BIM 1-15 januari
Jag startar upp en tråd för oss som har BIM i början av året. Själv har jag BIM kring 4 januari.
Vi kan väl följas åt och fundera tillsammans på äl, bim och mycket mer :)
Jag startar upp en tråd för oss som har BIM i början av året. Själv har jag BIM kring 4 januari.
Vi kan väl följas åt och fundera tillsammans på äl, bim och mycket mer :)
Idag har mitt humör och mina känslor varit helt upp och ner. allt från nästan deprimerad och arg till gråtmild och kär. Känner mig väldigt annorlunda. Hjärtklappning, och snurrig. Lite lätt ömma bröst. BIM 4/1. Återstår att se.
Kunde hålla mig ett helt dygn innan jag testade med det digitala. Behövde veta inför nyårsfesten vi hade här hemma. Det visade sig att det är något som växer där inne :)
Då kom nästa bekymmer, jag är inte heller någon som spottar i glaset... Kan inte heller ljuga utan att bli avslöjad. Jag låtsades dricka under kvällen, tog med glaset ut i köket och hällde ur. Skumpan vid tolvslaget hamnade på gräsmattan när alla andra var upptagna av fyrverkerier ;)
Håller tummarna för fler plus här i tråden!!
Hoppar in här eftersom det av naturliga skäl är lite "dött" i decembergruppen. Alla utom jag och en till har fått mensen och hoppat in här eller plussat :)
Jag hade bim den 31/12 så snart är jag på bim+2. Känner molvärk till och från, ömma bröst. Alltså kan det lika gärna vara menskänningar... Förra månaden var jag säker på graviditet då jag kände en massa saker och mensen var 5 dagar sen. Men icke :( Min kropp är lite knäpp just nu och jag har känt mig skengravid av och till i 3-4 månader. Jag har ett barn sen tidigare född i mars så han är alltså 9 månader nu. Enligt bm så kan kroppen "luras" och spöka när det är så tätt inpå.
Håller tummarna för denna gång! Vågar inte hoppas för mkt bara...
Hej hörrni!
Ser ut som att jag blir utan ÄL denna månad! :( Hur funkar det?
Är ÄL endast försenad så att vi "måste" fortsätta med varannandag metoden tills den är fastställd? Man får väl inget bim utan att ha haft ÄL?
Har varit väldigt stressigt över jul och nyår då jag jobbar i butik, misstänker att kroppen kanske säger ifrån att det blivit för mycket genom att inte ägglossa...
Vad tror ni?
Börjar undra om man ska skita i ägglossningsstickorna? FF satte ut en väldigt sen beräknad ÄL pga att förra cykeln var ovanligt lång. Då jag inte ville riskera att missa den så började jag testa med stickor redan förra veckan cd 15 typ (enligt FF ska ÄL vara ca cd 25). Fick hyfsat starka teststreck men aldrig starkare än kontrollstrecket. För tre dagar sedan fick jag känningar i äggstockstrakten, först vänster sida och sedan höger. Igår hade jag trådigt sekret på morgonen och mer vattningt mot eftermiddagen. Tog nytt ÄL-test som i princip var helt blankt (?). Idag steg min temp. Om jag bara tolkar kroppens signalen har jag ägglossning nu. Men absolut inte enligt stickorna. Vad skulle ni tro?
Börjar undra om man ska skita i ägglossningsstickorna? FF satte ut en väldigt sen beräknad ÄL pga att förra cykeln var ovanligt lång. Då jag inte ville riskera att missa den så började jag testa med stickor redan förra veckan cd 15 typ (enligt FF ska ÄL vara ca cd 25). Fick hyfsat starka teststreck men aldrig starkare än kontrollstrecket. För tre dagar sedan fick jag känningar i äggstockstrakten, först vänster sida och sedan höger. Igår hade jag trådigt sekret på morgonen och mer vattningt mot eftermiddagen. Tog nytt ÄL-test som i princip var helt blankt (?). Idag steg min temp. Om jag bara tolkar kroppens signalen har jag ägglossning nu. Men absolut inte enligt stickorna. Vad skulle ni tro?
Jag testade i morse för tycker jag har mått som med dom andra två barnen efter äl. Äl+8 bara dock. Nån som ser?
Jag testade i morse för tycker jag har mått som med dom andra två barnen efter äl. Äl+8 bara dock. Nån som ser?
Nu känner jag mig helt säker på att äl varit. Bara den långa väntan kvar.
Mun-tempen:
Vaginala tempen:
Hej allihopa, jag hoppar in här! :)
Är på dag 27 i min cykel, mensen brukar komma mellan 30-33. Igår fick jag en liten blödning efter samlag och idag har jag mensvärk och fortsatt brunaktig blödning - behöver dock inte använda trosskydd, det märks bara när jag går på toaletten. Kanske nidblödning? Har aldrig råkat ut för det tidigare så svårt att veta.
Som någon skrev tidigare, jag har inte heller något tålamod när det gäller tester! Jag köper med mig ett 2-pack hem idag och testar ;) Om mensen kommer på dag 30 skulle det kunna visa något redan nu, är det dag 33 som gäller är det ju lite väl tidigt.