BF Juli 2017 ny
När på dygnet och hur länge har ni stödstrumpor? Mot sendrag.
När på dygnet och hur länge har ni stödstrumpor? Mot sendrag.
Här är allt handlat (det lilla som behövdes ;) ) men jag har inte fixat ordning nånting. Ska sätta mig nån dag och sortera leksaker och kläder till barnen så ska ta tag i bebisens kläder också då. En del har jag lånat bort till barnens kusin som föddes idag <3 spjälsängen bäddar jag nog inte förrän vi är hemma från sjukhuset skulle jag tro och bb-väskan känns det som att det kan vänta några veckor till är ju bara i 29+5 än så länge så det är ingen panik :)
Jag har funderat på en sak. Jag minns inte om jag haft vattkoppor, min mamma tror inte att jag har haft det men hon vet inte. Är det en sak jag borde ta upp med min BM? Kan det bli fara för bebis OM jag skulle få det nu?
Nu har jag fått besked om att utbetalningarna för föräldrapenningen i sommar är godkända :) har bara sökt till augusti än så länge, tar tag i resten när jag slutat skolan. Det känns skönt att det är klart iaf eftersom jag ska vara fl med pojken månaden innan bf så kommer ju få första utbetalningen i juni redan :)
Kan man ansöka föräldrapenning lite pö om på? Alltså om jag får barn 4e juli så kan jag börja med att ansöka fram till tex oktober? Sen fortsätta ansöka när jag vet mer exakt hur jag vill vara ledig?:)
Hej, tänkte höra hur ofta ni går till bm? Jag har varit där i vecka 25 och ska dit nu i vecka 31 och nästa tid är i vecka 36. Är det inte lite långt emellan tiderna och hur ska jag veta att barnet växer som det ska? Jag har ett minne av att jag gick var tredje vecka i sista trimestern förra gången och barnet var litet för sin "tid" så det känns ju som att man vill ha mer koll denna gången.
Det känns som att de sista veckorna kommer bli långa när jag ska vara fl med 2-åringen. Var hemma och vabbade igår och idag var jag själv med honom i 4-5 h efter dagis innan sambon kom hem och min rygg är katastrof nu :/ jag vette fan på ren svenska hur det ska gå att vara hemma en hel månad själv innan bf när jag kommer vara ännu större och osmidigare..
Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!
Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?
Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.
Nån som vet om pendlade blodtryck är vanligt när man är gravid?
V26 -110/70
V29 -140/90
V30- 140/90
V31- 110/70
V32- 150/100
V33 - 138/70
Jag har också pendlande blodtryck. Ska vara ok så länge du inte blir påverkad av det eller får protein i urinen. Be om extra kontroller om du känner dig orolig! Jag går på kontroller varje vecka pga har ont i huvudet (troligtvis pga blt som svajar) och hade havandeskapsförgiftning i förra graviditeten. Se till att sitta/ligga 15-30min innan dem tar trycket för det ska bli rättvist.