• Svar på tråden BF JULI 2017
  • GrönaDruvan

Jag tar postafen när det känns för jobbigt, men vet inte om de hjälper...känns så dumt att gnälla när man äntligen är gravid, men illamåendet upptar ju all tid. Får man det där andra utskrivet om man inte spyr, bara mår illa? Har också fobi mot att spy så jag hoppas verkligen det inte blir så.

• Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 18:53:37 följande:

Jag tar postafen när det känns för jobbigt, men vet inte om de hjälper...känns så dumt att gnälla när man äntligen är gravid, men illamåendet upptar ju all tid. Får man det där andra utskrivet om man inte spyr, bara mår illa? Har också fobi mot att spy så jag hoppas verkligen det inte blir så.

Lider med dig! Det är verkligen i te att gnälla då illamåendet är både fysiskt och psykiskt påfrestande :(

Du kan få Lergigan comp,Lergigan och primperan även om du inte spyr utan bara mår illa. Det går också att reglera dosen efter vad som funkar då man kan ta enstaka eller många. Be att få testa om det funkar. För mig tar det bort det värsta av spyorna men inte illamåendet. För andra tar det bort även illamåendet. Lycka till!
  • Hes92

Hej hoppar in här,
    Plussade 19/11 för första gången. BF enligt sista mensen är 29 Juli.
    Var och skrev in mig på MVC idag. Trodde inte man skulle få komma på något besök förrens typ v 12. Men här var det hälsosamtal vid v 8 typ och sen inskrivning vid v 10 ! 
    Kan inte fatta att detta händer. Kanske svårt att förstå också eftersom jag inte har något symtom. Någon annan som känner igen sig? :)

• marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 17:29:34 följande:

Ja just så känner jag med. Vi väntar barn och inte missfall. Det kan ske och det finns inget jag kan göra åt det.

Ska ringa för inskrivning imorgon och kontakta min läkare på gyn.

Har endometrios så min graviditet blir lite annorlunda pga smärtor.

Just precis så. Å men usch hoppas du slipper ha alöt för ont! Vi ska till barnmorskan i morgon för första samtalet o inskrivning wii
  • LillaJag06
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 18:53:37 följande:

Okej. Klart att du får det om du mår så extremt dåligt. Mår du illa hela tiden?
  • gosis
    Preet90 skrev 2016-11-21 23:13:06 följande:

jag plussade för 2 veckor sedan och har bf den 20 juli :) är i v 5+5

Hej, jag har också bf den 20/7 :)) hur mår du?
  • babydreams

Är i vecka 6 (5+2) nu. En vecka sen jag plussade. Känns fortfarande såå overkligt. Har fortfarande inga direkta symtom men hade en del molvärk i helgen. Nu har brösten börjat ömma istället och speciellt bröstvårtorna. Ajajajjjj! Men inget illamående än! Hoppas jag slipper det :'D

• Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-21 17:14:59 följande:
    Oo vad härligt med Visby!! Där vill jag vara oftare! Jag tycker också det är konstigt det borde vara lika i hela landet. Här erbjuds inte heller kub och de över 35 som vill göra får somsagt åkt över 50 mil enkel väg för att göra det. Dilemmat med att Sverige är så stort. :( tycker all vård borde vara jämnlik i landet .

Ja Visby är härligt! Glad Mer härligt på sommaren än just nu dock, haha. Nej det känns lite surt faktiskt då jag gärna hade gjort kub. 50 mil enkel väg var rätt saftigt för ett test.. :/

Är det någon som vet om man kan boka detta privat kub-test typ i Sthlm ändå? Det blir väl en rätt dyr kostnad isf kan jag tänka mig, men det får det vara värt kanske.  

• LillaJag06

Har fått tid för hälsosammas och inskrivning idag :)
    I min stad erbjuds vi kub test och jag ska ta det. Är det fler som ska?

Svar på tråden BF JULI 2017