• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • sobrio88
    GrönaDruvan skrev 2017-03-05 23:11:55 följande:

Så länge man inte är gift så tror jag att man måste det.

Bimbim79 skrev 2017-03-06 00:54:11 följande:

Japp det måste man, endast i registrerat äktenskap man slipper!

Okej. Misstänkte det... Fast det är ju lite konstigt att dom räknar med att det är maken i äktenskapet som är pappa till barnet när dom inte räknar med att mannen i ett samboskap är det ;)
  • Sarus85
    Treansresa skrev 2017-03-05 20:57:06 följande:
    Jag nojade sönder med andra då han hade andningsuppehåll under en period och efter de kunde jag ej sova. Jag har kollat på 2 an och 5an men lutar åt 5an. Smart att kunna ha den i vagnen. Hur länge hade ni den? Tack för dina ord!
    narie24 skrev 2017-03-05 20:28:16 följande:

Jag hyrde ett med flrsta barnet, var så nojig. Minns hur högt det lät när vi glömde stänga av den och lyfte upp henne :). Minns inte var jag hyrde det någonstans. Kanske du kan googla på det?

Har hittat en sida på nätet att hyra, men funderar på om det är värt det, beror ju på hur länge man ska använda det. Blir 800 kr dyrare att hyra än att köpa under 8 månader. Hur länge hade ni erat?:) tack för dina ord:)
    Vi använde det upp till året ungefär. Som sagt det sitter i mitt huvud. Samma noja vid båda barnen.

Jag köpte mitt på blocket så ett tips är att titta där :)
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-03-05 18:55:20 följande:

Jag har funderat mycket på andningslarm. Har inte haft det förut men nu lockar det enormt. Har ni någon erfarenhet eller funderar på att köpa det?:)

Vi hade inte det med första men med andra. Han sov på mage så vi köpte ett larm. Minns inte märket men det var något vanligt typ Philips. Det var det dyrare i affären. Det larmade ett par ggr när jag lyft upp bebisen och glömt stänga av. Men, två ggr lyfte jag upp bebisen och gick iväg utan att det larmade med. Det var en platta man la under madrassen. Hade i sängen och vagnen. Till han blev ca 8 månader.
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-03-06 06:17:18 följande:
    Bimbim79 skrev 2017-03-06 00:54:11 följande:

Japp det måste man, endast i registrerat äktenskap man slipper!

Okej. Misstänkte det... Fast det är ju lite konstigt att dom räknar med att det är maken i äktenskapet som är pappa till barnet när dom inte räknar med att mannen i ett samboskap är det ;)
    Han skriver ju egentligen inte på att han är pappa rent biologiskt utan att han har det ekonomiska ansvaret för barnet. I äktenskapet har du redan godkänt att värna om de barn som föds inom äktenskapet som dina egna. Gammal sed egentligen, väljer du att bo med en kvinna så lovar du att också värna om de barn som finns i och som föds i det gemensamma hemmet :)
  • Bimbim79

Jaha då blev vi med spjälsäng :) skötbord med snart på plats :) man kan ju inte låta blir!

• GrönaDruvan

Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha

Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.
    Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?
    Det måste väl vara någon av er som gjort snitt, hur är det egentligen?

• narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-03-06 20:01:29 följande:

Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha

Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.

Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?

Vad härligt att allt ser fint ut med honom! Känns det inte tryggare med snitt i ditt fall? Vilka risker tänker du på?

Du kommer antagligen vara först ut i denna tråden med att få hålla din lille i dina armar.

Ja, undrar precis som du när ungen där inne faktiskt sover. Känns som om det kommer bli en vild unge :).
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-03-06 20:17:57 följande:
    Vad härligt att allt ser fint ut med honom! Känns det inte tryggare med snitt i ditt fall? Vilka risker tänker du på?

Du kommer antagligen vara först ut i denna tråden med att få hålla din lille i dina armar.

Ja, undrar precis som du när ungen där inne faktiskt sover. Känns som om det kommer bli en vild unge :).
    Jo, det känns tryggare med snitt denna gången, men är ändå rätt rädd för snitt.
    Jag läste att man förlorar mycket blod, att man lätt får infektioner, lättare att få blodproppar osv osv...
    Samtidigt vet jag ju att det är ju så många som gör snitt och det är ju vardag för läkarna. Men är ändå läskigt.

Ja, vi får ju hoppas att jag är den första som får hålla min pojk i famnen. Tidigare än vecka 36 vill man ju helst inte föda...hoppas era små ligger och gottar sig ordentligt i era magar och växer sig stora och starka.
    Känns ändå bra på nåt sätt att de tar ut honom tidigt, för då har jag honom på utsidan och han är ju ändå "klar" så att säga även om han kanske kommer vara lite liten.
  • Leeandra

Varför ska du snittas? Jag blev tvingad till ett snitt med tvilling nr 2 pga att barnmorskorna gjorde bort sig och var traumatiserad i över 4 år, och tänker aldrig mer sätta min fot på förlossningen så jag undrar mest varför de anser det vara nödvändigt?
  • Delilah2001

Jag har gjort planerat snitt, och det var hur bra som helst. Förstår att man kan oroa sig, men det är inget att oroa sig för, tycker jag så här i efterhand!

Kommer välja snitt denna gången också.

Tyckte inte bedövningen kändes något särskilt. Droppnålen i handen gjorde mer ont i så fall.

Allt gick väldigt lugnt och metodiskt till, jag och blivande pappan småpratade medan de opererade, och de hade knappt börjat förrän bebisen var ute och jag fick honom på bröstet medan de sydde.

Från förberedelserna till att allt var klart tog knappt 40 minuter.

En fin och positiv upplevelse!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny