Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-03-05 23:11:55 följande:

Så länge man inte är gift så tror jag att man måste det.

Bimbim79 skrev 2017-03-06 00:54:11 följande:

Japp det måste man, endast i registrerat äktenskap man slipper!

Okej. Misstänkte det... Fast det är ju lite konstigt att dom räknar med att det är maken i äktenskapet som är pappa till barnet när dom inte räknar med att mannen i ett samboskap är det ;)
  • sobrio88

Jag har varit konstant hungrig sen jag vaknade i morse och darrig och matt. Kan bebisen vara inne i en växtperiod tro? La mig ner och vilade lite nu men får ta mig samman snart. Kalas ikväll för grabben blir 2 år idag :D

• sobrio88
    Sarus85 skrev 2017-03-11 17:53:47 följande:

Fina bebismagar tjejer!

Jag har så ont av min foglossning och sjukgymnasten kunde inte göra så mycket utan tyckte jag skulle be om sjukskrivning. Fått tid till läkare i slutet av mars. Någon här som har erfarenhet av sjukskrivning vid foglossning?

Jag blev sjukskriven på 100 % redan från v13 1a graviditeten. Var hos läkaren och förnyade sjukskrivningen ca 1 ggr i månaden fram tills jag fick havandeskapspenning. Jag hade ett mycket fysiskt jobb som det inte fanns möjlighet till andra arbetsuppgifter eller deltid.
  • sobrio88

Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.

Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)

• sobrio88
    Sosozo skrev 2017-03-14 19:21:51 följande:

Idag var jag hos BM, v 24+2. Alla värden är ok så det känns skönt. Kul att lyssna på lilla hjärtat! Men verkar vara många som ska ha barn samtidigt som oss. Jag oc BM snackade planerat snitt, och BM sa att jag skulle förbereda mig på

Att det KAN bli i en annan kommun. Typ västetås eller Norrköping i mitt fall. För att det är så fullt överallt..

Bor du typ i Eskilstuna då? I så fall är det ju inte så långt till Västerås. (Du behöver inte svara om du inte vill).

Jag har 45 min till den enda förlossningen i Värmland och jag frågade BM om det skulle vara fullt så är det Trollhättan som gäller och dit är 2.5 h. Men hon sa att det händer i princip aldrig att nån får åka dit och jag behövde som tur var inte oroa mig för det heller med min historik.
  • sobrio88

Jag vet inte om jag minns fel men den här lilla knodden i magen tror jag är mycket vildare än vad storebror var. Jag har inget minne av att han sparkade så mycket som den här gör. Det är skönt att känna ordentligt så man vet att han lever där inne men jag hoppas inte det är en sån vilde när han kommer ut för då kommer jag ha att göra ;)

• sobrio88
    Sosozo skrev 2017-03-14 21:32:06 följande:

Jag bor i Stockholm. Men inte vet jag. Har aldrig ens varit i Norrköping så det lockar ju inte jättemycket direkt. Men men. Om det är planerat så hinner vi iaf fixa barnvakt. Får väl göra någon sorts romantisk weekend i Norrköping då, om det är det som bjuds!

Jag visste inte att det var så illa i Stockholm... Jag antar att det ändå finns några förlossningar där. Hoppas det löser sig för er så du får föda på hemmaplan :)
  • sobrio88
    FrökenMp skrev 2017-03-15 11:30:55 följande:

Min bm tyckte att jag skulle börja ansöka om gravidpenning eftersom jag har ett sånt jobb som gör att jag får väldigt ont i ryggen. Men hon sa att det bara gäller från v31... jag har ju ont redan nu.

Då sa hon att jag kan träffa en läkare som kan sjukskriva mig 25% fram till att jag får gravidpenning. Är det någon som gjort så? Är det bara vanlig sjukpenning man får då fram till gravidpenningen börjar gälla?

Jag var visserligen heltid sjukskriven från v13 innan graviditetspengen förra gången, men ja det är vanlig sjukpenning.
  • sobrio88
    Wooden skrev 2017-03-15 11:55:23 följande:

Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex. 

Jag äter niferex varannan dag (från v 20). Jag tyckte faktiskt jag hade mer problem med hård mage innan jag började äta det, men och andra sidan så började jag äta penicillin strax efter som jag ska äta hela graviditeten så den kanske slår ut niferexen i biverkning ;)
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-03-18 09:06:49 följande:

Hur har eran sambo/fästman\man\pojkvänn planerat sin semester i sommar? Har han ett jobb som det är lätt att åka ifrån om det startar innan semestern börjar?

Min sambo är egen företagare och har högsäsong under sommaren (arbetsnarkoman dessutom :/) så det kommer bli intressant det här ;) hoppas verkligen det startar på kvällen när han är hemma så det inte blir att jag måste vänta på att han ska ta sig hem, sen till barnvakt med ungarna och sen till förlossningen.. När jag tänker på det så ser jag verkligen timmarna skena iväg :O
Svar på tråden BF Juli 2017 ny