BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha
Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.
Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?
Det måste väl vara någon av er som gjort snitt, hur är det egentligen?
De väljer snitt pga tts:en. De vill inte riskera att något händer i slutet eller att moderkakan tar stryk vid en förlossning, och att det inte blir extra blödningar osv...
Skulle däremot det sätta igång av sig själv innan vecka 36, då blir det vanlig förlossning.
Min mamma fick de göra akut kejsarsnitt på när jag skulle ut (en månad för tidigt), och de skar mig i huvudet. Men antar att det är lite mindre stressigt vid planerat.
Har hört om flera som frivilligt har valt kejsarsnitt på alla sina barn, men borde det inte vara fler risker med infektioner och sånt? Läker livmodern bara ihop utan bestående men?
Min mamma fick de göra akut kejsarsnitt på när jag skulle ut (en månad för tidigt), och de skar mig i huvudet. Men antar att det är lite mindre stressigt vid planerat.
Har hört om flera som frivilligt har valt kejsarsnitt på alla sina barn, men borde det inte vara fler risker med infektioner och sånt? Läker livmodern bara ihop utan bestående men?
En fråga som bara dök upp nu.. är det säkrare med snitt rent generellt? Jag har nämligen fått valet.. snitt eller vanligt.. valde att föda vanligt men börjar fundera om det inte vore säkrare med snitt.. så mycket som kan gå fel vid vanlig förlossning
Beror lite på situationen. Varför har de erbjudit dig planerat snitt? Det valet erbjuds när det finns anledning att vaginal förlossning kan innebära större risker än vanligt.
Det är inget som rutinmässigt erbjuds att välja, menar jag.
underliga OP- ska vara underlivs operation