• Svar på tråden BF JULI 2017
  • marretiin
    CBH2 skrev 2016-11-21 08:03:00 följande:

Vad kul! Jag har också BF 27 juli. Plussade i torsdags och tog ett till i lördags för säkerhets skull :) ++++

Har haft så ont i magen på nätterna, har svårt att sova och är inte alls lika matsugen längre, blir mätt på väldigt lite. Jag hoppas verkligen att det här håller :)

Ja d där med magproblem känner jag allt för väl till. Antingen är det stopp eller så är d absolut inte stopp. Inte lika sugen på o äta längre o illamående typ hela tiden. Halsbränna o illamående framförallt på kvällen o morron. Så himla spännande o så svårt o förstå att d är på riktigt. Längtar så till v12 då man inte behöver dölja d längre då min mage ser ut som jag svalt en fotboll pga alla gaser :-P
  • Treansresa
    gosis skrev 2016-11-21 08:30:17 följande:

Ja, det där med MF är inget kul! Jag har också upplevt det och man blir sååå ledsen. Jag tror jag ska ringa upp idag och kolla när dem vill träffa mig. Helst vill jag kanske vänta ett tag och se. Men hör får man ju göra Kub också någon gång mellan v. 9-11 tror jag så man går invänta tills då. Men är alltid härligt och få höra och se det lilla hjärtat picka på vul, men får nog vänta.

Här får man ite göra kub:( ja det är en sådan känsla att se hjärtat picka på. Längtar tills man får göra det igen. Ja jag sa till läkare. Att jag inte vill riskera att komma förtidigt.
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-21 09:38:45 följande:

Jag har inte heller vågat ringa till MVC än iom att jag också tyckte det blev så jobbigt att ringa och avboka när MF kom.. :/ 

När har du fått VUL för att bestämma graviditeten? Jag skulle också vilja göra det iom att jag inte haft nån mens emellan, men skulle helst vänta tills man isf kan se att hjärtat slår... Gud vad jobbig den här väntan är, går verkligen såå sakta nu!

Skönt att höra att jag inte är ensam. Känner lite så att de kan inte skada att vänta till v 13-15 innan inskrivning. Tänkte ringa direkt i januari.

Jag har fått tid imorgon men har ombokat den så ska få en ny tid. Vågade inte åka redan nu ifall jag är lite tidigare gången än tänkt. För då kommer man ej se hjärtljud. Så om

1-2 veckor kommer nya tiden bli.
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 10:59:34 följande:

Hej!
    Plussade idag. Bf 27 juli :)

Hej och grattis Skrattande
    Jag har också BF 27 Juli och plussade förra veckan Hjärta
  • LillaJag06
    marretiin skrev 2016-11-21 11:25:53 följande:
    Hej och grattis Skrattande
    Jag har också BF 27 Juli och plussade förra veckan Hjärta
    Vad roligt! Är det ditt första barn?
    Jag vågade inte testa efter mycket knas i cykeln så väntade och väntade haha. När jade du sista mens?
    Jag hade 21 oktober och äl enligt stickor 3 och sen 5.
    Jag har haft positivt äl test i flera dagar så var nästan säker på graviditet men vågade trots det inte hoppas Hsha.
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 12:00:05 följande:
    Vad roligt! Är det ditt första barn?
    Jag vågade inte testa efter mycket knas i cykeln så väntade och väntade haha. När jade du sista mens?
    Jag hade 21 oktober och äl enligt stickor 3 och sen 5.
    Jag har haft positivt äl test i flera dagar så var nästan säker på graviditet men vågade trots det inte hoppas Hsha.
    Vårat första gemensamma men har jag en son på 11 och han har en son på 6 o en dotter på 9 sen innan.
    Jag hade sista mens den 20 oktober. Var nästan helt säker på att jag var gravid men d kändes ändå overkligt att d skulle ta sig på första försöket SkrattandeHjärta
  • LillaJag06
    marretiin skrev 2016-11-21 12:11:52 följande:
    Vårat första gemensamma men har jag en son på 11 och han har en son på 6 o en dotter på 9 sen innan.
    Jag hade sista mens den 20 oktober. Var nästan helt säker på att jag var gravid men d kändes ändå overkligt att d skulle ta sig på första försöket SkrattandeHjärta
    Okej.
    Ka detta var vårt andra försök. Flesta misslyckades pga oregelbunden mens och positiva äl tester.
    Fick börja med levaxin och blev gravid :)
  • Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-21 10:50:47 följande:
    Skönt att höra att jag inte är ensam. Känner lite så att de kan inte skada att vänta till v 13-15 innan inskrivning. Tänkte ringa direkt i januari.

Jag har fått tid imorgon men har ombokat den så ska få en ny tid. Vågade inte åka redan nu ifall jag är lite tidigare gången än tänkt. För då kommer man ej se hjärtljud. Så om

1-2 veckor kommer nya tiden bli.
    Nej det skadar nog inte att vänta med inskrivningen direkt.. :)

Aha, ja det var nog smart av dig att flytta fram det lite.. Får jag fråga var du vände dig för att boka VUL? Är det direkt till gyn eller har du bokat privat?
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-21 12:57:11 följande:

Nej det skadar nog inte att vänta med inskrivningen direkt.. :)

Aha, ja det var nog smart av dig att flytta fram det lite.. Får jag fråga var du vände dig för att boka VUL? Är det direkt till gyn eller har du bokat privat?

Jag ringde till varan kvinnoklinik. Hade vi haft privat hade ja nog ringt dit. Är riktigt svårt att få tider här. Men då har vi bara ett sjukhus inom 20 mils radie så alla kommer hit.
Svar på tråden BF JULI 2017