BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Tack :)
Känns läskigt med ett tredje barn! Har ju bara två armar ;). Hur gamla är dina pojkar?
Hej allihopa!
Jag e helt ny här och tänkte joina :)
Är 30 år och bor i Sthlm, och jag och maken väntar vårt första med bf 14 juli (dvs i vecka 21 nu) - så himla spännande! Jag har nästan ingen koll alls på barnvagnar, bilbarnstolar, sängar, etc så jag tänkte låta mig inspireras lite här :)
Har exempelvis hört att Bugaboo Donkey e det absolut bästa (och dyraste!) alternativet om man ska köpa en vagn som även går utöka till dubbelvagn inför framtida barn. Nån som har erfarenhet av detta?
Jag är även lite nyfiken på hur ni har tänkt att spendera er tid under mammaledighet (förutom att givetvis tillägna bebisen den mesta tiden)? Jag är nämligen lite orolig för att bli väldigt uttråkad i längden. Jag har nämligen inga vänner alls som kommer att vara mammalediga samtidigt som mig, och jag är ärligt talat rädd för att "hamna utanför" på nåt sätt..
Sjukt tacksam för svar så att man kan bolla lite fram och tillbaka :)
Kram och grattis till alla mammor här!
Hej hej,
Ok att hoppa in så här sent? Hoppas det :)
Lite kort om mig. Jag väntar mitt tredje barn i mitten av juli. Har två pojkar som är födda -11 och -13. Är 31 år ung och bor på Öland.
Har gjort nipt, kub och rul, än så länge ser det bra ut. Vi är väldigt nyfikna på vem det är som ligger i magen. Gissar lillebror!
Har mått riktigt dåligt från v 7-18 med extremt illamående. Har haft höga sköldkörtelnivåer som nu äntligen blivit normala. Någon mer som varit med om det?
Vore kul att dela funderingar och tankar med er som är i samma bubbla :)
Vad skönt att du äntligen fått gå på rul eftersom jag vet att du oroat dig pga diabetesen. Toppen också att du får en sån dosa nu så att du får stenkoll.
De flesta säger att trean bara hänger med så får hoppas det går smidigt för oss med.
Min man har tydligen hunnit glömma hur det är att ha en bebis då han igår frågade om bärsele verkligen är nödvändigt.
Foglossning är inte kul sosozo. Har haft det från v 15 men först nu det börjar bli jobbigt! Hoppas det inte blir värre för dig.
Förlåt Bimbim79 var det till om foglossning. Skyller på tidig morgon ;)
Ok, vad olika det kan vara! Jag fick inget papper att fylla i?
Egentligen skulle vi inte lyssna på hjärtat förrän i vecka 25, enligt "programmet", men hon föreslog att vi skulle göra det när jag ändå var där
Blodprov tas nog inte rutinmässigt i denna veckan, utan det är jag som måste ta regelbundet pga mina antikroppar.
Jag gillar min bm massor! Hade henne förra graviditeten också.
Första graviditeten hade jag två väldigt skumma bm, särskilt den ena, hon hade ingen koll och glömde och blandade ihop, och var allmänt slarvig! Tex var jag på gynakuten och fick veta att jag hade gbs, eftersom det kan påverka barnet skulle det föras in i journalen, och jag skulle få antibiotika intravenöst under förlossningen. Läkaren skickade med ett papper till min bm, hon tittade snabbt på det och sa " äsch, vad är detta? Aldrig hört talas om!" Slängde i papperskorgen och det hamnade såklart aldrig i min journal.
Nä, henne gillade jag INTE! Detta var 16 år sen, förhoppningsvis har hon gått i pension nu!
Skulle behöva lite hjälp angående det här med gravidveckor...
Tycker det är så konstigt för alla mina appar säger olika. Enligt natural cycles är jag idag i 22+6 och har 121 dagar kvar till bf (4e juli) medan i gravid & baby är jag bara i 22+4 men har även där 121 dagar kvar?
Vi två har BF på en tisdag (4 juli). BF är på 39+6 så vi är i 22+4 idag :)
Jag har funderat mycket på andningslarm. Har inte haft det förut men nu lockar det enormt. Har ni någon erfarenhet eller funderar på att köpa det?:)