Ivf start i November
Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)
Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)
Hej tjejer!
Vi gjorde en återföring den 14/12 efter ha fått ut 19 ägg, 11 som var mogna, 7 blev befruktade. Det slutade med 2 fina embryos. Vi satte in en liten barbapappa, och nu är det bara att vänta. Jag har pco och detta är vårat första försök. Jag känner att det spänner vid livmodern, illamående. Brösten är ömma och stenhårda, vårtorna är stora - men det är nog efter ovitrellen. Vi får testa den 27e...känns som en evighet!
Hej tjejer!
Vi gjorde en återföring den 14/12 efter ha fått ut 19 ägg, 11 som var mogna, 7 blev befruktade. Det slutade med 2 fina embryos. Vi satte in en liten barbapappa, och nu är det bara att vänta. Jag har pco och detta är vårat första försök. Jag känner att det spänner vid livmodern, illamående. Brösten är ömma och stenhårda, vårtorna är stora - men det är nog efter ovitrellen. Vi får testa den 27e...känns som en evighet!
Åh spännande! Håller tummarna! Också gjort min första ivf nu, vi fick också två fina embryon (av endast två befruktade). Återföring 5 dec för min del. Testdag 21/22. Mådde illa första veckan, sedan la det sig. Misstänker av lutinus. Mina bröst är seriöst gigantiska, haha!!!
Lutinus är underbart! 3 gånger om dagen. Hur känner du inför testet?
Har smygtestat positivt igår och starkare idag. Höll på att kräkas av nervositet att mensen var på g, haft vanlig mensvärk och skulle utan ivf haft mens igår. Svårt att vara glad än, mest chockad och orolig. Har varit nere i barnlösa träsket och sedan svajiga ivf-landet så är såå trööött! Men önskar galet mycket såklart!!!!! <3
Hur känner du?
Har smygtestat positivt igår och starkare idag. Höll på att kräkas av nervositet att mensen var på g, haft vanlig mensvärk och skulle utan ivf haft mens igår. Svårt att vara glad än, mest chockad och orolig. Har varit nere i barnlösa träsket och sedan svajiga ivf-landet så är såå trööött! Men önskar galet mycket såklart!!!!! <3
Hur känner du?
Har du köpt stickor? Jag har beställt 10 st...bara för att se om det där strecket blir starkare eller svagare. Men vet inte om det är så bra..? Tänk om det blir starkare trotts att man inte är gravid och kroppen bara luras? Tycker att detta är otroligt jobbigt psykiskt. Trotts gravsyntom så kan det bara vara en luring pga alla hormoner.
Jag tycker detta har varit mycket jobbigare än jag trodde det skulle vara - känner inte igen mig själv ibland. Alla hormoner, tankar, hur man fixar med jobb för att kunna åka till kliniken. Låt den 27e komma fortare!
Gud vad härligt att strecket blir starkare!!! Vart bor du? Hur gammal? Vilken klinik?
Hur menar du nu? Du kan ju endast få falskt positivt om du testar så tidigt att ägglossningssprutan ej gått ur. Om du väl får plus efter den, så får du ju inget falskt plus! :) men självklart psykiskt jobbigt att ha massa stickor och eventuellt se ett svagare streck. Därför har jag gett mig testförbud nu. Testdag officiellt om två dagar, om allt är ok då ska jag inte testa mer! :)
Vi plussade i måndags. Hade haft mensvärk i en vecka då och i lördags var jag helt säker på att det skulle vara rött när jag kissade men den dök aldrig upp och nu vet jag att det nog bara var livmodern som spelade ett spratt.
Är så otroligt tacksam och glad!
Önskar att alla i denna tråden får plussa snart<3
Har verkligen haft fint stöd här. Har tänkt på er fastän jag inte vet vilka ni är mer än ivf:are och tycker egentligen det borde erbjudas mer grupp-stöd och träffar utanför familjeliv. För man behöver höra att man inte är ensam.