Haiduchi skrev 2016-11-23 07:59:01 följande:
Grattis till alla nya som plussat, verkar bli många julibebisar nästa år ;)
Idag ska jag på hälsosamtal hos min bm.
Ska bli roligt att träffa henne igen, det var hon som drog ut min kopparspiral, samma dag hade jag ju äl och vi lyckades direkt, hihi lite kul faktiskt :)
Är ju andra barnet nu men vill ändå ha samtal idag. Har blött lite än så länge, men vet allt är ok. Sett vul två ggr.
Men har lite tankar kring denna graviditeten som jag inte hade med första. Vill verkligen gå profylax kurs, var verkligen sämst på att klara av värkarna förra gången.
Och en rejäl amnings genomgång. Fick ingen stöttning alls första gången så pumpade till flaskan och la ner amningen direkt med första barnet.
Hur går era tankar om era graviditeter och något ni vill "göra om, göra rätt"?
Hoppas verkligen på vanlig förlossning med, födde med snitt under sövning få dotterns hjärtljuf snabbt sjönk.
Det är främst två saker som jag vill ska bli annorlunda mot sist. Födde första barnet på sjukhus vilket gav mig en dålig upplevelse av förlossningsvården och gjorde att jag födde andra och tredje barnet hemma. Mina tvillingar var också tänkta att bli födda hemma, men av olika anledningar så åkte vi ändå in till sjukhuset vilket slutade i att fjärde barnet föddes vanligt medan femte barnet kom till världen med snitt. Eftersom snittet berodde på att personalen klantat till allting och jag fick en mildare depression i flera år ser jag nu fram emot att föda sjätte barnet hemma. Mina 5 barn har jag med min exman och det här lilla nya livet är min nya killes och mitt första gemensamma, så den här gången ser jag också fram emot att få en engagerad pappa till mitt barn istället för en som aldrig är närvarande. Jag och min exman har en bra relation och han är en fin människa så det är ingen bitterhet mellan oss, men att för förstagångsbesök känna att jag nu har en man som alltid finns där för mig och alla barnen är en ny och fantastisk upplevelse.