Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-06-30 13:09:50 följande:

Jo att han rullar lite vänster höger sida är helt normalt.... han kommer göra det bero på om du ligger bakåtlutad eller står upp.... om jag känner min rätt ny tror jag min varit rättvänd sen 1 vecka och har jag rätt så kommer jag gråta av glädje. :) det trycker lite i underlivet...men upplever inte som en melon mellan benen. Tror han är rörlig.

Tack för svar! Antar att det är normalt.. känns bara så konstigt för han har legat vänster i typ 2 månader och så helt plötsligt bytt sida.. upplever sparkarna annorlunda bara för det så var nära att ringa förlossningen för jag knappt känner dom.. men min man satt örat mot magen och hörde tydligt hjärtljuden på höger sida så antar att det är därför det känns konstigt
  • Vet hur det känns
    Lillan090815 skrev 2017-07-01 01:59:15 följande:

Klockan 00.05 föddes vår dotter. Beräknad 5/7.

Vi mår toppen

Grattis till flickan. Gick förlossningen lika snabbt som förra? Kollade tillbaka och såg att du födde hemma då. Dina andra två barn kom dom också innan bf?
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-02 21:59:03 följande:

Haha vecka 37....och 25kg upp :)

Wow vilken fin mage! Här är min mage i v 37 gått upp 14 kilo

• Vet hur det känns
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 22:28:45 följande:

De va ingen stor mage för att vara i v37, du måste bära bebis ganska långt in? Men kan tänka mig att det är lika tungt för de? Fina magar ni har! Jag har mer häng under själva magen :P

Jag har gjort en bukplastik med insydda bukmuskler.. därför kan bebis inte växa ut.. bebis växer in mot ryggen.. har gjort tul och bebis är 8% större än snittet. Har sf mått 35 i v 35+3 så ligger lite högre än mitten på kurvan.

Hahah nee min mage är mini!! Min mamma trodde dom hade räknat fel på UL 1 eller 2 månader sist hon såg mig för magen var så liten.
  • Vet hur det känns
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 22:38:16 följande:

Häftigt att de funkar så! Att magmusklerna orkar hålla emot så bra! Man ska inte låta storleken på magen lura en ;) många har ju små magar ändå och bär normalstora eller större barn, allt handlar ju om hur man bär barnet och hur långt in :) men de är en väldigt fin mage som sagt! :)

Tack :)
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-02 22:54:02 följande:

Men hur känns det att bära barnet? Lättare lr?

Hahahaha jaa jag undrar samma.. vaggar som en anka och totalt slut men den syns inte ens.. känns knäppt! Denna graviditet är värre än 1 och 2 tror det beror på att han är så intryckt i magen.. typ i ryggen.. sparkar sönder mina revben och hemsk smärta i rygg/höft. Med mina andra hade jag en rund o go mage samt mindre problem med rygg/höft så tror det händer ihop
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-02 22:50:30 följande:

Men va? Har du fött? Haha var e bebisen ? Till mig frågar dom tvillingar. Jag är avis på dom som är så lätta .... :)

Hade gärna haft en rund fin mage.. tycker det ser så vackert ut.. men men huvudsaken att bebis växer och mår bra. Sen har jag väll tur med för hade min mage vuxit utåt så skulle den spricka totalt!! Har redan fått lite bristningar runt naveln och nedanför :/ hade varit värre med större mage
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-02 23:19:48 följande:

Påt torsdag dags för tul....och diabetes ja

Spännande!!! Berätta hur det gick sen. Hoppas du får datum för igång säsongen nu. Håller tummarna!!
  • Vet hur det känns

Wow inte varit inte på några dagar då vi varit ute vid stugan. här kommer det bebisar!!!!

STORT GRATTIS till alla som fött.. tog en stund att gå igenom alla inlägg.

Jag har ett tag kvar.. bf 30/7 men min livmodertapp är framåt riktad och mjuk, öppen 2 cm så jag hoppas verkligen att det kommer igång lite tidigare.. får sammandragningar några gånger per dag.. vissa gör ont så jag behöver stanna upp och andas igenom dom.

Vill bara säga till dig treansresa. Så sjukt bra att du stod på dig och att dom startade förlossningen!! Vill inte ens tänka på vad som annars kunnat hända.

Spännande att följa alla nu. Jag hänger gärna med i en ny tråd sen när alla bebisar är födda.

• Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-05 01:28:45 följande:

Fick bekräftelse av bm att min son är upp å ner :) så glad och lättad och tacksam.... fettot kan nog inte vända sig igen ....ligger nog kvar så men är rörlig... så han kan ju dansa till musiken hehe

Så skönt för dig. Hoppss på förlossning snart :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny