bara vad ni andra får för förhållningssätt.
  • Tiiffany

Tack så mycket (:

Lee*** skrev 2016-09-20 16:42:37 följande:

Stort grattis, underbart!

• Lee***

[quote=76987063][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-20 17:34:14 följande:[/quote-nick]Åh vad härligt! Grattis till frysägg! Hur har era tidigare försök sett ut? Alltid hoppfullt när man känner att det är "bästa omgången". Håller tummarna för er![/

Omgångarna har ändå varit bra.

1 ivf 10 ägg, 9 mogna , 6 befruktade 1 sattes in, ingen kunde frysa. Sprutade 10 dagar.

2 ivf blåsorna hade inte växt till sig så jätte bra, läkaren plockade även små blåsor o blev själv överraskade att de fick ut 12 ägg, 8 mogna, 4 befrukatade , 1 till o 1 till frysen. Sprutade 10 dagar ÄP gjordes på fredag så de vågade inte vänta tills på måndag.

3 ivf 12 ägg, 11 mogna o 9 befruktade dock när de satte in 2 ägg så hade de andra inte delat sig rätt, men de tog igen, 2 till frysen.

Denna gång hade jag också mindre blåsor ( blev ledsen då jag även hade mindre till antal men det hann o växa till sig o även de många små)så läkaren tyckte att vi plockar på måndag istället för fredag, 13 sprutdagar.

Har läst om dig i några trådar o sett att ni har haft otur. O att du också sprutar många dagar, hur många dagar exkl ägglossningssprutan sprutar du?

Ursäkta för lång text!!!

• Lee***

Tack, regnbågsdröm.

Blev även gravid på ivf 2, slutade i MA vecka 12:(

Lycka till själv. Var det i morgon du skulle ha ÄP?

• Lee***

[quote=76987144][quote-nick]Tatami skrev 2016-09-20 18:07:25 följande:[/quote-nick]Åh det är ju kanon med frysägg! Lycka till med ruvningen nu :)[/

Tack!

• Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-20 20:40:08 följande:

Tack, regnbågsdröm.

Blev även gravid på ivf 2, slutade i MA vecka 12:(

Lycka till själv. Var det i morgon du skulle ha ÄP?

Ja, imorgon är det ÄP för oss. Håll tummarna!
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-20 20:38:19 följande:

[quote=76987063][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-20 17:34:14 följande:[/quote-nick]Åh vad härligt! Grattis till frysägg! Hur har era tidigare försök sett ut? Alltid hoppfullt när man känner att det är "bästa omgången". Håller tummarna för er![/

Omgångarna har ändå varit bra.

1 ivf 10 ägg, 9 mogna , 6 befruktade 1 sattes in, ingen kunde frysa. Sprutade 10 dagar.

2 ivf blåsorna hade inte växt till sig så jätte bra, läkaren plockade även små blåsor o blev själv överraskade att de fick ut 12 ägg, 8 mogna, 4 befrukatade , 1 till o 1 till frysen. Sprutade 10 dagar ÄP gjordes på fredag så de vågade inte vänta tills på måndag.

3 ivf 12 ägg, 11 mogna o 9 befruktade dock när de satte in 2 ägg så hade de andra inte delat sig rätt, men de tog igen, 2 till frysen.

Denna gång hade jag också mindre blåsor ( blev ledsen då jag även hade mindre till antal men det hann o växa till sig o även de många små)så läkaren tyckte att vi plockar på måndag istället för fredag, 13 sprutdagar.

Har läst om dig i några trådar o sett att ni har haft otur. O att du också sprutar många dagar, hur många dagar exkl ägglossningssprutan sprutar du?

Ursäkta för lång text!!!

Vi brukar spruta runt 12 dagar varje gång. Den här gången blev det 11. Kör maxdos från första sprutden, menopur 450.
    Hoppas det är vår tur nu. <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016