Ivf start i November
Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)
Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)
Känner mig deppig idag.. ruvardag 5. Har senast dagarna haft mensvärk som kommer och går... tror ni det är kört? Varför mensvärk såhär tidigt?
Svårt att hålla humöret uppe..
Tack för lyckönskningar!
Jo, jag vet att endel har så och hade hoppet uppe tills idag då det tyvärr börjat blöda mer och mer. Men mensvärken har varit mycket svagare än vanligt, det tror jag är progesteronet. Ska testa på lör bara för att konstatera neg och meddela Sahlgrenska.
Lycka till med graviditeten!
Känner mig deppig idag.. ruvardag 5. Har senast dagarna haft mensvärk som kommer och går... tror ni det är kört? Varför mensvärk såhär tidigt?
Svårt att hålla humöret uppe..
Åh förstår det. Det är sorgligt. Ibland tänker jag på att jag under två år planerat hela livet utifrån ägglossning och mens. Svårt att boka semestrar för man vet inte vart i karusellen man är och mensdagen har vart så vidirig så jag fått ställa in saker. För att man vart så ledsen.
Jag tycker du är en kämpe som orkar jobba<3
Jag har inte testat. Vågar inte. Testdag på sön men kommer testa på mån för då kan jag vara hemma om jag behöver. Kommer inte orka gå till jobbet den dagen om det är neg. Är dock rädd att mensen hinner före. Känns verkligen som att den är på gång..
Mina vänner..
Nu är jag här och är orolig.. ruvardag 7..
En väldigt privat fråga.. hoppas det är okej. Vaknade imorse av en orgasm.. antagligen mina drömmar.. men läser ju att det kan vara farligt vid ruvning och har nu panik.. har ni haft några restriktioner kring detta?
Mina vänner..
Nu är jag här och är orolig.. ruvardag 7..
En väldigt privat fråga.. hoppas det är okej. Vaknade imorse av en orgasm.. antagligen mina drömmar.. men läser ju att det kan vara farligt vid ruvning och har nu panik.. har ni haft några restriktioner kring detta?
Det är ingen som helst fara! Tänk på dem som inte vet att de kanske är gravida och har sex. :) Restriktionerna runt sex brukar vara pga risken för infektion. Har otroligt svårt att tro att en orgasm skulle göra någon som helst skillnad. :)
Åhh neeej!jag håller tummarna på att det bara är en engångs blödning :/
Men ta ett test för säkerhetens skull...
Hoppas hoppas på ett positivt resultat.
Nej! Så tråkigt synonym! Känner så med dig, och fattar precis hur du känner med all tid och energi man lagt ner och all oro och rädsla som bara blir starkare för varje misslyckande. Men behåll hoppet! Det allra flesta lyckas till slut och IVF är väldigt framgångsrikt vid upprepade försök. Jag läste någonstans att upptill 6 försök är chansen fortfarande ca 25% per försök så även om det är jobbigt nu så finns det väldigt goda chanser att lyckas till slut! Detta är i alla fall vad jag brukar trösta mig med och det tycker jag hjälper. Nu vet du också att du svarar bra på behandlingen och kan få befruktade ägg och kanske kan läkarna utifrån utfallet i detta försöket ytterligare förfina ditt protokoll för att ytterligare öka chanserna i framtiden. Men landa i detta först och sörj och ta sen nästa steg när du är redo. Skickar styrka och hopp!