• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vårivfresa

Hej alla!

Jag måste få fråga om det är någon fler som fått utslag under sin graviditet? Jag hade först på magen, sen framsida och baksida låren och nu i ansiktet.. Det kliar inte eller känns knappt utan syns bara...
    Någon som vet vad det kan vara?

• Delilah2001
    Vet hur det känns skrev 2017-03-07 12:55:09 följande:

Jag har dels ett akut snitt -08 en misslyckad kirurgisk abort som slutade med ett hål i livmodern -13 en underliga OP (försnävning) -14 en stor bukplastik -15 så väldigt mycket ärr i livmodern.. läkaren har gjort gyundersökning samt ultraljud och två läkare har konsulterats deras bedömning var att det är ungefär samma risker.. är överviktig så BMI påverkar vid OP med (väger 90 kg till 170 lång och väger väll vid förlossningen 100-110) jag fick välja helt enkelt och valde då föda normalt.. blivit lovad en ny underlivs operation om jag får samma problem efter denna.. väldigt stor nertill och svårt att hålla tätt (innan försnäv ingen)

Livrädd att livmodern brister eller att moderkakan ska lossna. Men läkaren sa att det absolut bästa är att födas normalt.. det var något med bakterier och stresspåslag som var bra. Samt att min tidigare förlossning gick snabbt och utan problem bidrog till att dom rekommendera normalt. Men kommer ha extra koll under förlossningen

Ok, då förstår jag!

Är det större risk för dig med din bakgrund att livmodern brister eller att moderkakan lossnar?

Har två väninnor som varit med om de sakerna, den ena gick det bra för, den andra inte.

Hon som moderkakan lossnade på råkade ut för det drygt en vecka innan bf, så det hade ju hänt även om hon haft ett snitt planerat. Blev ett urakut snitt, de klarade sig utan men, både hon och barnet.

Bra att de har extra koll på dig under förlossningen! Det kommer säkert gå bra!
  • copycat

Jag gjorde vad man kallar för ett akutsnitt 2014, utan att vara ?akut-akut? så att säga. Barnet låg snett och efter 18 timmar fick jag inte tjura längre utan det var bara att förlika sig med tanken på snitt (jag ville verkligen föda vaginalt, hade sett fram emot det i flera år, haha). Då fick vi ta en paus på runt 45 minuter, jag hann ringa nära och kära i lugn och ro och berätta och sen rullades jag lugnt in i operationssalen. Ryggmärgsbedövningen gjorde inte ont, snittet gick lugnt och fint till, man ser inte ens ärret idag. De plockade upp barnet till mig och sydde sen ihop mig. Har inte haft några som helst komplikationer efter operationen. Så även om jag blev besviken först, över att inte få föda vaginalt, så kunde snittet inte vara mer smärtfritt om jag säger så!

GrönaDruvan skrev 2017-03-06 20:01:29 följande:

Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha

Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.

Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?

Det måste väl vara någon av er som gjort snitt, hur är det egentligen?

• Bimbim79

Jag fick akutsnitt 03, första barnet. De kom in å sa nu har vi tryckt på knappen sen gick det undan. Hon va för utmattad och stressad hade inte överlevt annars. Vad jag inte visste då va ju att livmodern naturligtvis även då ska dra ihop sig efter å det va inte så angenämt med ett buksnitt! Mitt ex skar de i rumpan när han skulle ut, innan skar de ju med skalpell hela vägen in vilket de inte gör nu utan de drar upp de sista hinnorna. Det har visat sig att det läker ihop bättre efter då.
    När jag sen skulle föda sonen så hade de superkoll på livmodern om den skulle hålla eller inte, klart ärrvävnad är ju inte lika elastisk. Har dock fött båda de små vaginalt och planen är att även denna ska få födas vaginalt. Lättare att få igång amningen efter vaginal förlossning än med snitt, jag va väldigt påverkad av smärtmediciner första dygnet så första kontakten med dottern är väldigt luddig. Snitt är bra när det behövs men förekommer inget hinder mår man ju bättre och barnet med att föda vaginalt.

• Wooden

På fredag ska vi till Stockholm och kika i magen om det är en lillebror eller lillasyster! Jättespännande! Sen blir det restaurangbesök och hotellövernattning, bara mamman och pappan. Så himla lyxigt, haha. 
    Att det typ kostar som en hel utlandsresa att bo på hotell, äta ute, shoppa lite, det får man bortse ifrån...

• sobrio88

Jag har varit konstant hungrig sen jag vaknade i morse och darrig och matt. Kan bebisen vara inne i en växtperiod tro? La mig ner och vilade lite nu men får ta mig samman snart. Kalas ikväll för grabben blir 2 år idag :D

• Delilah2001
    sobrio88 skrev 2017-03-08 13:27:36 följande:

Jag har varit konstant hungrig sen jag vaknade i morse och darrig och matt. Kan bebisen vara inne i en växtperiod tro? La mig ner och vilade lite nu men får ta mig samman snart. Kalas ikväll för grabben blir 2 år idag :D

Jag har också mått lite så senaste tiden.

Darrig, matt, yr och kallsvettig. Jag tror för min del att det är blodtrycksfall.
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-08 13:13:30 följande:

På fredag ska vi till Stockholm och kika i magen om det är en lillebror eller lillasyster! Jättespännande! Sen blir det restaurangbesök och hotellövernattning, bara mamman och pappan. Så himla lyxigt, haha. 

Att det typ kostar som en hel utlandsresa att bo på hotell, äta ute, shoppa lite, det får man bortse ifrån...

Vad härligt! Och barnfri dessutom! Hittade du något bra ställe att kolla på? Vad tror du det är? Det är riktigt synd att det är så dyrt i Sverige att åka på semester
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2017-03-08 13:46:50 följande:

Jag har också mått lite så senaste tiden.

Darrig, matt, yr och kallsvettig. Jag tror för min del att det är blodtrycksfall.

Samma här! Mått illa hela veckan. Har varit så skönt att slippa det. Måste nog börja äta oftare igen.
  • Wooden
    Treansresa skrev 2017-03-08 13:47:08 följande:

Vad härligt! Och barnfri dessutom! Hittade du något bra ställe att kolla på? Vad tror du det är? Det är riktigt synd att det är så dyrt i Sverige att åka på semester

Ja, sonen får vara ett dygn hos mormor och morfar! Det är win-win för samtliga :)

Hoppas stället är bra! Vasamamma valde vi. Till störst del för att dom erbjöd öppettider som gjorde det värt för oss att åka dit! Vi har tid 17.30 på fredag. Fanns även en del lördagstider. Hade även mejlkontakt innan angående ett par saker och då kändes bemötandet bra. Bokade online! Älskar när man kan boka på nätet!

Jag pendlar lite mellan tjej eller kille! Tror delvis tjej pga att min hy är så dålig nu och den har aldrig varit så bra som förra graviditeten. Kan lika gärna vara en slump såklart. Har egentligen inte nån riktig känsla!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny