• Leeandra

BF JULI 2017

Hej alla! Hoppar in här då jag väntar mitt 6:e barn med BF 26/7. Känner mig väldigt gravid ena stunden med ömma bröst, illamående, doftkänslig och otroligt trött för att i nästa stund må nästan som vanligt. Har haft två MA tidigare mellan barnen och det är klart att oron finns där och gnager emellanåt. Ska bli roligt att följas åt, .

• Leeandra
    FrökenMp skrev 2016-11-22 22:52:42 följande:

Jag! Jag! Jaaaag!!

Jag fryser verkligen HELA tiden. Alla tycker att jag är knäpp som har på mig så mycket kläder och när jag är hemma sätter jag även på mig morgonrocken och går runt insvept i en filt men fryser ändå.

Jag fryser så mycket att det gör ännu mera ont i bröstvårtorna. Så himla jobbigt...

Jag fryser väldigt lätt annars också men med graviditeten har det blivit värre. Min enda sköna stund är i bilen när jag kan smälla på rumpvärme och ha 25 grader varmt hahah.

• Leeandra
    FrökenMp skrev 2016-11-22 22:52:42 följande:

Jag! Jag! Jaaaag!!

Jag fryser verkligen HELA tiden. Alla tycker att jag är knäpp som har på mig så mycket kläder och när jag är hemma sätter jag även på mig morgonrocken och går runt insvept i en filt men fryser ändå.

Jag fryser så mycket att det gör ännu mera ont i bröstvårtorna. Så himla jobbigt...

Jag fryser väldigt lätt annars också men med graviditeten har det blivit värre. Min enda sköna stund är i bilen när jag kan smälla på rumpvärme och ha 25 grader varmt hahah.

Jag har visst blivit mer korkad av att vara gravid, skickar iväg inlägg utan att skriva något. . Jag är helt tvärtom, varm i vanliga fall men nu är jag löjligt varm. Blir illamående och får hjärtklappning om det är för varmt i bilen eller duschen tex. Hur ska det bli sen, höggravid till sommaren?
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2016-11-23 07:59:01 följande:

Grattis till alla nya som plussat, verkar bli många julibebisar nästa år ;)

Idag ska jag på hälsosamtal hos min bm.

Ska bli roligt att träffa henne igen, det var hon som drog ut min kopparspiral, samma dag hade jag ju äl och vi lyckades direkt, hihi lite kul faktiskt :)

Är ju andra barnet nu men vill ändå ha samtal idag. Har blött lite än så länge, men vet allt är ok. Sett vul två ggr.

Men har lite tankar kring denna graviditeten som jag inte hade med första. Vill verkligen gå profylax kurs, var verkligen sämst på att klara av värkarna förra gången.

Och en rejäl amnings genomgång. Fick ingen stöttning alls första gången så pumpade till flaskan och la ner amningen direkt med första barnet.

Hur går era tankar om era graviditeter och något ni vill "göra om, göra rätt"?

Hoppas verkligen på vanlig förlossning med, födde med snitt under sövning få dotterns hjärtljuf snabbt sjönk.

Det är främst två saker som jag vill ska bli annorlunda mot sist. Födde första barnet på sjukhus vilket gav mig en dålig upplevelse av förlossningsvården och gjorde att jag födde andra och tredje barnet hemma. Mina tvillingar var också tänkta att bli födda hemma, men av olika anledningar så åkte vi ändå in till sjukhuset vilket slutade i att fjärde barnet föddes vanligt medan femte barnet kom till världen med snitt. Eftersom snittet berodde på att personalen klantat till allting och jag fick en mildare depression i flera år ser jag nu fram emot att föda sjätte barnet hemma. Mina 5 barn har jag med min exman och det här lilla nya livet är min nya killes och mitt första gemensamma, så den här gången ser jag också fram emot att få en engagerad pappa till mitt barn istället för en som aldrig är närvarande. Jag och min exman har en bra relation och han är en fin människa så det är ingen bitterhet mellan oss, men att för förstagångsbesök känna att jag nu har en man som alltid finns där för mig och alla barnen är en ny och fantastisk upplevelse.
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2016-11-23 08:56:22 följande:

Jag och min man, hade lite mys För ca 1,5 vecka sen och då blödde jag "mycket" direkt efter, var lugn men bruns flytningar i ca 5 dagar efter och tyckte att jag började blöda igen i fredags så då ringde jag gyn och fick komma in direkt och titta. Allt var bra, men när hon krafsar runt där nere med en mega tops och instrument så börjar jag mini blöda igen. För tydligen är mina slemhinnor väldigt sköra och lättblödande. Så vi undviker samlag och hon sa åt mig att sluta peta runt där nere, gjorde det ibland för att se om jag fick färskt blod på fingrarna. Haft bruna flytningar sen i fredags, i morse såg det dock bra ut på pappret. Försöker torka mig försiktigt med. Så kanske kan det vara något sånt för dig med.

Lite små jobbigt är det. Skapar lite oro i onödan. Men mina fogar bekräftar att jag fortfarande är gravid då jag inte upplever så mycket andra symptom. Förutom extremt finnig haka och fryser konstant :)

Hoppas nästa barn går snabbare än min första. Efter värkar i 24 timmar var jag öppen 4 cm. Sen två timmar senare blev det urakut snitt så ingen aning om hur länge jag skulle behöva hålla på.

Jobbigt med blödningar, har haft det under två av mina graviditeter. Oron finns ju där hela tiden. Det kommer förmodligen att gå snabbare med nästa barn. Min förste tog 40 h på sig, barn nr 2 21 h ( vilket jag inte upplevde var så långt ), barn nr 3 tog 36 h ( men han var stor & bara 9 h var jobbiga ), barn 4 & 5 var ute på 7 h ( och hade den andra tvillingen fått komma naturligt hade det förmodligen tagit 6 h ).
  • Leeandra
    Elliot0300 skrev 2016-11-23 11:19:58 följande:

Hejsan!

Är i vecka 5? 6? Lite beroende på app (6 enligt NC) och har beräknad BF 27 juli.

Blev gravid på första försöket i december 2015 men det slutade med MF i vecka 7 tyvärr. Vi har kämpat på och äntligen plus på stickan!

Har en del molvärk och vissa dagar ömma bröst, andra inte.

Kan inte säga att jag känner mig illamående men har dålig aptit och känner mig liksom "mätt" såfort jag ätit minsta lilla.

Hur mår ni andra? Var har ni för symtom och icke symtom? Verkar vara himla olika :)

Hej och grattis! Vi ungefär lika långt gångna och jag är väldigt trött på eftermiddag/ kväll, ömma bröst, illamående som kommer och går, ingenting smakar som det ska om det inte är salt och lite molvärk emellanåt. Igår var jag också gräsligt kabil, glad ena stunden och grät nästa. Är jättehungrig ena dagen och vill inte äta alls den andra.
  • Leeandra

Vad jobbar ni med, tjejer? Och hur går det att vara gravid på ett jobb? Själv jobbar jag just nu i ett skolkök vilket är sådär med tanke på mitt känsliga luktsinne

• Leeandra
    basio skrev 2016-11-23 20:33:52 följande:

Hej allihop!

Efter några dagars läsande här hos er tar jag mod till mig att skriva. Jag har bf 30/7, men har fött alla mina barn tidigt. Gissar på att det blir en junibebis eller tidigt i juli. Jag har tre barn varav den yngsta är 8 år.

Just nu har jag mest en enorm hunger, trötthet och en besvärlig halsbränna. Och byxorna är redan trånga. Effekterna av att vänta fjärde barnet tror jag!

Någon mer som väntar en sladdis?

Grattis och välkommen hit! Mina andra barn är 14, 12, 9, 6 och 6 år så jag räknar ju definitivt den här lilla ungen som en sladdis. Men eftersom jag har en annan pappa än till de andra så känns det inte riktigt som samma sak. Mest fascinerad är jag över att jag sitter här igen med ett litet liv i magen fast jag trodde att jag aldrig skulle uppleva det igen,
  • Leeandra
    LillaJag06 skrev 2016-11-25 07:55:49 följande:

Någon som börjar svullna en del? Detta är mitt tredje barn.

Första förlorade vi i 7:e månaden. En flicka

Andra, en frisk pojke 2014

Och nu lille bebis :)

Har blivit jättesvullen och är bara i v.6

Vi har berättat för alla i vår familj. Det gjorde vi förra gången med. Har en väldigt nära kontakt så det är skönt att slippa försöka "gömma" sig och händer det något förstår de.

Jag är också ganska svullen om magen ( 5+3 idag ) och måste införskaffa några stora stickade tröjor för jag vill dölja det så länge som möjligt. Har haft två MA innan i v. 12 och 15 så jag tycker det är skönast att det sparkar i magen innan jag säger något. Tur det är rätt säsong för tjocktröjor
  • Leeandra

Suck! Nu har jag fått en massa finnar också. Det får jag alltid i början av mina graviditeter, hormoner tänker jag, men jag känner mig inte så snygg direkt. I-lands problem jag vet,

Svar på tråden BF JULI 2017