Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Här är utan kläder.. syn måttet ligger helt enl kurva till och med lite över så jag vet liksom inte... VART är magen?!!

• Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Jag är beräknad i slutet av juli och åker första veckan i juli till Gotland på semester. Hyrt stuga där 1 vecka.. 2-3 veckor innan bf blir det. Är inte nervös utan känner att det finns förlossning där om det händer något. Med mina andra två gick jag bf +3 och bf+5
  • Vet hur det känns
    GrönaDruvan skrev 2017-05-17 12:41:48 följande:

Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi

Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?

V29+3 och af mått på 30
  • Vet hur det känns

Så fina magar ni har! En fråga tjejer... Kom gärna med råd.

Det är så att vi tänkt och bokat hus på Gotland 1 till 8 juli (bf 29juli) och jag kommer då vara i v 36/37 är det helt galet att åka? Orkar man?

Med mina tjejer 7 och 9 år då mådde jag bra, var kanske lite trött och så. Mina tjejer är födda bf+3 och bf+5 så bm tror denna bebis kommer ungefär samtidigt. Har dock lite högt blodtryck denna gång 130/87 hon sa att när undertrycket kommer vid 90 så måste jag på fler koller.

Vi hyr ett hus av en familj som bor precis brevid stugan I hyrt. Dom har barn i våra barns ålder och kvinnan verkar super trevlig. Är mest rädd vad vi gör om det startar och vi verkligen ska föda.. vart gör vi av med våra tjejer.. dom kan ju inte vara själv och följa med till förlossningen går ju inte.. i sånt fall blir det nog så att jag får föda själv.. sen vet jag inte hur förlossningen är på gotland? Kan dom neka en fast man föder? Vad händer då? Min sista förlossningen tog 3 timmar från början till slut

Vet verkligen inte hur vi ska göra??!! Vad skulle du gjort?

• Vet hur det känns

Hoppas alla får en fin morsdag idag. Själv går jag in i v 32 idag!! Bjuder på dagens magbild i v32!!! Inte så lång tid kvar nu.

• Vet hur det känns
    Lindseeey skrev 2017-05-28 09:00:48 följande:

Ja risken finns ju men vi fortsätter hoppas att hon stannar inne ett tag till 31 fulla veckor idag :)

Tack så hjärtligt och grattis till dig med ! :)

Så jobbigt för dig!! Jag håller tummarna att hon stannar inne nån vecka till!! Kramar
  • Vet hur det känns
    Any80 skrev 2017-05-28 11:45:55 följande:

Fin magen <3, hur känns det för dig? Jag börjar få lite panik med tanke på fl, det är jo så många år sedan och många säger att tredje fl kan vara värst

Tack.. tycker det är lite jobbigt att ha så liten mage.. knappt någon som ser att man är gravid.. ser nog lite dumt ut när jag vaggar som en pingvin med denna lilla mage. Men detta beror på min bukplastik som jag gjort.. bebisen hålls inne långt mot ryggen pga att man sytt mina magmuskler (kan inte delas som dom görs normalt när man är gravid)

Tredje barnet här med.. har också hört om den knepiga trean.. jag hoppas att allt ska gå bra. Har ialf bestämt mig för att ta Eda om det gör för ont.. förra så hade jag ingen bedövning alls och första blev katastrof snitt vid 8 cm. Är dock nervös att man blir så bedövad så man inte känner något och inte kan följa kroppens signaler

Hur gick dina tidigare förlossningar? Bedövning?
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-06-04 09:53:19 följande:

Amma ska jag ju ge ett försök trots jag reducerat brösten rejält för några år sedan. Men tänker inte pressa eller vara tjurigt envis, funkar det inte så funkar det inte. Men börjar kolla efter ersättning, all ersättning i Sverige verkar innehålla palmolja? Är det nån här som vet om det går att få tag i Sverige eller man måste beställa från USA /England? Märkena som gör utan finns i Sverige men inte de produkterna. Nutricia tex hade ju varit smidigt om de haft så man kunde köpt på Apoteket eller nåt sånt?!

Detta undrar jag också. Tycker det är skrämmande att det innehåller skadliga ämnen som inte är så bra. Hittade en tråd här på familjeliv och hon köpte från USA men minns inte vart. Jag använde nan till mina tidigare barn.
  • Vet hur det känns
    abcdeg skrev 2017-06-06 21:57:27 följande:

Hej!

Ny på forumet. Gravid med mitt första barn. Bf beräknat 30 juli.

Skulle vara kul att prata med andra i samma situation i livet.

Välkommen hit. Jag är också beräknad 30/7 detta är mitt tredje barn. Jag har två tjejer som är 7 och 9 år. Nu väntar vi en liten pojke. Vet du kön?
  • Vet hur det känns

Nu har jag varit på ultraljud. V 32+3 bebis vägde 2200g och var 8% över medel. Moderkakan låg bra och bebis ligger med huvudet ner och ryggen åt vänster sida och benen åt höger. Frågade om kön igen.. fick göra UL hos en annan som jag aldrig varit hos...hon frågade först vad dom andra sagt det varit.. pojke sa då jag i v 18 och v20.. hon sa.. mjaaa, njaaa det ser nog ut som en pojke. Är det en pojke?? Ja sa hon då. Hoppas hon har rätt annars dör jag på förlossningen.. allt köpt i blått.. hahah skulle vara så typiskt! Inte så lång tid kvar nu..

Svar på tråden BF Juli 2017 ny