• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 19:39:40 följande:

Nej. Jag har aldrig riktigt förstått varför folk tar andra tester och håller på och försöker analysera och greja. Varför tar inte alla bara digitalt?

Jag testade tidigare än testdag för att jag visste att risken för missfall var hög, och jag ville veta om det fäst sig i livmodern. Hade jag väntat till testdagens hade det varit negativt och även om jag hade misstänkt missfall pga alla symtom samt att mensen var lite udda så hade jag aldrig vetat säkert. För mig känns det positivt för framtiden att veta att jag kan bli gravid eftersom det strulat lite med prolaktinvärde plus att jag är 41. Digitalt är bra såklart, men testar man tidigt kan det bli negativt eftersom det har lägre känslighet än tex clearblue plus. Därför testade jag med clearblue plus, 12 dagar efter befruktning.
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 19:54:41 följande:
    Troligen för att det är billigare med de andra men det digitala är bäst, kan inte bli tydligare :)
    Men hur snåla är folk, haha!
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-09-19 19:58:09 följande:
    Jag testade tidigare än testdag för att jag visste att risken för missfall var hög, och jag ville veta om det fäst sig i livmodern. Hade jag väntat till testdagens hade det varit negativt och även om jag hade misstänkt missfall pga alla symtom samt att mensen var lite udda så hade jag aldrig vetat säkert. För mig känns det positivt för framtiden att veta att jag kan bli gravid eftersom det strulat lite med prolaktinvärde plus att jag är 41. Digitalt är bra såklart, men testar man tidigt kan det bli negativt eftersom det har lägre känslighet än tex clearblue plus. Därför testade jag med clearblue plus, 12 dagar efter befruktning.
    På RD12? För då borde det ju visat rätt på digitalt också, tänker jag? Men du kanske menar ännu tidigare? Jag tänker mest att det är dumt att testa så pass tidigt att man ändå inte är säker på svaret och liksom behöver "analysera testet". Men kanske bara min tanke
  • Hejhopp132
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 16:10:35 följande:

Tack för dem orden. Jag hoppas du har rätt i att allt är som det ska. Vet ni om blåsorna växer lite till av ovitrelle ägglossningsspruta också?

Hur långt har du kommit i behandlingen? Stor kram!

Jag tror att äggen fortsätter växa lite, och såklart mognar till dig!

Jag är på 5:e ruvardagen .. :)
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-09-19 19:43:04 följande:

Spännande Akira! Kommer du börja med nästa mens då eller? Jag hade positivt ägglossningstest idag, kände det innan jag ens tog testet, så skönt att kroppen fungerar som den ska :) Dvs mens om ca 13 dagar och om allt ser bra ut på initialt ultraljud så kommer jag börja spruta igen då. Kanske vi kommer följas åt den här gången?

Det är tanken att vi ska börja nästa mens så kanske den kommer ungefär samtidigt som din. För mig är det lite svårt att beräkna dag då jag slutat med p-piller nyligen.
  • Hejhopp132
    Akira Öken skrev 2016-09-19 18:33:34 följande:

Nu är snart även vi med i "gänget". Jag har en tid bokad i veckan för att få instruktioner om hur medicinen ska tas. ????

Va spännande Akira! Skriv ner alla frågor du har och ställ dom till sjuksköterskan eller läkaren så får du svar på allt du vill veta. Säkrast så. Alla vi har olika läkare och mottagningar vilket gör att våra kunskaper skiljer sig lite och då kan du bli lite osäker istället för trygg. Lyssna på ditt Fertilitetsteam och kör på det! Lucka till! Kram
  • Regnbågsdröm
    Hejhopp132 skrev 2016-09-19 20:46:56 följande:
    Jag tror att äggen fortsätter växa lite, och såklart mognar till dig!

Jag är på 5:e ruvardagen .. :)
    Tack. Jag hoppas det är så Så jag får ut många mogna ägg!

Härligt! Håller alla tummar! Men var det du som skrev att du jobbar som assistent? Du ska inte bära så nära efter äggplock. Inte för embryots skull, utan för dig och dina äggstockars. Jag blir alltid tillsagd att inte lyfta över fem kilo första veckorna, pga att äggstockarna är svullna.
  • Akira Öken
    Hejhopp132 skrev 2016-09-19 21:01:39 följande:

Va spännande Akira! Skriv ner alla frågor du har och ställ dom till sjuksköterskan eller läkaren så får du svar på allt du vill veta. Säkrast så. Alla vi har olika läkare och mottagningar vilket gör att våra kunskaper skiljer sig lite och då kan du bli lite osäker istället för trygg. Lyssna på ditt Fertilitetsteam och kör på det! Lucka till! Kram

Tack för tipsen!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 17:48:03 följande:
    Nej det har vi aldrig fått. Gjort tre försök.
    Man ska köpa ett clearblue graviditetstest, digitalt, och ta på testdag. Innan dess ska man bara ta sitt progesteron, Crinone. No more.
    Ok. Trodde alla fick test. Men återigen, saker är olika. Vi får två tester på min klinik, men jag gillar inte dem så jag köper alltid Clearblue digital. Så slipper man analysera och vrida och vända.
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 14:51:27 följande:

Andra ultraljudet idag. Blir plock på onsdag! Blev dock fruktansvärt nervös nu. Allt går ju upp och ner i den här processen, med känslorna och allt.. Just nu väldigt rädd för att misslyckas igen. Rädd för att inte äggblåsorna var tillräckligt stora och att äggen då ska vara omogna.. Ja, ni fattar. Har någon lite pepp över så kasta det gärna på mig. Kram till alla som kämpar! Om en timme kanske jag är mer hoppfull. Som sagt, upp och ner Ägglossningssprutan ikväll! Jävligt skönt att slippa menopur och synarela, haha! Hoppas det är för evigt!

Men vad kul att det närmar sig för äggplock! Smet in i tråden för att kolla till er lite. Förstår att du är nervös men tänk att du måste förbi de här stegen för att komma ett steg närmare. Jag håller tummarna så de vitnar här. Kramar och lyckönskningar i massor!!
Svar på tråden IVF med start i september 2016