• Svar på tråden BF JULI 2017
  • AM78
    linneaa95 skrev 2016-11-20 17:16:41 följande:

Har tagit två digitala, första testet tog jag för två veckor sen visade (1-2) sen två vanliga testet i veckan (fick två sträck) sen digitalt igår igen (2-3) jag har ju i te haft mens sen i början på oktober, mina bröst är dubbelt så stora, äter i massor och gråter för allt.

Men hur kan man se så jäkla fel? Något borde väl finnas? Eller ska jag vänta tills magen står rätt ut eller ska jag leva på mitt liv som "vanligt" och ignorera grav testerna?

Be om blodprov och nytt vul. Risken finns att det är utomkveds. Stå på dig och lycka till
  • Beebii
    linneaa95 skrev 2016-11-20 18:15:24 följande:

[quote=77150381][quote-nick]linneaa95 skrev 2016-11-20 18:14:16 följande:[/quote-nick]

Här är bilder

[/quote]

Ja de ser ju klockrent ut! Håller med de andra, försök få tag i en ny bm (barnmorska) och be om nytt ul (ultraljud) har man fått så många positiva graviditetstest så får dom ju ha en bättre förklaring! Ingen skulle ju må bättre av den du fick! Håller tummarna att dom bara missat lilla pyret! Vilken vecka var du i? 6?
  • Treansresa
    AM78 skrev 2016-11-20 08:59:01 följande:

Jag har också tid på tisdag. Supernernervös. Lycka till!

Detsamma:)
  • gosis
    linneaa95 skrev 2016-11-20 18:15:24 följande:

[quote=77150381][quote-nick]linneaa95 skrev 2016-11-20 18:14:16 följande:[/quote-nick]

Här är bilder

[/quote]

Men det har ju skett en stegring då det visar 1-2 veckor och sedan 2-3. Om det är ett missfall så skulle det fortfarande stå 1-2 för att sedan inte visa något. Men ring barnmorskan och få en tid till vul.

Lycka till!
  • gosis
    Treansresa skrev 2016-11-20 07:47:32 följande:

Ja de äe nog som du säger. Är ju gott o nyttigt IAF. Äter folsyra i tablettform så hoppas det räcker:)

Jag har också svårare att få ner mängder mat på en gång. Går gärna o äter lite och ofta. Kan ju iof bero på att jag är mätt pga alla clementiner ha haha.

Jag är i v 6+1 idag. Du då?:)

Jag är inne i v. 6 ( 5+2)

Åhh jag längtar så tills jag är först runt v.9 eller nåt då det börjar hända lite, man kanske fått en tid för inskrivning och sedan vill jag att dem här 12 veckorna innan man kan slappna av lite, hoppas på att dem går fortare än kvickt.

Tiden går så långsamt. Får man göra en vul om man ber om det eller är det bara vid vissa fall om man misstänker något fel typ?
  • Treansresa
    gosis skrev 2016-11-20 22:47:09 följande:

Jag är inne i v. 6 ( 5+2)

Åhh jag längtar så tills jag är först runt v.9 eller nåt då det börjar hända lite, man kanske fått en tid för inskrivning och sedan vill jag att dem här 12 veckorna innan man kan slappna av lite, hoppas på att dem går fortare än kvickt.

Tiden går så långsamt. Får man göra en vul om man ber om det eller är det bara vid vissa fall om man misstänker något fel typ?

Jag tycker också tiden sniglar sig fram! Känns som att varje dag är som två dagar. Hoppas tiden börjar springa fram nu när de snart är jul. Jag kommer köra inskrivning efter jul. Hade en tidig tid bokad förra gången men var så hemskt att ringa och avboka då missfallet kom så vågar inte ringa nu. Här kör de hälsobesök i vecka 6-8.

Här där jag bor är det jättesvårt att få tidiga vul. Jag får mitt pga att jag blödde i början på denna graviditet och knappt har nå symptom. Sedan vill de kolla hur långt gången jag verkligen är då jag inte hade någon mens mellan.
  • linneaa95
    GrönaDruvan skrev 2016-11-20 18:55:10 följande:

Kollade barnmorskan så att inte graviditeten satt sig på fel ställe? Det följde de upp ordentligt när jag fick missfall och inte såg nåt foster!

Nope, "invänta mens eller kom tillbaka om två veckor" fick jag.
  • CBH2
    marretiin skrev 2016-11-20 16:31:13 följande:
    Å då har vi BF samtidigt . Har bara tagit ett test jag. Behövde nog bara en bekräftelse på alla symtom jag har. Finnar över hela rygen o axlar som som tur är försvunnit lite nu. Illamående nästan hela tiden men mest på jobbet. Gasig i magen som sjutton men går lite upp o ner med det. Halsbränna som kmer framförallt på kvällen. O så trött. Pigg som en mört på morgonen men helt slut på kvällen :-P
    Vad kul! Jag har också BF 27 juli. Plussade i torsdags och tog ett till i lördags för säkerhets skull :) ++++

Har haft så ont i magen på nätterna, har svårt att sova och är inte alls lika matsugen längre, blir mätt på väldigt lite. Jag hoppas verkligen att det här håller :)
  • gosis
    Treansresa skrev 2016-11-21 05:23:41 följande:

Jag tycker också tiden sniglar sig fram! Känns som att varje dag är som två dagar. Hoppas tiden börjar springa fram nu när de snart är jul. Jag kommer köra inskrivning efter jul. Hade en tidig tid bokad förra gången men var så hemskt att ringa och avboka då missfallet kom så vågar inte ringa nu. Här kör de hälsobesök i vecka 6-8.

Här där jag bor är det jättesvårt att få tidiga vul. Jag får mitt pga att jag blödde i början på denna graviditet och knappt har nå symptom. Sedan vill de kolla hur långt gången jag verkligen är då jag inte hade någon mens mellan.

Ja, det där med MF är inget kul! Jag har också upplevt det och man blir sååå ledsen. Jag tror jag ska ringa upp idag och kolla när dem vill träffa mig. Helst vill jag kanske vänta ett tag och se. Men hör får man ju göra Kub också någon gång mellan v. 9-11 tror jag så man går invänta tills då. Men är alltid härligt och få höra och se det lilla hjärtat picka på vul, men får nog vänta.
  • Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-21 05:23:41 följande:

Jag har inte heller vågat ringa till MVC än iom att jag också tyckte det blev så jobbigt att ringa och avboka när MF kom.. :/ 

När har du fått VUL för att bestämma graviditeten? Jag skulle också vilja göra det iom att jag inte haft nån mens emellan, men skulle helst vänta tills man isf kan se att hjärtat slår... Gud vad jobbig den här väntan är, går verkligen såå sakta nu!

Svar på tråden BF JULI 2017