BF Juli 2017 ny
Så länge man inte är gift så tror jag att man måste det.
Japp det måste man, endast i registrerat äktenskap man slipper!
Så länge man inte är gift så tror jag att man måste det.
Japp det måste man, endast i registrerat äktenskap man slipper!
Jag har varit konstant hungrig sen jag vaknade i morse och darrig och matt. Kan bebisen vara inne i en växtperiod tro? La mig ner och vilade lite nu men får ta mig samman snart. Kalas ikväll för grabben blir 2 år idag :D
Fina bebismagar tjejer!
Jag har så ont av min foglossning och sjukgymnasten kunde inte göra så mycket utan tyckte jag skulle be om sjukskrivning. Fått tid till läkare i slutet av mars. Någon här som har erfarenhet av sjukskrivning vid foglossning?
Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.
Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)
Idag var jag hos BM, v 24+2. Alla värden är ok så det känns skönt. Kul att lyssna på lilla hjärtat! Men verkar vara många som ska ha barn samtidigt som oss. Jag oc BM snackade planerat snitt, och BM sa att jag skulle förbereda mig på
Att det KAN bli i en annan kommun. Typ västetås eller Norrköping i mitt fall. För att det är så fullt överallt..
Jag vet inte om jag minns fel men den här lilla knodden i magen tror jag är mycket vildare än vad storebror var. Jag har inget minne av att han sparkade så mycket som den här gör. Det är skönt att känna ordentligt så man vet att han lever där inne men jag hoppas inte det är en sån vilde när han kommer ut för då kommer jag ha att göra ;)
Jag bor i Stockholm. Men inte vet jag. Har aldrig ens varit i Norrköping så det lockar ju inte jättemycket direkt. Men men. Om det är planerat så hinner vi iaf fixa barnvakt. Får väl göra någon sorts romantisk weekend i Norrköping då, om det är det som bjuds!
Min bm tyckte att jag skulle börja ansöka om gravidpenning eftersom jag har ett sånt jobb som gör att jag får väldigt ont i ryggen. Men hon sa att det bara gäller från v31... jag har ju ont redan nu.
Då sa hon att jag kan träffa en läkare som kan sjukskriva mig 25% fram till att jag får gravidpenning. Är det någon som gjort så? Är det bara vanlig sjukpenning man får då fram till gravidpenningen börjar gälla?
Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex.
Hur har eran sambo/fästman\man\pojkvänn planerat sin semester i sommar? Har han ett jobb som det är lätt att åka ifrån om det startar innan semestern börjar?