Snövitt skrev 2016-11-30 10:11:01 följande:
Tack Superfurry!
Ok, kanske ska kolla upp de danska också då. Jag känner mig inte särskilt bekväm med språket dock.. Men självklart är målet och resultatet det som avgör.
Får jag fråga hur gammal du och ni andra är?
Jag är 42 år och var 38 när jag gjorde mitt första landstingsfinansierade försök.
Hur nöjd är du hitintills med CFC?
Jag skulle vilja ge RMC 9/10. Väldigt skickliga läkare, men inte jättetrevlig personal överlag. Men det brydde jag mig inte så mycket om då, jag tycker på nåt sätt att man har rätt att ställa högre krav på att de är hjälpsamma och tar sig tid vid frågor osv när man själv betalar nära 40000:- totalt första gången.
Det är en tung post för oss just nu, hur tänker ni i gruppen kring kostnaden för detta?
Ja ok, jag är ganska bra på danska då jag har bott med danskar när jag jobbat utomlands :) Men de är faktisk riktig bra på svenska och deras sida finns på alla nordiska språk och engelska, vilket de dessutom är riktigt bra på. Vi är nöjda med dem, det enda man kan klaga på lite grann är att ibland så känns det som bebisfabrik där. Man kommer in och fem minuter efter är man ute och tack och hej liksom. Men de tar sig tid till frågor om man önskar och svarar snabbt på mail och samtal.
Det vi gillar med dem också, är att de har mycket forskning och använder sig av lite speciella behandlingsprotokoll. Exempelvis har vi haft problem med att äggen slutar dela sig (aldrig kommit till ET) :( och nu inför sista försöket ska de göra en speciell behandling för oss där man ger äggen små elchocker och en speciell vätska de ska ligga i. Detta har gett bra resultat i tidigare fall där paren haft ägg som inte delar sig. Detta får vi gratis. De använder sig också av spindel apparat analys där man ser att kromosomerna i ägget är som de ska vara. Vi har fått 9 av 10 eller 10 av 10 på alla ägg under de två försök vi gjort därför tycker de att det är konstigt att de inte delar sig.. Men ja detta är bara några få saker de gör :) De har också akupunktör i kliniken man kan gå till (jag går till en annan dock).
Jag är 41 nyss fyllda och vi började försöka när jag var 37. Har blivit gravid naturligt fyra ggr. Men fått tidigt missfall alla ggr vecka fem. En gång spontantgravid, två ggr under Pergotime behandling och nu sist spontantgravid i oktober efter att ha börjat på akupunktur. När vi gjort IVF så har vi som sagt fått få men riktig bra ägg, men de slutar dela sig
:(
Jag skulle ge CFC 8 av 10 :)
Vi har lånat pengar så ja för oss var det också en stor konstnad. Jag har gjort av med i princip alla mina besparingar på detta också :( Det är inte gratis, men vi tänker att et är värt alla pengar om det lyckas!