• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • pergotimestina
    Troyanen skrev 2016-12-25 09:21:35 följande:

Översta - 11 dagar efter ovitrell

Underbara - 10 dagar efter ovitrell

Vågar man hoppas?

Testdag den 27e

Jag vågar nog på mig ett försiktigt Grattis :) hoppas hoppas...
  • KristinaJ
    pergotimestina skrev 2016-12-25 17:44:35 följande:

Åhh va jag känner igen det där! Men varför ska du sluta med lutinusen så tidigt? Jag fick fortsätta i 2 veckor efter test dagen! Men det kanske är olika.

Jag ser fram emot att få se ett fint plus imorgon :))

Tack så mycket, håller tummarna för imorgon!..

Jag har också hört så himla olika om lutinus. Fick instruktioner att sluta på testdag, men när jag plussade blev jag nojig då förpackningen säger att de ska fortsätta tas i 30 dagar efter bekräftad graviditet. När jag ringde och frågade på kliniken sa de typ: "har du kvar hemma? Då kan du ta tills de tar slut och trappa ner."

Eh, jaha? Nyss skulle jag ju sluta tvärt? Eftersom de plötsligt sa att det var bra att fortsätta så gjorde jag det. Först två om dagen första veckan (tills idag) och sedan en om dagen tills de är slut. Vågade inget annat. :) är dock fortfarande nojig över hur olika instruktioner man får!
  • minbaramin

Jag fick lutinus för 14 dagar.. de sa att den kommer ta slut ett par dagar innan td.

Va uppe i natt vid 4 och testade.. mådde så dåligt så jag kunde inte sova av oro.. här är resultatet

• pergotimestina
    minbaramin skrev 2016-12-26 09:16:29 följande:

Jag fick lutinus för 14 dagar.. de sa att den kommer ta slut ett par dagar innan td.

Va uppe i natt vid 4 och testade.. mådde så dåligt så jag kunde inte sova av oro.. här är resultatet

Ja man får verkligen jätte olika riktlinjer med lutinusen.

Men va bra att du kan fortsätta ett tag till :)

Två linjer betyder plus antar jag :) gratttiiiiissssssssss;)
  • KajsaStina123
    minbaramin skrev 2016-12-26 09:16:29 följande:

Grattis !!

Underbart för er!

Hade du några känningar av att sluta m Lutinus tvärt? Jag fick också med mig för 2 v. Och fick sagt att de tar slut ca samtidigt som testdagen...
  • minbaramin
    KajsaStina123 skrev 2016-12-28 06:11:07 följande:

Grattis !!

Underbart för er!

Hade du några känningar av att sluta m Lutinus tvärt? Jag fick också med mig för 2 v. Och fick sagt att de tar slut ca samtidigt som testdagen...

Tack :)

Jag hade ju ganska mycket symptom under tiden jag tog lutinus så en del av dem försvann. Min hårda mage försvann direkt, mindre mensvärk också när jag hade slutat.. även mina jättegammal bröstvårtor försvann..

De känningar jag har idag är lite molvärk mest under vila, yrsel som händer någon gång under dagen ( hade jag även med lutinus) samt ömma bröst till och från..

Hur ser det ut för dig?
  • KajsaStina123
    minbaramin skrev 2016-12-28 08:47:07 följande:

Tack :)

Jag hade ju ganska mycket symptom under tiden jag tog lutinus så en del av dem försvann. Min hårda mage försvann direkt, mindre mensvärk också när jag hade slutat.. även mina jättegammal bröstvårtor försvann..

De känningar jag har idag är lite molvärk mest under vila, yrsel som händer någon gång under dagen ( hade jag även med lutinus) samt ömma bröst till och från..

Hur ser det ut för dig?

Oki. Ja jag har jätte ömma bröst, molande i nedre regionerna och har nu på slutet mått lite illa...är på 12.e dagen med både Lutinus och efter insättning. Har inte tagit ngt graviditetstest än...har testdag den 2.a januari. Men tänker nog Ev kolla innan nyårsafton. ..
  • KajsaStina123

Hej,

För min del gick det åt skogen. Strax efter nyår började jag blöda efter att ha testat positivt några dagar innan. Har inte vart aktiv här efter det då allt kändes så tungt.

Nu har vi gjort en till ivf behandling och för 3 dagar sedan sattes det in 2 embryon.....så nu hoppas jag det tar sig och att ett av dom överlever. Törs absolut inte glädjas eller fantisera frammåt än. Hoppas det går bra för alla andra.

• BK1986

Här har det gått bra. Går in i vecka 20 idag. Hade RUL förra veckan och allt såg bra ut. Det känns helt overkligt att vi kommit oss så långt efter 4 IVFer.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Ivf start i November