• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 17:36:00 följande:
    Haha borde veta detta så mycket jag googlat ;) Men oavsett så tror jag de växer på sig lite och fina ägg ska ni få denna gång :D
    Tack! Får verkligen hoppas på det <3
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 17:38:48 följande:
    Hcg är det hormom kroppen utsöndrar när man blir gravid. Urinstickorna mäter t ex hcg och ger inte plus förrän det finns hcg i kroppen :)

Får ni inte med er ett test hem därifrån? Alltså en urinsticka? Jag fick en men har köpt hem fler från apoteket. Annars är hcg i blodet inte ett standardprov som klinikerna tar tror jag så sa läkaren till mig i alla fall
    Nej det har vi aldrig fått. Gjort tre försök.
    Man ska köpa ett clearblue graviditetstest, digitalt, och ta på testdag. Innan dess ska man bara ta sitt progesteron, Crinone. No more.
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 17:46:36 följande:

Tack! Får verkligen hoppas på det <3

Hoppas hoppas <3
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 17:48:03 följande:

Nej det har vi aldrig fått. Gjort tre försök.

Man ska köpa ett clearblue graviditetstest, digitalt, och ta på testdag. Innan dess ska man bara ta sitt progesteron, Crinone. No more.

Okej då förstår jag :) Det digitala är ju mycket bättre. Går inte missta :)
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 18:52:17 följande:
    Okej då förstår jag :) Det digitala är ju mycket bättre. Går inte missta :)
    Nej. Jag har aldrig riktigt förstått varför folk tar andra tester och håller på och försöker analysera och greja. Varför tar inte alla bara digitalt?
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-09-19 18:33:34 följande:

Nu är snart även vi med i "gänget". Jag har en tid bokad i veckan för att få instruktioner om hur medicinen ska tas. ????

Spännande Akira! Kommer du börja med nästa mens då eller? Jag hade positivt ägglossningstest idag, kände det innan jag ens tog testet, så skönt att kroppen fungerar som den ska :) Dvs mens om ca 13 dagar och om allt ser bra ut på initialt ultraljud så kommer jag börja spruta igen då. Kanske vi kommer följas åt den här gången?
  • hope88
    Akira Öken skrev 2016-09-19 18:33:34 följande:

Nu är snart även vi med i "gänget". Jag har en tid bokad i veckan för att få instruktioner om hur medicinen ska tas. ????

Spännande :) Så fort du kommit in i behandlingen rullar det på :)
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 14:51:27 följande:

Andra ultraljudet idag. Blir plock på onsdag! Blev dock fruktansvärt nervös nu. Allt går ju upp och ner i den här processen, med känslorna och allt.. Just nu väldigt rädd för att misslyckas igen. Rädd för att inte äggblåsorna var tillräckligt stora och att äggen då ska vara omogna.. Ja, ni fattar. Har någon lite pepp över så kasta det gärna på mig. Kram till alla som kämpar! Om en timme kanske jag är mer hoppfull. Som sagt, upp och ner Ägglossningssprutan ikväll! Jävligt skönt att slippa menopur och synarela, haha! Hoppas det är för evigt!

Åh vad spännande! Jag vet inte om det är pepp för dig, men ibland tar jag fram tärningsappen på min mobil, och slår tärningar för 6 ivf-försök för att se på vilket det kommer att lyckas. Och det är lika roligt varje gång det lyckas, för plötsligt händer det :D Det kan vara din gång denna gång! Stor kram, ska hålla tummarna på onsdag :)
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 19:39:40 följande:

Nej. Jag har aldrig riktigt förstått varför folk tar andra tester och håller på och försöker analysera och greja. Varför tar inte alla bara digitalt?

Troligen för att det är billigare med de andra men det digitala är bäst, kan inte bli tydligare :)
Svar på tråden IVF med start i september 2016