Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-11 09:30:32 följande:

Hur gör ni alla, går ni ut med graviditet på Facebook?

Med de andra två la jag ut en bild när vi varit på rul, men denna gången tänker jag inte skriva någonting förräns bebisarna är ute!

Jag känner lite samma. Jag har inte pratat med gubben om det än, tror inte han kommer hålla med, haha. Vi har en hel del gemensamma vänner på Facebook så om han lägger ut så kan jag lika gärna lägga ut själv också ;)
  • sobrio88
    Sosozo skrev 2017-01-12 22:17:31 följande:

Hello! En fråga till er som haft uvi under graviditeten, eller kan något om det. Jag har fått för mig att jag har det. Har haft ont i nedre delen av magen plus mycket sammandragningar i ett par dagar nu + svid/ obehag vid urinröret. Gick till vårdcentralen idag. Läkaren sa att "på Stickan" var det något minimalt utslag men inte värt att skriva ut antibiotika för. Men att de skulle skicka en odling som jah får svar på nästa vecka. Vad innebär detta? Är det inte farligt att gå omkring med uvi i flera dagar, om så skulle vara fallet?

Jag fick antibiotika utskriven på bara svaret på stickan. Men jag har jättemycket problem med uvi under graviditeter, för det är återkommande. Jag känner heller inte av det förrän det har gått hela vägen upp till njurarna.

Brukar du ha uvi? För om du inte brukar ha det och det var så lite utslag så kan jag förstå att han inte ville skriva ut för det är ju inte bra att äta penicillin för mycket. Fast å andra sidan så kanske du gjorde urinprovet precis när uvi började, det har jag lyckats med nån gång ;) så det är konstigt att du måste vänta till nästa vecka så du inte får göra ett till prov idag?
  • sobrio88

Nu har jag vart iväg på det som skulle vara ett kub-test men som jag hade en liten aning om så var det helt felräknat ;) jag och bm hade räknat på ca 28e juli men blev flyttad till 11 juli, bara 2.5 vecka fel haha :D så det gick inte göra kub, men allt såg bra ut iaf och den lilla token där inne kunde inte ligga still ;) så nu gick jag från 12+4 tror jag till 15+0 så nu tog jag ett stort hopp in i 2a trimestern :)

(uppdaterar listan när jag har datorn igång)

• sobrio88
    Leeandra skrev 2017-01-17 14:09:11 följande:
    Oj, vilket jättehopp, . Ändå skönt att det blev 2,5 vecka fram och inte bak.
    ja det var rejält ;) jag har en känsla av att den blir för född ännu tidigare så det kanske blir en junibebis till slut ;)
  • sobrio88
    BF-lista juli 

1 Juli - KaffeOchHybris, Linköping 

2 Juli - Haiduchi, Skåne 

3 Juli - Newbie84, Stockholm 

3 Juli - Madelia, Västmanland

3 Juli - Sussie11, Västerbotten 

4 Juli - Sosozo, Stockholm 

4 Juli - Acinnaleh, Närke 

7 Juli - Gröna Druvan, Halland 

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

11 Juli - Sobrio88, Värmland 

12 Juli - Noccis, Stockholm 

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik 

13 Juli - JosSand, Linköping 

14 Juli - Beebii, Uppsala 

15 Juli - Treansresa, Gällivare 

18 Juli - Narie24, Stockholm 

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland 

18 Juli - Meowt, Malmö 

18 Juli - Rockstrongo, Gävle 

18 Juli - Saandriiis, 

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne 

19 Juli - NinaS88, Linköping 

19 Juli - Mamma1986, Skåne 

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm 

20 Juli - Emelie1994, Värmland 

20 Juli - Wooden, Södermanland 

21 Juli - Lisaemma, Stockholm 

21 Juli - Starseed, 

22 Juli - Lindseey, Skåne 

22 Juli - Delilah2001, Göteborg 

22 Juli - Babydreams, Gävle 

23 Juli - Malimari, Göteborg 

23 juli - Soffiiee, Halmstad 

25 Juli - Leeandra, Gotland 

25 Juli - Lo1985, Stockholm

26 Juli - Joline84 , Södermanland 

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping 

27 Juli - Leken, Västerås 

27 Juli - vet hur det känns, Västerås 

27 Juli - Marretiin, Västernorrland 

27 Juli - Lady K, Värmland  

28 Juli - LillaJag06, Kalmar 

28 Juli - Desshank, Östergötland 

29 Juli - Elliot0300, Malmö 

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm 

29 Juli - Summerchild, Västerås 

29 Juli - Sofia12310, Jönköping 

29 Juli- 78elle, Nacka

30 Juli - Basio, Skåne 

30 Juli - Florpan10, Södermanland
  • sobrio88

Ni får kolla så att ni är med på listan, kan ha missat någon lista när jag letade :)

• sobrio88
    Summerchild skrev 2017-01-17 15:05:15 följande:

Men 2,5 veckor bakåt hur skedde det? Då måste du haft mens när du blev gravid eller vad hände ? Var det som för mig med nummer 3.... gjorde jag test i v 6 men trodde som vanligt att jag nyligen blitt gravid pga ägglossning kunde vara jättesen och fick en överaskning sen att jag var flera veckor fram. Det var kul.

Jag tog ut p-staven och efter några veckor fick småblödningar i ett par dar. Jag och bm trodde att det var första mensen men det berodde antagligen på något annat. Så jag blev väl gravid på första ägglossningen efter att jag tog ur p-staven. Gubben har superspermier tror jag ;)
  • sobrio88
    Summerchild skrev 2017-01-17 15:05:15 följande:

Men 2,5 veckor bakåt hur skedde det? Då måste du haft mens när du blev gravid eller vad hände ? Var det som för mig med nummer 3.... gjorde jag test i v 6 men trodde som vanligt att jag nyligen blitt gravid pga ägglossning kunde vara jättesen och fick en överaskning sen att jag var flera veckor fram. Det var kul.

En kompis för övrigt upptäckte de att hon var gravid i v 12 när hon skulle lämna prov för något annat. Då hade hon haft mens som vanligt fram till det ;)
  • sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-01-18 13:56:58 följande:

Jag mår också riktigt bra, 16+2 idag.

Men har ju min foglossning som jag är sjukskriven för och inne på andra omgången uvi..... får jag det en gång till så blir jag nog satt på penicillin kur tills jag fött. Vill inte det. Men annars mår jag bra! :) känner barnet med nästan varje dag. Kul :)

Var på läkarbesök idag och hon sa att nu sätter man gravida på penicillin till bf redan efter andra uvi? Men kanske missuppfattade, hon kanske menade mig som har problem med njurarna men jag trodde hon menade generellt?

Jag.hoppas verkligen inte jag får mer (har haft en uvi denna graviditet) för jag hatade verkligen de tabletterna :/
  • sobrio88
    Nagy87 skrev 2017-01-19 10:56:23 följande:

Är det vi som är med i tråden.? isåfall var inte jag med BF 9 juli

Ni får lägga till er själva ;) jag har i princip aldrig datorn på och orkar inte krångla med mobilen ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny