Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF Juli 2017 ny

Lady K skrev 2017-01-04 16:15:15 följande:

Haha, jotack, är också hungrig som bara den. Och när jag väl kommer över hungergränsen så måste jag få i mig nåt fort, annars tar illamåendet snabbt över. Just nu mest sugen på ostsmörgås...Så det blir det en del. Och clementiner!

Fick kallelsen till kub-testet idag, det blir på morgonen den 17/1. Så spännande!!

Jag ska också på kub-test den 17e :) visst var du också från Värmland? Då kanske vi syns i väntrummet i så fall ;)
  • sobrio88
    Lady K skrev 2017-01-04 18:42:22 följande:

Hihi, ja det gör vi kanske! Vilken tid ska du dit?Vad kul att vi är fler som delar denna spännande dag!

11.20 tror jag :)
  • sobrio88
    Leeandra skrev 2017-01-07 23:23:08 följande:

På måndag är det tillbaka till storköket igen! Nu mår jag nästan bara illa på em/ kväll ( förmodligen för att jag börjar bli trött ) så vi får se hur det går. Min kille åker bort i två veckor så jag måste däremot göra allt själv hemma + rensa kattlådor, så det blir handskar och munskydd på. Är ni ännu lediga eller är det tillbaka till jobbet/skolan för er också?

Börjar skolan igen på måndag. Har jobbat extra några gånger under lovet bland annat ikväll. Foglossning från helvetet nu :( så det ska bli spännande att se hur det kommer gå under våren med att sitta på obekväma stolar från morgon till kväll. Förra graviditeten kunde jag bara halvligga i sängen eller sitta/ligga på golvet i 6 månader :O jag kanske får ta med en yogamatta till skolan eller nåt, haha :D
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-01-08 00:15:17 följande:

Vad pluggar du Till?:) inte kul med foglossning :( men de kan säkert liva upp stämningen om du sätter dig på yogamattan så det är nog bara bra haha

Håller på att läsa upp behörighet. Planen var att söka sjuksköterska till hösten och så småningom till barnmorska, men planen omkullkastades lite nu ;) så jag får vänta lite med att söka vidare :)

Ja dom andra skulle få sig ett gott skratt iaf :D
  • sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-01-08 11:33:44 följande:

Provat tens? Antingen låna från sjukgymnast eller köpa själv. Sååå värt det!

Ja det var min livräddare förra gången. Ska kolla med bm nästa gång jag ska dit om landstinget lånar ut, de gjorde det för två år sen iaf :)
  • sobrio88
    copycat skrev 2017-01-08 15:25:19 följande:

Hej alla. Går in i v 12 på tisdag och har mått prima hela tiden. Igår började jag plötsligt kräkas upp ALLT jag satte i munnen. Mat, vatten, macka, en godis, frukt, spelade ingen roll, allt kom upp! Och samma idag. Mådde ju inget dåligt när jag var gravid med dottern heller så jag är helt ovan och tycker redan set känns extremt deppigt. Känner mig ledsen. Hur ska man kunna ta hand om en 2-åring, jobba heltid och ständigt spy?! Är det inte weird att illamåendet kommer så sent också, i v 11 liksom? Tänker miljoner tankar, håller kroppen på att försöka stöta bort graviditeten eller vad händer? Försöker med allt jag läser, småäta, åkesjukeband på handlederna yadayada, inget hjälper. Får panik vid tanken att det ska vara så här flera veckor. :(

Det är inte magsjuka då om det kom så plötsligt?
  • sobrio88
    babydreams skrev 2017-01-08 14:40:27 följande:

Tänkte fråga er alla, hur många av er har "officiellt" gått ut med graviditeten ännu? Eller när hade ni tänkt göra det?

Båda våra familjer vet om det nu och våra närmsta vänner, så vi tänkte gå ut officiellt med det om någon vecka eller så. Så mysigt att äntligen komma ut med det, så jobbigt att gå runt och vara hemlig med det haha :D

Vi ska göra kub så berättar vi kanske för bonus då. Kände att ifall nåt händer så är det lättare att förklara för vuxna att man har fått missfall/varit tvungen att göra abort än att behöva förklara för ett barn. 1-åringen har vi "berättat" för men det förstår inte han än iaf ;) annars är det bara närmsta släkten som vet och ett par till som listat ut det på egen hand ;) så vi håller det egentligen inte hemligt men vi går inte runt och berättar det. Förra gången gick vi ut officiellt efter rul men som det känns nu vill jag inte gå ut med det så utan folk får fråga om dom undrar ;)
  • sobrio88
    emme 86 skrev 2017-01-10 11:32:08 följande:

Idag har jag så äntligen fått svaret på kubtestet jag gjorde förra veckan. Ultraljudet visade på bred nackspalt och tillsammans med blodproverna som var färdiganalyserade idag så fick vi risksiffrorna 1:57.

Väntar på att obstetriska mottagningen ska ringa mig för att meddela tid för moderkaksprov. Hoppas jag får tid till det denna vecka.

Usch va tråkigt :( när man gör moderkaksprovet får man risksiffror då också eller får man svar på om det är ett kromosomfel? Lycka till!
  • sobrio88
    LillaJag06 skrev 2017-01-10 09:22:58 följande:

Om någon vill ha en gemensam fb grupp kan jag göra en så vi också kan prata av oss lite :)

Jag är gärna med :)skicka pm till mig när du har gjort gruppen så får du mina fb-uppgifter så du kan lägga till mig :)
  • sobrio88
    babydreams skrev 2017-01-11 08:18:50 följande:

Finns det någon facebookgrupp att gå med i som är till för just dessa blivande mammor i denna fl-tråd? :)

Skicka meddelande till mamma1986 så lägger hon till dig :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny