• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Emmybear

Jag hoppar in här. Ruvar nu på en liten eskimo som var sex dagar när den kom på plats i onsdags. Dag 5 nu. Första frysförsöken så extra spännande.

• Sjöblomman
    Emmybear skrev 2016-09-18 21:01:18 följande:

Jag hoppar in här. Ruvar nu på en liten eskimo som var sex dagar när den kom på plats i onsdags. Dag 5 nu. Första frysförsöken så extra spännande.

Lycka till!
  • Kezza
    peacefrog skrev 2016-09-18 14:50:22 följande:
    Håller med om det där med lån. Å det är konstigt att det inte finns typ rut/rotavdrag för en sån här tjänst. Bruttlolöneavdrag är ju super men inte alla företag har detta. Å det är verkligen synd att ni samkönade inte kan få hjälp på andra kliniker. Vad jag förstår så är vi kort om donatorer i Sverige. Och att det kan ha nåt att göra med att donatorn inte är anonym. Har nära vänner som fick vänta väldigt länge på sin tur
    Det är ju inte bara samkönade par som behöver få donerad sperma. Det finns även heterosexuella par som behöver ta hjälp donatorer som ex. vi. Jag tycker också att det är väldigt konstigt att privata kliniker inte får erbjuda ivf med donerad sperma men inseminationgår bra. Det borde ju inte vara något annorlunda! Jag tog upp detta med en barnmorska som arbetar på en privat ivf-klinik och hon tyckte också att det är konstigt! Det känns som att det är dags för en ändring i lagen!
  • Hejhopp132

Hej allihopa. Nykomling i både tråden och ivfbubblan. Satt tillbaka 1 ägg i torsdags och ruvar för fullt (rd 4). Vårat första efterlängtade försök, men det känns inte verkligt.. Lite som en testomgång och att det kommer krävas 3-4 ggr för att lyckas.. Dagarna går ganska bra än så länge , nätterna dock är fulla av konstiga drömmar om ämnet och jag vaknar orolig och trött.

Jag tycker ni alla är fantastiska som kämpar???? Kram till er!

• Sops
    Lee*** skrev 2016-09-18 19:35:54 följande:

[quote=76981239][quote-nick]Sops skrev 2016-09-18 17:24:39 följande:[/quote-nick]Jag lever som vanligt! Har tyvärr inte kunnat ta det lugnare i jobbet men jag tänker att det brukar ju bli barn ändå.

Har tyvärr inte dragit ner på kaffet som jag hade tänkt men ska bättra mig på det nu. Vilken rd är du på?[/

På rd 4 eller 5 med 2 dagar embryon. Själv?

Jag är på rd6 idag med ett femdagars
Svar på tråden IVF med start i september 2016