Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Jag har ringt in och fått tid för kontroll kl 16 på förlossningen.

Usch alla dessa problem gör att jag starkt överväger kejsarsnitt. Jag har fått välja men vid träffen med läkaren i v 13 så bestämde jag mig för vaginalt.. men är mer o mer osäker!!! Katastrof snitt med första och vaginalt med andra barnet... Är så rädd!! Vill bara att bebisen överlever förlossningen och inte skadas av syrebrist eller komplikationer..

Vet helt ärligt inte hur jag ska välja. Har man gbs så är det viktigt att få intravenös antibiotika 4 timmar innan förlossningen.. annars kan barnet smittas och bli väldigt sjukt. Vid kejsarsnitt behövs inte den antibiotikan.

• Vet hur det känns

Tack för era stöttande svar. Har nu varit på förlossningen. Allt såg bra ut. Läcker inte vatten och var helt stängd livmodertapp på 5,5 cm

Jag läcker kiss och inget annat.. så skönt även om det är jobbigt att läcka Kiss så är det inte farligt.

Ang gbs så kommer inget göras under graviditeten utan ska få dropp när jag kommer in.

• Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-04-12 16:16:45 följande:

Idag kom våran vagn! En Stokke trailz i beige melange. Jag är såååååå kär!!

Så fin vagn!! Förstår att du är nöjd :)
  • Vet hur det känns
    GrönaDruvan skrev 2017-04-12 12:51:31 följande:

Hoppas det går bra för dig!

I måndags var jag på läkarkontroll igen och blev minsann väldigt nervös när hon mätte och mätte, kollade och kollade...han var så lugn, och det brukar han inte vara när hon gör kontroll. Tillslut efter en bra stund kom han igång, och jag kunde andas ut.

Tänkte för en sekund att han inte mådde bra och att nu får de ta ut honom...visst, de flesta klarar ju sig nu i vecka 28, men det känns aldeles för tidigt ändå.

Blev ännu lite mer nojjig när jag gick på toa innan läggdags igår..när jag torkade mig var det lite blodblandat. Inte blod så direkt, men det var lite brun-blandat. Fast inget mer sen dess. Undra varför det blev så..?

Läkaren verkade även tveksam till om jag ska jobba...har ju provat på i snart 2 veckor nu, men hon sa att hon märker på mig att jag blivit sämre. Visst, det är ingen fara för barnet, utan mer min kropp. Kunde knappt resa mig upp från britsen efter ultraljudet...

Jag känner att jag nog klarar att jobba lite. Mitt psyke mår bättre av att jobba några timmar om dagen. Det är fördelar mot nackdelar..... men jag får se igen nästa vecka när jag träffar läkaren vad hon säger.

Hoppas din bebis stannar ett bra tag. Skönt att du får gå på så många kontroller. Kanske dax att bli sjukskriven.. typ 50 % så kanske det känns bättre.
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-04-13 07:48:35 följande:

Å nu blev ju jag nervös :/ min tapp är bara 4 cm! Är säkert som det ska, har kontroller rätt tätt framöver pga koniseringen samt att det är ett ivf jag över 35 osv. Sist de kollade iaf för 10 dagar sedan så såg allt bra ut utöver mitt dalande hb som jag inte verkar kunna påverka hur jag än gör! Lillkillen är iaf pigg som en mört och tränar kullerbyttor så jag håller på att spy! Favoriten är nog att boxas med säkerhetsbältet i bilen :)

Normalt är väll 2 till 6 cm så det är ingen fara. Skönt att dom kontrollerar dig
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-04-13 17:45:25 följande:

Jag har BF 24 juli. Känner mig mest trött pga hb som sjunker men annars ok! Jobbar fortfarande 100% natt som ssk. Funkar bra. Enda problemet är väl halsbränna på efternatten runt 4-5 men det beror väl mest på att man äter då sen börjar springa runt :)

Vagnen är beställd och betald och just nu är jag sjukt avis på att vissa av er fått hem sin vagn. Va 8 veckors leverans på vår!

Jag jobbar också 100 fram till 1/6 då går jag på graviditetspenning. Vilken vagn blev det??
  • Vet hur det känns
    GrönaDruvan skrev 2017-04-24 13:42:46 följande:

Läkarbesök idag 29+3 och min lilla pojk verkar må toppen där inne! Han väger nu ca.1400gram (lite mer) och ligger nu bara 3-4% under normalt istället för 7-8% som gångerna innan...alla flöden bra och nu får jag slippa gå till läkaren på två veckor!

Känns så härligt att han växer så bra och verkar må så bra!!

Gud så härligt att höra! Nu börjar det snart närma sig nedräkning. Du blir nog först ut i tråden att få bebis.

Idag fick jag papper från Försäkringskassan. Beviljad graviditetspenning 60 dagar innan bf. Skönt att få det bekräftat även om jag inte var osäker. Går hem 26 maj
  • Vet hur det känns
    Meowt skrev 2017-04-25 07:08:40 följande:

Idag har jag uppkörning! Gjorde teoriprovet igår (61/65, chockerande men "puh") men idag är det verkligen nervöst. Mest eftersom att jag känner mig stressad pga graviditeten, magen blir inte precis mindre och vill gärna att körkortet ska vara klart innan han är färdigblakad :)

Hoppas bara på att gravidhjärnan samarbetar lite med mig under den timme som det tar.

Lycka till idag! Jag klarade mitt körkort 16 mars.. så skönt att ha det innnan bebis kommer.
  • Vet hur det känns
    Meowt skrev 2017-04-25 07:08:40 följande:

Idag har jag uppkörning! Gjorde teoriprovet igår (61/65, chockerande men "puh") men idag är det verkligen nervöst. Mest eftersom att jag känner mig stressad pga graviditeten, magen blir inte precis mindre och vill gärna att körkortet ska vara klart innan han är färdigblakad :)

Hoppas bara på att gravidhjärnan samarbetar lite med mig under den timme som det tar.

Hur gick uppkörningen??
  • Vet hur det känns
    Meowt skrev 2017-04-26 15:32:32 följande:

Det gick verkligen inte bra tyvärr :(

Misslyckades rätt så rejält men tror att det var nerverna. Det var en sak som gick fel först och sen gick det liksom neråt.

Grät typ hela eftermiddagen igår och har väl börjat återhämta mig lite. Sen har jag haft en tuff dag på jobbet idag plus är ju inte direkt stabil som gravid :). Känner mig rätt så sämst faktiskt.

Har ny tid om en månad så hoppas på att det går bättre då, annars får jag ta det efter bebis även om innan är att föredra, men klarar jag inte det innan slutet på juni så måste jag göra om teorin. Finns knappt några tider heller.

På tal om jobbet så har jag en kollega som är lite osmidig (har nämnt henne här förut). Idag påpekade hon hur stor jag blivit samt så frågade hon hur mycket jag har gått upp (!!)

Verkligen HELT fel dag och vikten är dessutom ett väldigt känsligt ämne.

Är rätt så redo för helg nu.

Fy så tråkigt... Nästa gång klarar du det!! Tänk på att teorin bara gäller i 2 månader så för att slippa skriva om den så måste du klara nästa gång.

Du kan inte åka till annan stad för att få snabbare tid? Ett tips är att boka körlektion innan (om du inte redan kör med körskola)

Jag var sjukt nervös!! Förstår inte ens att jag klarade det.. gjorde x-antal fel osv men bedömaren sa att man kollar på helheten.. men att det var på gränsen att han skulle godkänna mig. Min körlärare från körskolan var med och hon sa att jag fick ett enkelt körprov efter. (Tack gode gud) Jag gjorde sammanlagt 26 körlektioner (50 min) samt körde lite hemma med min man. Nervositeten gör ju att allt blir värre.. jag håller tummarna för dig!!!! Nästa gång fixar du det!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny