Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

InviMed

Flowerpower skrev 2018-03-25 15:36:36 följande:

Hej tjejer!

Tråden är inte så aktiv längre men jag försöker ändå. Först gratulerar till det efterlängtade  det e ju det vi e alla ute efter.

Jag skulle vilja ställa en fråga för er som har varit på INVIMED. Har ni fått fler än ett embryo till frysen? I paketet ingår frysning av embryon som klarar av vidareodling till blasto. När jag läser era erfarenheter har jag fattat som att det blir bara ett embryo kvar varje "första gång" Sedan när man går vidare och gör fler försök det blir då fler embryo. Har jag uppfattat det fel? Jag bara tänker på att det borde vara toppenbra kvalité på äggen hur kommer det sig att det blir i snitt bara 3 som klarar sig. Skulle verkligen uppskatta om ni kan hjälpa mig förstå detta bättre. 

Det är jätteroligt när man lyckas första försöket, då behöver man inte tänka riktigt på om det finns fler i frysen. Men lyckas man ju inte (har man gått vidare med ÄD då är man van vid misslyckanden) då vill man veta att det finns några stycken i frysen. 

Skulle vilja höra hur det går för er som har plussat. Vad roligt!

Ha en fin söndag!

Flowerpower- Jag går inte hos Invimed, men när det gäller när man får få embryon till frysen så beror det endera på sämre kvalitet på spermier eller sämre kvalitet på äggen.

Sen på denna klinik (Invimed) använder de frysta ägg och det är sämre (och billigare) än färska ägg. Eftersom ägg innehåller endast 1 cell, och när de tinas så kan (både embryon och) ägg tappa celler. Ett fruset befruktat ägg (embryo) kan tåla det eftersom det innehåller många fler celler.

Men tappar ett obefruktat ägg sin cell så dör det. Därför är det alltid bättre att välja en klinik där man får färska ägg.

Vi går hos AvaClinic och där får man färska ägg. Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades. Alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromomosommässigt.
  • UndrandeSökare
    Liljja skrev 2018-03-24 10:03:36 följande:

Man vet ju inte om det var detta som gjorde att allting gick vägen den här gången men dubblade på Prednisolon, som du tipsade Undrandesökare :)

Åt även Trombyl som inte kliniken har ordinerat utan min gyn här i Sverige,

Insättning skedde på cykeldag 16. Har satt in en gång tidigare på cykeldag 15 och fick plus men stannade upp i ca v6. Annars har kliniken satt in runt dag 19 och då har jag inte fått ett plus. Hur går det för dig?

//A

Tänk på att INTE sluta tvärt med prednsolonet sen, utan trappa ner mycket långsamt, halvera tabletterna och minska dosen sakta var 3e dag, annars kan man få problem med sin egen kortisolproduktion.
  • UndrandeSökare

Flowerpower- En hel del embryon dör alltid mellan dag 3 och 5, så de svagaste faller ifrån på vägen. Endast de starkaste blir blastos (5-dagars). Så det är bäst att sätta in 5-dagars.

Så även om man får 8 frysta obefruktade ägg, så är det ganska få som klarar sig från att tinas upp, befruktas, odlas till 5 dagar. Det är därför det blir detta resultat, det har att göra med att äggen inte är färska utan frysta.

• UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-03-25 16:14:52 följande:

Tack för ditt svar! Jag valde just Invimed pga frusna ägg. Jag vill helst slippa stoppa min mens och anpassa min cykel efter donators cykel. Jag kollade på kliniker i Tjeckien, Lettland, Estland, Danmark, Spanien, Grekland, Ryssland, you name it 

Visste inte att det var en billigare process med tanken på att de går igenom samma process för att plocka äggen. 

Men då förstår jag att det är inte själva kliniken men metoden i sig. Jag var mest misstänksam ifall det pågick nåt konstigt med detta.  

Tack ännu en gång!

Du behöver inte anpassa din menscykel efter en donators cykel om du inte vill. Man kan välja en klinik med färska ägg, låta mannen befrukta äggen, odla alla embryon till dag 5 och sen frysa dem. Sen kan du sätta in1 eller 2 av dem i naturlig cykel.
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-03-25 16:14:52 följande:

Tack för ditt svar! Jag valde just Invimed pga frusna ägg. Jag vill helst slippa stoppa min mens och anpassa min cykel efter donators cykel. Jag kollade på kliniker i Tjeckien, Lettland, Estland, Danmark, Spanien, Grekland, Ryssland, you name it 

Visste inte att det var en billigare process med tanken på att de går igenom samma process för att plocka äggen. 

Men då förstår jag att det är inte själva kliniken men metoden i sig. Jag var mest misstänksam ifall det pågick nåt konstigt med detta.  

Tack ännu en gång!

Du behöver inte anpassa din menscykel efter en donators cykel om du inte vill. Man kan välja en klinik med färska ägg, låta mannen befrukta äggen, odla alla embryon till dag 5 och sen frysa dem. Sen kan du sätta in1 eller 2 av dem i naturlig cykel.
  • UndrandeSökare

Lilly2013-Hur har det gått för dig med de 8 nya frysta äggen du skulle få på garantin? Hur många embryon blev det?

• UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-03-26 10:42:19 följande:

Hej liljja. Jag har just gjort äd på den kliniken. Fick insatt 2.

I dag är det rd6.

Det var verkligen en hel del embryo som dog på laboratoriet.

1 av 9st överlevde.

Det var 12 st från början. 2 sattes in och en i frysen.

Eftersom jag bara är på ruvdag 6 med de två nu så är det väl för tidigt med ett gravtest ?

När kan man börja göra det ?

Det trevliga bemötandet från koordinatorn Agnezka försvann ganska omgående efter full betalning. De snabba svaren har förvandlats till inga svar alls hur i hel...e alla embryona på labbet kunde dö i 6 dagars odling. Eller varför de ens odlade så länge. Får inte ens svar på vilken dag på labbet de olika dog. Total tystnad från direktören som var så trevlig och jag uppfattade som någon som blivit en del i vårt liv med kramar och dyl. Något är skumt och min man tycker det är väldigt olustigt angående vart hans gener tagit vägen.

Du kan testa med Clearblue digital eller blodhcg på ruvardag 10 om du vill. Testa inte innan det, för då kan det bli negativt (pgr av för tidigt) trots att det senare kan visa sig att man är gravid.

Tråkigt att höra att kliniken totalt ignorerar er nu efter ni betalt allt. Så ska ju inte en seriös klinik betee sig.

Mycket dåligt från klinikens sida tycker jag, mycket dåligt att endast 3 embryon överlevde. Vi får hoppas att nån av dem kan leda till barn. Men om det inte går vägen med nåt av dem, byt då klinik föreslår jag.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-03-30 04:59:03 följande:

Dag 10. Inte gravid. Så är det säkert.

Testar ändå dag 14.

2 bra embryo - inte gravid. ... 9 st förlorade i labbet.

En kvar i frysen ...orkar jag.

Fet efter alla mediciner och tydligen skengravid.

Köper ett gymkort och dränker mina sorger.

Detta var mina sista pengar.

Så tråkigt ! Jag beklagar verkligen.

Men innan du köper ett dyrt gymkort, kan jag få komma med ett förslag som kan förbättra dina chanser innan du sätter in sista embryot?

Gör ivfSerums mensblodtest, det har jag och många av tjejerna i Atentråden gjort och många har lyckats efter det. Man samlar mensblod i ett urinprovrör utspätt med lite koksaltlösning (så det inte torkar in) och skickar hemifrån med posten i vadderad påse till deras labb. Man kan ha en infektion även utan symtom och även utan att de svenska testerna visat .

Om de hittar några baciller som inte ska vara där så får man ett EU-recept på en dunderkur antibiotika som tar bort allt. Både mannen och kvinnan måste behandla sig samtidigt, annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Mer info hittar du om du söker på ivfserum Athens och sen kollar på deras hemsida under infection screening.

Där finns ett dokument man kan skriva ut med all info, adressen att skicka till etc.
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-03-30 11:45:53 följande:

Tack. Jag har inte mens. Och ingen infektion och har tagit dunder penicillin kur.

Jag har dessutom inga pengar iheller längre. Möjligtvis till båten över i sommar.

Du som vet : hur är gången nu ? Ska jag vänta några dagar till och göra ett test på dag 14.

Men förstår att detta är resultatet. Ska jag då på dag 12 eller 14 sluta med medicinerna?

Invänta blödning för äggen- embryona bör ju komma ut eller ?

Ska man vänta sedan i 2 månader innan man försöker igen ?

Hur är gången nu efter detta dålig beskedet.

Jag har inte fått någon info av den fantastiska kliniken i Polen. Kram och tack för att du finns och hjälper till

Självklart hjälper jag till !

Verkligen hemskt tråkigt att det blev så här och att du fått sånt dåligt bemötande av kliniken så fort de fick sina pengar.

Vänta gärna och ta ett nytt test på cd 14 (eller den dagen kliniken sa till dig att testa), är det fortfarande minus då kan du meddela kliniken detta, sluta med medicinerna och vänta på blödning.

Om det blivit minus så brukar det räcka att vänta i en månad så kroppen får vila från alla mediciner.

Ta hand om dig nu. Tänker på dig !
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 15:05:04 följande:

Hej alla!

Har tittat en del på Invimed och även invicta. Hur resonerade ni i valet och kom fram till Invimed? Vad jag förstår är det många som inte är nöjda fullt ut med bemötande som förändrats under resans gång och embryon/ägg som dött osv. Någon som vet deras inställning till immunmediciner? Skulle ni valt annorlunda idag?

Jag är här itråden, men har inte valt Invimed eftersom jag ville inte ha frysta obefruktade ägg, eftersom många inte brukar klara upptining.

Jag och min man har istället valt Avaclinic i Riga (där får man färska ägg) och är nöjda med dem. Vi fick 13 ägg av donatorn, 12 blev befruktade, alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS (kromosomtest, tillval) på 8st och 7 var normala kromosommässigt. Man får alla ägg från donatorn på det äggplocket, behöver ej dela med annat par som man måste på vissa andra kliniker.

Det går att flyga från Atrlanda till Riga på 1 timme, finns även båt. De är helt ok med om msn vill använda immunmediciner. Jag mailade bara provsvaren från min immunutredning i Aten.
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-15 23:42:50 följande:

Jag måste bara undra... varför har ingen fått ett positivt gravtest efter ÄD på InviMed i Gdynia under 2018 ? Alla som har skrivit i denna sida och andra sidor tex vi som gör ÄD 2018 har alla gjort negativa gravtest .... hm och reklamen säger att just på denna kliniken blir 65% gravida på första försöket.

Någon borde ju i så fall skriva på internet yippi jag blev gravid på InviMed i Gdynia. Eller vad tycker ni ?

Inte ens 2017 har jag sett ett jippi - har ni ?

2016 har jag sett en graviditet - tvilling flickor som föddes. Jippi.

Men vad hände sen ?

Lillja i denna tråd är ju gravid nu i v.19 (2/4-2018)efter flera försök hos Invimed. Det som fick det att funka för henne var att hon höjde kortisondosen från 5mg till 10mg som jag tidigare hade tipsat henne om.
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-16 10:36:05 följande:

Bra. Roligt att höra då finns det hopp om det. Jag har fått 15 mg om dagen hela tiden i metypred vilket är kortison tror jag.

Härligt.

Måste erkänna att direktören bad mig om ursäkt i dag. Det visar sig att allt hon svarat på aldrig har kommit fram till mig för att hon skickat till fel mailadress. Jag trodde vi skulle klösa ögonen ur varandra i dag men det visade sig som sagt att jag inte är ?förståndshandikappad ? som hon antytt utan att hon skickat all info och svar till fel email adress.

Ajdå, har hon skickat dina mail till fel mailadress? det var ju klantigt av henne. Skönt att ni inte klöste ögonen ur varandra utan att ni kunde prata ut och du fick en ursäkt. Då hoppas jag kontakten mellan dig och kliniken löper på smidigare sen.....

Hoppaa din transfer går bra idag och att hemresan också går bra !
  • UndrandeSökare
    Liljja skrev 2018-02-09 21:03:53 följande:

Å va spännande. Hoppas allt har gått bra. Håller tummarna Lilly2013.

Vi har gjort 7 insättningar sammanlagt. Dom 4 senaste ggr var ägg från samma kvinna då vi hade turen att få embryon till frysen. Tack vare henne som jag nu är gravid. Så tacksam <3

/A

Hej Lillja ! Hur går det för dig nu? I vilken vecka är du? Har du gjort Kub?
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-05-14 12:13:49 följande:

Ville bara berätta att i helgen, flera veckor efter att jag gjort en förfrågan till Invimed ang ÄD, fick jag svar från dem. Och där koordination ursäktade det sena svaret med att mitt mail hamnade i inkorgen för skräppost. Känns ju himla seriöst

Efter allt jag läst här är invimed inte längre ett alternativ för oss men jag kunde inte låta bli att skriva ett långt mail tillbaka och tala om vad jag anser om dem efter att tagit del av andras upplevelser om dem. Ska bli intressant att se om jag får någon respons på det mailet...

Berätta gärna här sen om du fått något svar på ditt mail till Invimed.

Vilken klinik kommer ni välja istället för Invimed?
  • UndrandeSökare

Flowerpower och Smurfen - Evadesiree sa till mig att kliniken hade kontaktat henne och försökte få henne att ta bort all negativ kritik mot kliniken ! Det säger ju lite om hur OSERIÖSA de är. Så beter sig INTE en seriös klinik !

• UndrandeSökare
    Änglamamma007 skrev 2018-06-13 14:31:37 följande:

Jag har länge tänkt att skriva med det har inte blivit av, jag tror att när det går vägen så är man inte här och surfar och letar längre som man gjorde förut och de flesta som är nöjda skriver nog inte det. Fast egentligen skulle göra det så det inte blir snedvridet. Iallafall fick jag ett email från kliniken för ett par veckor sedan att de skulle vara tacksamma att jag skrev om mina upplevelser. Jag var jättenöjd såklart eftersom jag fick positivt resultat jag vet inte om det hade med det att göra men jag följde medicineringen slaviskt och köpte på mig medicin så jag inte skulle riskera att få slut på den så har massa kvar men det är värt varje krona. Har ni frågor får ni gärna ställa dem till mig. Tråkigt bara att inte bli trodd på men jag förstår, jag hade förmodligen reagerat likadant om jag haft dåliga upplevelser och detta jag gått igenom och ni går igenom för att få barn är så påfrestande och ännu mer om saker går fel. Kram och lycka till

Intressant att få höra av dig att du fått mail av INVIMED att DE BAD dig skriva om dina positiva erfarenheter av kliniken 2016.

Problemet är att nu 2018 har kliniken blivit MYCKET SÄMRE än den troligen var 2016. Så de som gör behandling där nu får alla minus, och många här har nu ANMÄLT kliniken till Eggdonationfriends som håller på med en granskning av kliniken. Eggdonationfriends AVRÅDER NU 2018 alla från att göra några behandlingar på kliniken så länge som utredningen pågår och det förlorar kliniken naturligtvis kunder på.

Det är troligtvis enda orsaken till varför Invimed bad dig skriva positivt om dem nu.

Så tyvärr det hjälper inte om kliniken var bra 2016 - den är INTE bra nu ! Så är det bara. Omdöme om en klinik är en färskvara !
  • UndrandeSökare

Smurfen- invimed verkar oseriösa, och det finns alltid en stor risk att man inte får tillbaka pengar av sådana företag frivilligt, man kan behöva stämma dem isåfall.

• UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-07-20 17:47:36 följande:

Precis så var det med oss också. Min mans sperma var superbra. Så fantaskt bra att de faktisk återbetalade själva sperma- provet Direk.

Men vad hände med hans sperma ?

Och vad hände med våra embryo ?

Klart att de sålt , jag menar donerat ....

Kram

Eftersom företaget verkar helt oseriöst så kan nog vad som helst ha hänt med sperman och resterande embryon, endera dog embryona i labbet eller såldes vidare till andra par som ville göra embryodonation vid samma klinik eller såldes vidare till foskning eller vad som helst...tyvärr kommer vi troligtvis aldrig få veta vad som hände för kliniken kommer inte berätta.

Enda chansen att sanningen kommer fram är om det blev något barn av något av embryona (om det hamnat hos ett annat par) som i framtiden dnatestar sig och sen kanske lyckas hitta din man (som stått för sperman) genom tex att någon släkting till din man dnatestat sig via tex en släktforskningssida. Kanske inte så troligt, men teoretiskt möjligt.
Svar på tråden InviMed