Noccis skrev 2016-11-27 17:50:03 följande:
Enligt min app (gravid och baby) har jag BF i juli. Har inte varit på mitt första besök hos MVC än. Ska dit nästa tisdag.
Har mått skit, inte spytt så mycket men mått illa konstant och det känns hela tiden som om jag ska spy. Dessutom är jag överdrivet trött, har högre puls och nu även yrsel. Även om jag sitter ner har jag yrsel. Det känns som om jag inte har någon styrka i hela kroppen.
Det är väldigt svårt att glädja sig över en efterlängtat graviditet när jag mår såhär :-P Hoppas bara på att det blir bättre.
Blir ledsen över att känna mig så maktlös. Hur jag än äter, försöker röra på mig eller tar det lugnt blir det inte bättre.
Tror att det kommer kännas bättre efter mitt första besök på MVC då jag ska få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag fick mf i somras.
Förstår dig precis! Har i två veckor mått likadant. Nästan så man ångrar sig att man blev gravid ibland... Det är så hemskt att må så illa.
Idag är första dagen på två veckor som jag vaknade utan att må illa och har under dagen mått ok. Illamåendet har funnits där, men jag har t.o.m kunnat äta!
Vet inte om det är för att jag är tvungen att vara "pigg" och alert eftersom jag jobbade 7.30-21.30 igår och samma tid idag... Igår verkligen tvingade jag i mig mat ofta på rasterna även om det kändes som jag skulle spy. Alternativet var ju att må lika illa men bli sjukligt trött..det funkade, mådde lite bättre efter varje mål mat även om det gick över fort...
Har haft extremt ont i tarmarna ett dygn också, men det hade också försvunnit imorse, och det tror jag beror på att jag tvingade i mig mat och inte bara flytande föda..
Får väl se om jag får tillbaka mitt extrema illamående nu när denna jobbhelgen jag fasat för snart är över, eller om jag har sådan tur att det kanske lättat för gott!