Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF JULI 2017

linneaa95 skrev 2016-11-20 17:16:41 följande:

Har tagit två digitala, första testet tog jag för två veckor sen visade (1-2) sen två vanliga testet i veckan (fick två sträck) sen digitalt igår igen (2-3) jag har ju i te haft mens sen i början på oktober, mina bröst är dubbelt så stora, äter i massor och gråter för allt.

Men hur kan man se så jäkla fel? Något borde väl finnas? Eller ska jag vänta tills magen står rätt ut eller ska jag leva på mitt liv som "vanligt" och ignorera grav testerna?

Tyvärr kan det ju vara så att det aldrig blev nån graviditet men att kroppen tror du är gravid. När jag fick mitt missfall i vecka 9 hade jag inte blödit speciellt mkt innan jag åkte o kollade upp det, då fanns bara hinnsäcken, inget foster. Men det låter ändå konstigt att hon inte ser nåt!! Håller tummarna att det är hon som hade en dålig dag och dålig maskin!!
  • GrönaDruvan

Kollade barnmorskan så att inte graviditeten satt sig på fel ställe? Det följde de upp ordentligt när jag fick missfall och inte såg nåt foster!

• GrönaDruvan

Åh jösses vad jag mår dåligt, vet inte vad jag ska ta mig till...panikkänslor. Hatar att spy, men det känns som jag kommer att göra det snart...

• GrönaDruvan

Jag tar postafen när det känns för jobbigt, men vet inte om de hjälper...känns så dumt att gnälla när man äntligen är gravid, men illamåendet upptar ju all tid. Får man det där andra utskrivet om man inte spyr, bara mår illa? Har också fobi mot att spy så jag hoppas verkligen det inte blir så.

• GrönaDruvan

Någon som ska göra "the baking soda test" efter vecka 10? Jag ska göra det, mest för skoj skull! Ska bli kul att se om det stämmer sen. Ska ni kolla kön på ul?

• GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2016-11-22 19:13:30 följande:
    Ska pröva det testet. Ska bli kul att se vad det visar. Vi ska inte kolla:( jag är delad och hade nog gärna kollat men gubben vill inte. Ska du kolla kön?
    Ja, denna gången ska jag kolla kön! Har inte gjort det med mina två andra, men nu vill jag verkligen!
  • GrönaDruvan
    Leeandra skrev 2016-11-23 16:21:10 följande:

Vad jobbar ni med, tjejer? Och hur går det att vara gravid på ett jobb? Själv jobbar jag just nu i ett skolkök vilket är sådär med tanke på mitt känsliga luktsinne

Jag jobbar i butik. Står endast i förbutik och emellanåt stänger jag även butiken. Fasar så för helgen. Vet inte hur det ska gå alltså. Jobbar 7.30-21.30 både lör och sön...
    Jag mår otroligt dåligt på eftermiddagarna o kvällarna, ligger helt utslagen hemma då annars... Plus att jag märker att om jag jobbar för länge nu så gör min rygg så ont!! Har inga problem att stå upp och jobba hela dagar annars, snarare tvärtom, men nu är det jobbigt.
    Idag skulle jag jobbat 11.30-21.30, men bytte så jag börjar 14...
    Där har vi ett bra jobb, ganska lätt att byta tider och ta ledigt och så, samtidigt gör jag nästan aldrig det, så det finns stor risk att vissa anar ugglor i mossen...
  • GrönaDruvan
    basio skrev 2016-11-23 20:33:52 följande:

Hej allihop!

Efter några dagars läsande här hos er tar jag mod till mig att skriva. Jag har bf 30/7, men har fött alla mina barn tidigt. Gissar på att det blir en junibebis eller tidigt i juli. Jag har tre barn varav den yngsta är 8 år.

Just nu har jag mest en enorm hunger, trötthet och en besvärlig halsbränna. Och byxorna är redan trånga. Effekterna av att vänta fjärde barnet tror jag!

Någon mer som väntar en sladdis?

Tror kanske att min kommer räknas som sladdis.... Äldsta sonen kommer vara 8,5 och yngsta kommer att precis ha fyllt 7....
  • GrönaDruvan

Vad äter ni som mår illa? Idag har jag levt på nyponsoppa/saftsoppa och vattenmelon. Fått i mig två knäckebröd också. Fy för att må såhär. Varje dag är en pina. Grymt hungrig, men märker att jag mår mer illa om jag äter ordentligt ett mål och sen inte klarar att äta mer. Bättre att må konstant illa på ett jämt sätt, än att må illa hela tiden plus att få dalar där jag mår så illa så jag kryper ur mitt eget skinn.
    Måtte detta försvinna snart, nästan så jag undrar om det är värt det?

• GrönaDruvan

Precis gått upp från sängen och fått i mig en tallrik mannagrynsgröt med mjölk!! Så gott! Äntligen lite mat i magen! Mår inte riktigt lika illa just nu så tänkte passa på att ta fram ljusstakarna som jag inte orkat innan!

Svar på tråden BF JULI 2017