BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Hej alla! Hoppar in här då jag väntar mitt 6:e barn med BF 26/7. Känner mig väldigt gravid ena stunden med ömma bröst, illamående, doftkänslig och otroligt trött för att i nästa stund må nästan som vanligt. Har haft två MA tidigare mellan barnen och det är klart att oron finns där och gnager emellanåt. Ska bli roligt att följas åt, .
Här är en till som är exakt lika långt gången som du! Förstår vad du menar, jag har inte heller så tydliga symptom så det känns inte så "verkligt" än. Jag är lite öm i brösten, uppsvullen mage, mer kissnödig, lite molvärk och yr till och från. Är iofs extremt glad om man slipper illamåendet då jag har fobi för att må illa och kräkas..
Jag har också bara berättat för min man än så länge, tänkte berätta för de flesta vid jul tror jag. Min mamma och pappa kommer och hälsar på om 2 veckor och min mamma är typ synsk så hon kommer nog veta, haha.
Haha, smart där att hälla över vinet i annan flaska! Jag har också en julfest på jobbet inplanerad om några veckor och jag vill inte berätta på jobbet än så jag tror jag ska komma på en anledning till att jag måste köra bil. Kan du skylla på nåt sånt tror du?
Vad roligt att vi ligger lika! :) Då har ni BF 22 juli då som jag. kul!
Ja till jul lär det nog vara ute, min familj gillar att snacka massor sinsemellan med så det lär nog sprida sig rätt fort :P
Ja håller tummarna för att jag får ännu en graviditet utan illamående. Har inte mått minsta lilla illa med någon av killarna, inte kräkts en enda gång. Ingen foglossning. Ingenting. Jag har inte ens varit tvungen att äta järntabletter så min kropp verkar ta det här med graviditet rätt bra ;) Hoppas på en likadan graviditet den här gången!
Det blir nog svårt att ta bilen... jag jobbar inne i stan och åker ALLTID kommunalt :P Frå nog hitta på något annat. Jag har en alternativ lösning som ev kanske skulle funka. Min pappa är alkoholist och har haft en dålig period sista tiden, jag har brutit kontakten med honom pga detta och de vet mina kollegor om. Jag skulle ev kunna säga att jag avstår alkohol för att jag gjort en "deal" med honom eller nåt sånt. Jävligt långsökt men det kan ju då vara ett personligt val pga att jag vill stötta honom... äh jag vet inte. Jag kommer bara vara i v 7 när vi ska ut och det känns verkligen för tidigt! Kanske jag kan låtsas att jag mår dåligt och skylla på det. Att jag börjar bli sjuk. Eller så sjukar jag mig helt den dagen och låtsas att jag ligger hemma däckad.. nä. haha. jag vet inte. :P Eller så låtsas jag helt enkelt dricka... Vi får se.
Jag har en grej som jag redan har ångest över - förlossningen. Inte för att det gör ont men jag tror att det kommer att gå superfort och jag vill verkligen hinna in! Första barnet låg jag i 17 timmar innan han kom ut, jag tog verkligen ALL smärtlindring som gick att få. Kämpade som ett djur med krystvärkar i en timme.
Andra barnet var jag inne i 1 timme (!) på förlossningen och gjorde det helt utan bedövning.. Visst jag hade lättare värkar i kanske 2 timmar hemma men det var liksom inga starka. Sen bara tjoff! så var han ute. tänk om trean går ännu fortare..... :O
Vågar knappt tro att det är sant men äntligen är det vår tur! Plussade första gången i söndags, plussen har ökat lite varje dag och idag positivt på digitalt. Slutade med p-piller i dec 2015, hade ett MF i maj och nu äntligen plus! Hoppas det går vägen nu!! BF 31 juli enligt NC.
Är 25, sjuksköterska, jobbar med intensivvård med just bebisar. Blir vårt första barn! Har precis flyttat in och kommit i ordning i vår egen bostadsrätt efter en tid i andrahand, känns så skönt!
Hur tidigt ringde ni MVC? (Finns säkert många svar i tråden men är lite lat och frågar )
Hejsan! :) fick ett plus förra söndagen. Om jag har räknat rätt så är jag i vecka 5+2 :)
Undrar om det är många som har tydliga symtom redan i vecka 5+?
Jag har extremt ont i magen. Känns som mensvärk gånger 1000... någon mer som har så? Kan det betyda att någon är fel?
Väldigt ont i brösten också ????
Hejsan! :) fick ett plus förra söndagen. Om jag har räknat rätt så är jag i vecka 5+2 :)
Undrar om det är många som har tydliga symtom redan i vecka 5+?
Jag har extremt ont i magen. Känns som mensvärk gånger 1000... någon mer som har så? Kan det betyda att någon är fel?
Väldigt ont i brösten också ????
Hej alla! Hoppar in här då jag väntar mitt 6:e barn med BF 26/7. Känner mig väldigt gravid ena stunden med ömma bröst, illamående, doftkänslig och otroligt trött för att i nästa stund må nästan som vanligt. Har haft två MA tidigare mellan barnen och det är klart att oron finns där och gnager emellanåt. Ska bli roligt att följas åt, .
Nu är man i vecka 8+1 och både igår och idag så mådde jag riktigt bra, visst känner av mina fogar liite men mycket mindre än vad jag var beredd på.
Men.... jag fryser!!! Konstant!!!! Mycket!!!!
Sitter med minst en filt på mig, men huttrar ändå. Nu har dottern bäddat in mig i två filtar, ett lager kuddar och hon sitter i mitt knä. Men jag små huttrar ändå.
Fy, "någon mer som lider av extrem frys?
Nu är jag En frusen person av mig sen innan med men detta är drygt och känns extremt.
Fast av vad jag förstår på er andra så är jag nog glad att frysa istället för att må illa. Knappt mått illa alls.
Vi får alla kämpa på med våra olika gravid krämpor.
Snart smäller väl foglossningen till ordentligt med så får njuta så länge det går.
:)
Hej alla.
Plussade för några veckor sedan (är i v7+4) och började snabbt att må riktigt illa. Har mått illa dygnet runt länge och äter lergigan comp som hindrar kräkningar iaf. Igår kväll försvann pötsligt illamåendet, bara sådär! Idag har jag haft molvärk i magen o fortsatt inget illamående, började naturligtvis bli nervös och fundera på om det kanske var ett missfall på g?
berättade för en arbetskamrat på jobbet om mina funderingar och hon gillade inte alls mina tankar, så hon drog med mig till obstetriska mottagningen efter jobbet och ordnade med ett snabbt ul. Fick se en liten blobb med tickande hjärta, så nu kan jag slappna av igen och se fram emot vårt tredje barn.
Någon som ska göra "the baking soda test" efter vecka 10? Jag ska göra det, mest för skoj skull! Ska bli kul att se om det stämmer sen. Ska ni kolla kön på ul?
Grattis till plus! Pussade också i helgen, och jag var inne på MVC i går ( jobbat på sjukhus så vi ligger på samma plan) Enligt NC gick jag in i v 5 i söndags. :)