-
Enligt ultraljudet 8+4, enligt mina beräkningar 8+2...så det stämde ju rätt braLillaJag06 skrev 2016-11-29 13:00:12 följande:Men va??? Gud så kul!!!! Vilken vecka är du i nu?
-
Det finns en del tvillingar på mannens sida, men det ska väl inte spela någon roll har jag hört...sen är det ju enäggstvillingar också och jag tror inte det är ärftligt.Beebii skrev 2016-11-29 20:24:19 följande:Men å va fantastiskt! Vilken överraskning! Finns det i din släkt? Gud va häftigt! Ja man undrar ju om det är två som spökar där inne ibland, gubben skulle väl gå upp i spinn totalt haha! Stort grattis till er!!
På måndag ska jag till läkaren på ordentlig undersökning! Det bästa med det här är ju att det blir många ultraljud!!
Men det är ju en riskgraviditet, så känns lite oroligt ändå... -
Åh tjejer vad jag är orolig. Har inte riktigt smält att vi ska ha två...vet inte om jag är glad eller inte. Rädd och orolig. Vad har vi gett oss in på? Kommer detta gå bra? Föds de för tidigt? Stannar fröna kvar? Tusen frågor utan svar...
Efter jag fick beskedet så är jag lika orolig igen för att det ska skita sig. Kollar efter blod på pappret, analyserar varenda liten värk...haft mycket molvärk idag och tänker genast att det inte är bra.
Jösses....inte nog med det så går all den lilla energi jag har åt till att orka med jobbet, och när jag kommer hem är det direkt in i sängen...
Barnen börjar fråga varför jag bara ligger där, stackarna...kanske tror dom jag är allvarligt sjuk. Orkar inte göra nåt hemma, finns inget som är gott att äta, ständigt hungrig och illamående...
Ja, det var ju inget positivt inlägg det här, men antar att det är mina sämsta hormoner som pratar nu.. -
...å där kom den...gråtattacken.., panikgråt över att jag mår så dåligt, inte orkar nåt och är livrädd för en tvillinggraviditet...
Börjar jobba om 10 min och har fortfarande inte sminkat mig. Tur mannen jobbar på samma ställe och får säga till att jag blir sen... -
Kan man kopiera med mobilen och hur gör man då?...
-
Nu äntligen sitter jag vid datan, går ju inte att svara från mobilen. Den loggar ju bara ut....
Hur mår alla? Jag mår fortfarande illa, men något bättre igår, fast vill helst bara sova och vila...
Fick strunta i jobbets julbord på liseberg igår, och det var något som jag verkligen sett fram emot, så det var synd...
Känner ni eran livmoder än? Jag känner när jag ligger ner på rygg. Halvvägs upp till naveln. Känns ju lite mysigt när man tänker att det ska bli bebisar, samtidigt som det är skrämmande då man inte alls vet vad som händer där inne. Imorgon ska jag till läkaren på ultraljud där hon ska kolla hur allt ligger till. Om tvillingarna har någon skiljevägg och om de har samma moderkaka osv... nervös. -
Då har man varit hos läkaren och gjort ultraljud! Två små sprattlande "bebisar" som växt som de ska!
Glada nyheter var också att de låg i varsen säck, eller iaf en skiljevägg emellan, så risken för komplikationer blev mycket mindre!! De delar fortfarande moderkaka, men ska på ultraljud igen 5 januari för att kolla läget och sen kommer jag att få göra ultraljud varannan vecka f.r.o.m vecka 16, så det känns ändå skönt att dom har såpass koll på en.
De flesta med tvillingar föder ju runt vecka 35-37, men hälften tidigare än så, så troligtvis får jag inga juli bebisar, men jag hänger kvar i gruppen ändå! Jag kan ju trots allt tillhöra de få som går tiden ut ändå... -
Jag har väldigt ont i magen också just nu. Molvärk och drar och sticker. Nästan så jag tror nåt är fel, men va ju på ul igår.... Antar att det kanske växer mycket nu..Haiduchi skrev 2016-12-06 17:17:26 följande:
Ah, varför hade man inte haft en egen ul maskin hemma?!? Nojig för minsta lilla.
Nu har jag inte haft så mycket symptom de senaste dagarna, antar man börjar närma sig spökveckor, är 10+1 nu. Men nu har jag fått mer molvärk i magen, lite i söndags och nu på em började det komma sakta och nu känns det minsann. Kan ju vara växtvärk men orolig för missfall hela tiden.... inte haft innan men usch. Mer nojig denna gången. Var några veckor sen min rejäla växtvärk lugnade sig så därför orolig när det känns som det igen. Men det kommer och går kanske? Någon som vet?
Minns inte sååå detaljerat från min förra grav, 6 år sen, knappt någon växtvärk då dock.
-
Tror vi mår ungefär samma då... Dagarna här går mest ut på att ligga i sängen. Tiden på jobbet är hemsk, sen orkar jag liksom inget mer. Vill gärna att illamåendet ger med sig nu, får nästan panik. Hur känns det att inte må illa? Har ju glömt det.. Jag mår verkligen illa från morgon till kväll, men morgonen är bäst...mår ok fram till 10-11, sen blir det värre.Beebii skrev 2016-12-07 12:20:36 följande:Samma här.... känner mig sjukt illamående hela dagarna typ. Inte kräkts men det ligger riktigt långt upp i halsen hela tiden. Vill inte äta men samtidigt är det endast just när jag äter som det känns bra. Eller när jag sover och ligger ner ordentligt. Och molande växtvärk varje dag! Suck det är jätte jobbigt och inte som jag upplevt de andra graviditeterna. Hoppas på att snart må bättre....
Har börjat kunna få i mig lite lagad mat iaf...
Spagetti o ketchup..
Kokt potatis med vatten till...
Spagetti carbonara igår..
Risotto...
Så i 4 dagar har jag fått i mig "lagad mat".. Alltid nåt! -
Det är inte alls kul att jobba. Nu jobbar jag två dagar i rad 11.30-21.30 och jag får panik av bara tanken.Punschrulle skrev 2016-12-07 13:55:12 följande:Hej!
Ny i tråden men känner igen mig så mycket i det du skriver förutom att jag inte får paus på morgonen. Jag kan inte riktigt hantera det och får precis som du panik. Hur gör du för att ta dig igenom dagarna på jobbet? Det är en pina och en nedräkning till att få åka hem.
Jag har hela tiden något att tugga på i lådan brevid kassan (står i förbutik).
Vi får egentligen inte äta när vi står och jobbar. Men jag sköter det snyggt och de förstår ju. Annars hade jag inte kunnat jobba. Brukar ha någon frukt som jag tar en tugga på då och då..
Jobbigaste är bara att vi måste sälja så mycket och jag måste prata så mycket för att få sålt,och energin finns inte..