• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Lillal89

Hej alla! Fick mitt plus för ett tag sedan. Är i v 8 nu. Ser att några är oroliga för MA och MF, ansluter mig själv till den skaran.. :) Men ville tipsa om en sida jag hittade på engelska. Vet inte alls hur mycket vetenskap och studier som ligger bakom den men jag tyckte den var bra iaf :) 

datayze.com/miscarriage-reassurer.php 

datayze.com/miscarriage-chart.php

Här är två olika länkar, man måste klicka i lite info om sig själv.. Ni förstår om ni testar o klickar runt :)

Hoppas det kan lugna någon iaf.. :) Lycka till alla.

• Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-21 13:18:59 följande:
    Jag ringde till varan kvinnoklinik. Hade vi haft privat hade ja nog ringt dit. Är riktigt svårt att få tider här. Men då har vi bara ett sjukhus inom 20 mils radie så alla kommer hit.
    Tack för svar, när jag söker på kvinnoklinik Visby så kommer vår gynekologiska mottagning upp så jag antar att det är dit man ska ringa isf.. Glad Jag tror inte vi har privat här heller dessvärre så får väl försöka tjata mig till en tid på gyn!
    Jag tycker det är konstigt att det ska vara sån skillnad beroende på var man bor i landet. Här erbjuds vi inte kub heller.. Obestämd
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 12:20:04 följande:
    Okej.
    Ka detta var vårt andra försök. Flesta misslyckades pga oregelbunden mens och positiva äl tester.
    Fick börja med levaxin och blev gravid :)
    Härligt och det känns så sjukt overkligt och underbart. Kunde inte vara lyckligare.
    Har bestämt mig för att inte oroa mig för att ngt ska gå fel.
    Man kan lika gärna ta ut glädjen i förskott för man skulle ändå bli lika ledsen om det inte gick vägen.
    Vi firar för fullt det lilla livet som växer och pratar redan namn
    Just nu heter den Knorren Skrattande
  • AM89

Jag plussade 18/11 och enligt apparna ser de lite olika ut men mellan 26-28/7 är bf men med dottern jag har sen innan blev jag flyttad 10 dagar så vi får väl se om de blir juli eller augusti barn ????

• Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-21 15:22:55 följande:

Tack för svar, när jag söker på kvinnoklinik Visby så kommer vår gynekologiska mottagning upp så jag antar att det är dit man ska ringa isf..  Jag tror inte vi har privat här heller dessvärre så får väl försöka tjata mig till en tid på gyn!

Jag tycker det är konstigt att det ska vara sån skillnad beroende på var man bor i landet. Här erbjuds vi inte kub heller.. 

Oo vad härligt med Visby!! Där vill jag vara oftare! Jag tycker också det är konstigt det borde vara lika i hela landet. Här erbjuds inte heller kub och de över 35 som vill göra får somsagt åkt över 50 mil enkel väg för att göra det. Dilemmat med att Sverige är så stort. :( tycker all vård borde vara jämnlik i landet .
  • LillaJag06
    marretiin skrev 2016-11-21 15:36:02 följande:
    Härligt och det känns så sjukt overkligt och underbart. Kunde inte vara lyckligare.
    Har bestämt mig för att inte oroa mig för att ngt ska gå fel.
    Man kan lika gärna ta ut glädjen i förskott för man skulle ändå bli lika ledsen om det inte gick vägen.
    Vi firar för fullt det lilla livet som växer och pratar redan namn
    Just nu heter den Knorren Skrattande
    Ja just så känner jag med. Vi väntar barn och inte missfall. Det kan ske och det finns inget jag kan göra åt det.
    Ska ringa för inskrivning imorgon och kontakta min läkare på gyn.
    Har endometrios så min graviditet blir lite annorlunda pga smärtor.
  • LillaJag06
    AM89 skrev 2016-11-21 16:25:35 följande:

Jag plussade 18/11 och enligt apparna ser de lite olika ut men mellan 26-28/7 är bf men med dottern jag har sen innan blev jag flyttad 10 dagar så vi får väl se om de blir juli eller augusti barn ????

Vad kul att vi är fler med samma datum. :)
  • GrönaDruvan

Åh jösses vad jag mår dåligt, vet inte vad jag ska ta mig till...panikkänslor. Hatar att spy, men det känns som jag kommer att göra det snart...

• LillaJag06
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 18:23:49 följande:

Åh jösses vad jag mår dåligt, vet inte vad jag ska ta mig till...panikkänslor. Hatar att spy, men det känns som jag kommer att göra det snart...

Jag har emetofobi. Harar att spy och blir illamåendet bara jag läser din text.
    Äter lergigan och lergigan comp.
    Har du något mot ditt illamåendet?
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 18:23:49 följande:

Din stackare! Tar du något mot illamåendet? Det finns ju bra hjälp att få!

Styrka till dig!
Svar på tråden BF JULI 2017