• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sosozo
    Sosozo skrev 2016-12-27 13:14:41 följande:

Jag blev beräknad till 3/7 på mitt tidiga UL. Blev blev flyttad till 4/7 på inskrivningen, sedan flyttad till 30/6 på kub. Antar att jag får den slutgiltiga domen på RUL? Tror början på juli eg är mer riktigt. Men om jag går efter 30/6 så är jag 13+4.

Lite därför jag är intresserad av när bebben verkligen blev till. Men det är kanske svårt att räkna ut exakt.

Nej nu skrev jag fel! Beräknad till 4/6 på i skrivning men tillbakaflyttad en dag på tidigt UL. Det blir den 5/6 på tidigt UL alltså. Sedan flyttad till 30/6 på kub.
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2016-12-27 13:08:41 följande:

Ok! Och då är det beräknat på en 28-dagars cykel?

Ja, det är så man räknar
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-27 13:17:37 följande:

Men då kanske den blev till tidigare än våran alltså (via ivf 12/10). De mätte den för övrigt till 11+5 på kubdagen men ändrade inte från 12+1 eftersom man ver exakt när den blev till. Antar du borde haft äl några dagar tidigare än 12/10 då ;)

Ja, om man går utifrån kub så borde än varit tidigare än jag trott. Vi har "legat i" så att säga typ varje dag under den månaden bebben blev till så jag kan inte gå på liggfrekvens. Gjorde ni ivf? Ursäkta om du skrivit om det tidigare, är lite virrig.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-27 13:11:01 följande:

Ja precis

Delilah2001 skrev 2016-12-27 13:18:14 följande:

Ja, det är så man räknar

Tack
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-27 13:22:14 följande:

Hmm nu blir jag jätteförvirrad!

Nej men herre Gud det är ju jag som är virrig som en karusell! 4/7 och 5/7 såklart. Och flyttades till 30/6.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-27 13:24:01 följande:

Hihi ja då blir det ju svårt att veta vilken dag. Ja vi gjorde icsi (typ som ivf) både nu och med sonen.

Ja, har en extremt målinriktad man och när vi väl bestämde oss för en till så.. ja. Jag har inte behövt tjata eller slänga på mig raffsetet för att få saker att rulla direkt.

Jaha, icsi? Vad är det? Nu blir jag nyfiken, inte hört om det innan!
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-27 13:27:24 följande:

Ja, har en extremt målinriktad man och när vi väl bestämde oss för en till så.. ja. Jag har inte behövt tjata eller slänga på mig raffsetet för att få saker att rulla direkt.

Jaha, icsi? Vad är det? Nu blir jag nyfiken, inte hört om det innan!

Haha sådär var min man också. Från vi bestämde oss var det en satts om dagen. För nog skulle det gå direkt! Målmedveten AB!
  • Leeandra
    sobrio88 skrev 2016-12-26 20:21:05 följande:

Har aldrig använt sjal, är det ergonomiskt? Får problem med ryggen nämligen..

Fantastiskt för ryggen i och med att barnet sitter nära och att tyget över axlarna gör så att tyngden fördelas jämnt. ( Till skillnad från den hemska Baby Björnselen som tar död på ryggen och inte är ergonomiskt riktig för barnet. )
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-27 13:37:06 följande:

Processen tom att äggen är ute är precis samma som ivf men sen microinjiceras en spermie i varje ägg och den gör man när man konstaterat dålig spermiekvalitet vilket vi (jag) vetat sen första utredningen för 10 år sen ;) behandlingen per försök är några tusen dyrare än vanlig ivf.

Nu ska vi tydligen åka och handla lego för julklappspengarna ;)

Jaha, ok coolt! Skönt att det funkar!
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-27 13:30:54 följande:

Haha sådär var min man också. Från vi bestämde oss var det en satts om dagen. För nog skulle det gå direkt! Målmedveten AB!

Ja, det är ju skönt på sitt sätt att de är med på banan!

Jag har en kompis som hävdar med bestämdhet att Shettlers metod funkar. Alltså att man kan bestämma könet på barnet genom att tajma samlaget med äl. 3-4 dagar innan äl = flicka och 2-0 dagar innan äl eller alltså själva dagen med äl = pojke. Jag tänkte för mig själv att ok, inte konstigt att vi går pojkar då! Samma recept med alla tre inkl den här. Så det blir enligt den metoden en gosse till! Hehe, men alltså jag vet inte. Hur mkt det stämmer.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny