Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF JULI 2017

Någon mer med mycket flytningar? Helt sjukt. Kommer inte så mkt i trosorna, men när jag torkar mig kommer det mycket och det känns som det rinner hela tiden. Springer ju på toa ofta för att kolla så det inte kommit blod, för det känns som det...

• GrönaDruvan

Suck...rosa på pappret ikväll igen...orkar inte detta!! Nu vill jag veta om allt är bra eller inte!!

• GrönaDruvan
    Beebii skrev 2016-11-14 23:17:23 följande:
    Hoppas vi tillhör de procenten som blöder under graviditet....vilken vecka är du i? Tjata om vul för att åtminstone lugna nerverna!

Min blödning verkar ha avtagit nu iaf...
    Ja, det hoppas jag verkligen vi är. Oron tar ju över hela vardagen. Ska på vul om två veckor, har svårt att tro att jag får komma in tidigare. Det fick jag inte sist....när jag var orolig och det blev missfall.
  • GrönaDruvan
    AM78 skrev 2016-11-15 07:43:32 följande:
    Fy så jobbigt! Även om det oftast är ofarligt så ger det ju sån ångest. Särskilt när man har dåliga erfarenheter. Kan du inte få komma tidigare på vul? Det är ju så jobbigt att inte veta. Håller tummarna för dig.
    Tror tyvärr inte jag får komma in på vul tidigare...
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2016-11-15 08:09:36 följande:
    Nej fy vad jobbigt.

Har ni varit intima? Kan ju vara därför.

Hade du redan inbokat vul? Ring gyn ändå och säg att du är orolig.... förstår dig verkligen. Aldrig haft MF men blöder det konstant då när det väl startat eller det kan blöda i omgångar med? Slemhinnor är ju sköra nu och blöder lättare. Hoppas ännu att allt är bra för dig.

Kram
    Nä, sex är inget jag ens tänker på dessa första veckor. Vågar inte chansa att ha det om det börjar blöda...

Drömde så mycket inatt, tex att det bara forsade mörkrött blod ur mig med klumpar i..vaknade väldigt orolig...

Mitt missfall i april började med lätta blödningar i vecka 5, sen var det ingenting förräns det började blöda i vecka 9...så tänker hela tiden att det ska bli samma denna gång.
    Det som hände igår när jag började blöda lite (rosa på pappret) var att jag hållt mig väldigt längd från att kissa, och när jag hållt mig så länge så har jag svårt att kissa, det är precis som att musklerna vägrar slappna av, så då får jag trycka jätte hårt för att få ut kisset (konstigt, men alltid haft det så), så jag undrar lite om det kan varit därför det kom lite blod...
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2016-11-15 16:03:33 följande:
    Min blödning har avtagit! Ingenting idag så då tror jag inte på mf denna gång! Alla gravidsymptom är dock kvar!

Du kan väl alltid boka vul på privat klinik? Jag tänkte görs det men nu vill jag avvakta ngr veckor till isf!
    Det är privat jag bokat, men tidigast efter 8 fulla veckor får man komma in...
  • GrönaDruvan
    Minasalomonsson skrev 2016-11-15 18:48:00 följande:

Snälla kan någon hjälpa mig och tyda de! Jag och min sambo kan se ett streck kan ni?

fick missfall för drygt en månade sen och har gjort test och ultra ljud som visat negativ men nu ser vi ett plus!

Jag kan absolut se ett streck, MEN vänta någon dag och gör ett nytt, för det är för svagt för att vara säker! Håller tummarna!
  • GrönaDruvan
    Minasalomonsson skrev 2016-11-16 12:26:06 följande:

är väldigt tidigt gravid går in i vecka 5 om jag räknat rätt imorgon! jag fick mf förra månade ingen mens i mellan! ????

En till här då
    Missfall förra månaden (eller egentligen förr-förra), men ingen mens emellan och är idag i vecka 6+3
  • GrönaDruvan
    Lilltiger84 skrev 2016-11-16 15:44:28 följande:
    Nämen, vad många vi verkar vara! Skrattande Och jag som kände mig så osäker på om man skulle avvakta tills mensen kom igång en gång emellan då man hörde så mycket olika "råd". Funderade ni också på det?
    Nä, eftersom jag fick så tidigt missfall och missfallet var typ mensen, så kom äl exakt som vanligt så vi körde.
    Har försökt i snart två år och fick även missfall i april (vecka 9 och tog kroppen 6 veckor att bli normal efter blödningen) så vi känner att vi inte orkar vänta. Blir ju äldre o äldre också...
    Har blödit pytte två ggr hittils, men har starka symptom så det känns ändå som om det kan gå vägen nu...
Svar på tråden BF JULI 2017