Bimbim79 skrev 2017-05-03 07:49:08 följande:
Tur han blivit för gammal! :) skämt å sido, stolpskott finns naturligtvis i alla kategorier tyvärr, men har man en läkare man känner lyssnar och får förtroende för känns det såklart lättare. Har haft bm inne på förlossningen där personkemin varit usel mellan oss, min förlossning låste sig tills hennes pass va över å det kom in en annan. Hade en jag verkligen älskade men hon va rätt vass passade mig bra, hon va det på rätt sätt vid rätt tillfälle. Skräcken är ju att man får personal man inte "klickar" med och att det blir långdraget för man är obekväm. Ännu värre om de i det läget ska pusha på med dropp för att förlossningen ska snabbas på å bli färdig innan de går hem. Kan tänka det är stor skillnad att föda i juli mot september och december personal mässigt.
Känner totalt igen mig.. första barnet hade bf 29 juli och föddes 1 augusti. Det var stress och kaos på förlossningen och underbemmant på BB så manen fick åka hem efter en katastrof förlossningen där min dotter fick syrebrist mm (katastrof snitt gjordes och var livlös när hon kom ut).. barnmorskan fick en erinrdan och utredning visade på personalbrist pga sommaren.
Fick mitt andra barn i oktober och den förlossningen var fantastiskt! Kännde inte av stress eller dyl.. vi fick båda stanna kvar på BB i eget rum och allt flöt på riktigt bra.
Denna bebis har samma bf datum som första barnet och jag mår så sjukt dåligt inför förlossningen mest för att utredningen med första dottern visade att just personalbrist/stress var orsaken till alla fel som begicks. Jag ska till sjukhuset 8 maj och jag är väldigt osäker på om jag vågar föda naturligt. Är så rädd att historien upprepas. Känns säkrast med snitt faktiskt. Även om förlossningen med dotter 2 var kanon. Känner mig väldigt orolig så jag funderar på att begära snitt när jag kommer dit den 8. Var på tidigare läkarbesök och då sa hon att det inte ska vara problem att få snitt om jag vill.
Vill bara att bebisen kommer ut utan syrebrist osv. Med dottern nr1 låg vi inne på sjukhus pga syrebrist. Hon klarade sig utan skador tack o lov! Med snitt så går allt lugnt till och man får veta exakt datum samt att man säkert vet att bebisen inte får syrebrist eller nån komplikation. Jobbigare för mamman men det är de nästan värt.