Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

InviMed

Lilly- Som jag fattat på andra som gjort ÄD på invimed så gäller garantin endast 1 gång. Har du kollat vad som gäller?

Hoppas det går bra med garantiomgången !

• UndrandeSökare

Lilja- Om du tänker byta klinik så kan jag tipsa om Serum i Aten, de är mycket duktiga.

Googla på ivfSerum Aten, så hittar du deras hemsida. Man bara fyller i deras Questionaire på hemsidan och mailar in så kommer Katie på Srrum svara dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal eller Skype med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny.

Serum är jätteduktiga på hysto, de gör också mensblodtest och sperm dna fragmentstionstest.

Samt sysslar med immunbehandling.

• UndrandeSökare
    Liljja skrev 2017-12-09 22:09:47 följande:

Tack för tipset. Hur länge har du gått/går där? Någon som har hört om någon klinik i Ukraina?

/A

Jag har nara gjort Serums mensblodtest, men funderar på att göra hysto hos dem eftersom de är jätteskickliga på det.

Min immunutredning har jag gjort hos Life clinic i Aten och mannen har gjort sperm dna fragmentationstest hos AvaRiga.
  • UndrandeSökare

Jag känner tyvärr inte till någon klinik i Ukraina, men i Estland och Lettland finns flera klniker. Jag och min man går hos AvaRiga i Lettland, i St Petersburg finns AvaPeter.

• UndrandeSökare
    Liljja skrev 2017-12-15 09:21:33 följande:

Tack snälla för alla tips UndrandeSökare 

/A

Varsågod, hoppas du får någon nytta av dem.
  • UndrandeSökare

Lilly2013-Hur har det gått, har ni fått någon ny donator nu? Blir nästa försök för er i januari eller februari 2018?

• UndrandeSökare
    Liljja skrev 2018-02-09 21:03:53 följande:
    Å va spännande. Hoppas allt har gått bra. Håller tummarna Lilly2013.
    Vi har gjort 7 insättningar sammanlagt. Dom 4 senaste ggr var ägg från samma kvinna då vi hade turen att få embryon till frysen. Tack vare henne som jag nu är gravid. Så tacksam <3
    /A
    Gjorde du något annorlunda denna gång när du fick plus?
    Andra mediciner? Insättning på annan dag? eller något annat?
  • UndrandeSökare
    Liljja skrev 2018-03-24 10:03:36 följande:

Man vet ju inte om det var detta som gjorde att allting gick vägen den här gången men dubblade på Prednisolon, som du tipsade Undrandesökare :)

Åt även Trombyl som inte kliniken har ordinerat utan min gyn här i Sverige,

Insättning skedde på cykeldag 16. Har satt in en gång tidigare på cykeldag 15 och fick plus men stannade upp i ca v6. Annars har kliniken satt in runt dag 19 och då har jag inte fått ett plus. Hur går det för dig?

//A

Så roligt att höra att det gick vägen tack vare höjd Prednisolondos Gick du upp från 5mg till 10mg?

Vi fick ju misfall (ofostrig graviditet) trots 2 normala embryon efter PGS, så förstod då att det fanns mer immunproblem att hitta. Jag läste på och misstänkte att jag har för låga LAD nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar).

Så vi reste till en klinik i London och gjorde en ny större immunutredning än vi fick i Aten. Där hittades att jag har låga LAD. Så nu behöver jag göra Pooled donor LIT 2 gånger med en månad emellan varje, och sen ta om LAD-testet igen för att se att det ökat tillräckligt innan nästa insättning. Så vi kämpar på.

Har du gjort kub?

Vilken vecka är du i nu? När har du BF?

Lycka till med graviditeten !
Svar på tråden InviMed