• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • pergotimestina
    minbaramin skrev 2016-12-15 22:07:57 följande:

Känner mig deppig idag.. ruvardag 5. Har senast dagarna haft mensvärk som kommer och går... tror ni det är kört? Varför mensvärk såhär tidigt?

Svårt att hålla humöret uppe..

Hej ville bara ge dig lite positiva tankar :)

Jag hade mensvärk hela tiden under ruvar tiden och har det fortfarande:) så det kan också betyda något positivt :)))
  • pergotimestina
    synonym skrev 2016-12-15 21:30:04 följande:

Tack för lyckönskningar!

Jo, jag vet att endel har så och hade hoppet uppe tills idag då det tyvärr börjat blöda mer och mer. Men mensvärken har varit mycket svagare än vanligt, det tror jag är progesteronet. Ska testa på lör bara för att konstatera neg och meddela Sahlgrenska.

Lycka till med graviditeten!

Åhh neeej!jag håller tummarna på att det bara är en engångs blödning :/

Men ta ett test för säkerhetens skull...

Hoppas hoppas på ett positivt resultat.
  • nowtomorrowtoday2016
    minbaramin skrev 2016-12-15 22:07:57 följande:

Känner mig deppig idag.. ruvardag 5. Har senast dagarna haft mensvärk som kommer och går... tror ni det är kört? Varför mensvärk såhär tidigt?

Svårt att hålla humöret uppe..

Jag säger som pergotimestina, mensvärk kan också vara ett gott tecken! Alternativt är det bara en biverkan av progesteronet. Dessutom är det ju för tidigt för mens så jag tror inte alls du ska tolka detta som något negativt! Håller tummarna för dig.
  • nowtomorrowtoday2016
    synonym skrev 2016-12-15 21:54:18 följande:
    Tack så mycket! Men tyvärr har det blivit mer och mer färskt blod nu, så jag tar det som att det är mens. Har långpass på jobbet med nattarbete så ville inte ta testet här utan väntar ändå till lör för att kunna lämna besked och planera vidare med Sahlgrenska.

Känns bara sorgligt att man lagt in så mycket energi, planering och hopp i detta och att det bara inte funkar. Beundrar dem som gör detta om och om igen. Kommer nog behövs bryta ihop under helgen för att sedan orka vidare. Är livrädd för att det aldrig kommer att gå.
    Nej! Så tråkigt synonym! Känner så med dig, och fattar precis hur du känner med all tid och energi man lagt ner och all oro och rädsla som bara blir starkare för varje misslyckande. Men behåll hoppet! Det allra flesta lyckas till slut och IVF är väldigt framgångsrikt vid upprepade försök. Jag läste någonstans att upptill 6 försök är chansen fortfarande ca 25% per försök så även om det är jobbigt nu så finns det väldigt goda chanser att lyckas till slut! Detta är i alla fall vad jag brukar trösta mig med och det tycker jag hjälper. Nu vet du också att du svarar bra på behandlingen och kan få befruktade ägg och kanske kan läkarna utifrån utfallet i detta försöket ytterligare förfina ditt protokoll för att ytterligare öka chanserna i framtiden. Men landa i detta först och sörj och ta sen nästa steg när du är redo. Skickar styrka och hopp!
  • synonym
    Sascha lo skrev 2016-12-15 23:12:47 följande:

Åh förstår det. Det är sorgligt. Ibland tänker jag på att jag under två år planerat hela livet utifrån ägglossning och mens. Svårt att boka semestrar för man vet inte vart i karusellen man är och mensdagen har vart så vidirig så jag fått ställa in saker. För att man vart så ledsen.

Jag tycker du är en kämpe som orkar jobba<3

Jag har inte testat. Vågar inte. Testdag på sön men kommer testa på mån för då kan jag vara hemma om jag behöver. Kommer inte orka gå till jobbet den dagen om det är neg. Är dock rädd att mensen hinner före. Känns verkligen som att den är på gång..

Ja, det blir ju en så stor del av ens liv även fast man försöker att inte låta det ta över.

Tack! :)

Hoppas hoppas att det går väger för dig/er! Det ger ju så mycket hopp då andra lyckas! Hoppas dina menskänningar bara är lite go växtvärk ;)
  • minbaramin

Mina vänner..

Nu är jag här och är orolig.. ruvardag 7..

En väldigt privat fråga.. hoppas det är okej. Vaknade imorse av en orgasm.. antagligen mina drömmar.. men läser ju att det kan vara farligt vid ruvning och har nu panik.. har ni haft några restriktioner kring detta?

• BK1986
    minbaramin skrev 2016-12-17 09:19:29 följande:

Mina vänner..

Nu är jag här och är orolig.. ruvardag 7..

En väldigt privat fråga.. hoppas det är okej. Vaknade imorse av en orgasm.. antagligen mina drömmar.. men läser ju att det kan vara farligt vid ruvning och har nu panik.. har ni haft några restriktioner kring detta?

Det är ingen som helst fara! Tänk på dem som inte vet att de kanske är gravida och har sex. :) Restriktionerna runt sex brukar vara pga risken för infektion. Har otroligt svårt att tro att en orgasm skulle göra någon som helst skillnad. :)
  • minbaramin
    BK1986 skrev 2016-12-17 09:30:47 följande:

Det är ingen som helst fara! Tänk på dem som inte vet att de kanske är gravida och har sex. :) Restriktionerna runt sex brukar vara pga risken för infektion. Har otroligt svårt att tro att en orgasm skulle göra någon som helst skillnad. :)

Tack snälla för ditt svar! Man är ju nojig för precis allt.. jag tycker dock kliniken borde gett information om detta om de vore en stor risk..
  • synonym
    pergotimestina skrev 2016-12-16 11:00:48 följande:

Åhh neeej!jag håller tummarna på att det bara är en engångs blödning :/

Men ta ett test för säkerhetens skull...

Hoppas hoppas på ett positivt resultat.

Tack för stödet! Men jag har fått mens och även negativt gravtest nu. Är så klart besviken men det finns ju inget annat än att tänka framåt. Paus över jul och nyår och sen får vi hoppas att 2017 är vårt år istället:)

Lycka till för dig och alla! Är roligt och spännande att höra att det går bra för andra.
  • synonym
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-16 15:30:29 följande:

Nej! Så tråkigt synonym! Känner så med dig, och fattar precis hur du känner med all tid och energi man lagt ner och all oro och rädsla som bara blir starkare för varje misslyckande. Men behåll hoppet! Det allra flesta lyckas till slut och IVF är väldigt framgångsrikt vid upprepade försök. Jag läste någonstans att upptill 6 försök är chansen fortfarande ca 25% per försök så även om det är jobbigt nu så finns det väldigt goda chanser att lyckas till slut! Detta är i alla fall vad jag brukar trösta mig med och det tycker jag hjälper. Nu vet du också att du svarar bra på behandlingen och kan få befruktade ägg och kanske kan läkarna utifrån utfallet i detta försöket ytterligare förfina ditt protokoll för att ytterligare öka chanserna i framtiden. Men landa i detta först och sörj och ta sen nästa steg när du är redo. Skickar styrka och hopp!

Tack så jättemycket för peppen och uppmuntrande statistik!

Så skönt att få ventilera sin sorg med andra i samma situation som förstår. Jag har själv valt att prata mindre och mindre om det med familj och vänner då jag märkte att det mest gjorde mig ledsen. Man vet att alla försöker stötta så gott de kan, men när man är så pass känslig i perioder så kan man bli nedstämd av att bara prata om det över huvud taget. Hur har du och ni andra gjort? Har ni valt att prata om det eller inte?

Hur mår du annars i processen?
Svar på tråden Ivf start i November