Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

InviMed

Nej, alla 5 missfall var egna hemmaförsök.

Detta är första gången med ÄD.

Tack för grattis !

• UndrandeSökare

Lilja - roligt att höra att du också plussat.

Var detta första ÄD för dig/er eller hur många har ni gjort nu? Om du gjort ÄD och bara minus tidigare och nu plus med 10mg pred så tror jag att det var rätt dos av pred som var nyckeln. Jag har sett samma sak hända hos andra med minus som sen testat 10mg pred och plussat !

• UndrandeSökare

Lilja -Hur har det gått för dig med graviditeten?

För mig blev det tyvärr ofostrig (tom hinnsäck).

Hoppas det gått bra för dig !

• UndrandeSökare

Provence- Jag mår ok, nu blir det sommarsemester och nästa försök blir i höst. 6:e missfallet, men första med ÄD.

Hur går det för dig?

• UndrandeSökare

Vilka sprutor tänker du på? Jag har tagit blodförtunnande sprutor i magen eftersom jag har koagulationssjukdom. Är det dem du tänker på?

Insättningen kändes inte alls för mig.

• UndrandeSökare

Hej Lilly ! Vi har 5 st blastos kvar i frysen och nästa försök blir troligen i september. När tänker ni fortsätta med processen, blir det detta år eller väntar ni till 2018?

• UndrandeSökare

Provence - Procren är en spruta du tar själv i magfettet och den nedreglerar dig. Dvs försätter dig i ett tillfälligt klimaktetium. Sen använder man östrogentabletter för att bygga upp slemhinnan, sen tillsätter man också proesterson någon dag innan insättningen.

Slemhinnan måste vara minst 7mm tjock vid insättning.

• UndrandeSökare
    Provence1 skrev 2017-07-15 11:11:50 följande:
    Ok tack! Jag ska ta sprutan 1 månad innan transfer, är det lika för alla?

Vad har du/ni fått för biverkningar av medicinen man ska ta?
    Jag tog inte Procren utan de gav mig en annan spruta i skinkan på kliniken, men den har liknande effekt som Procren. Jag fick inga biverkningar av sprutan vad jag kan minnas.

Däremot har jag läst om att vissa fått svamp i underlivet av progesteronet som man använder senare. Man kan få det som bieffekt av både
    Lutinius (finns i Sverige) och Utrogestan (finns utomlands).

Jag har inte haft några problem med progesteronet, inte mer än att jag tycker Lutinus är jätterinnigt så jag köpte Utrogestan av kliniken när jag var där.
    Vill man ha mer kan man få det skickat mot avgift från kliniken senare.
Svar på tråden InviMed