BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag blev beräknad till 3/7 på mitt tidiga UL. Blev blev flyttad till 4/7 på inskrivningen, sedan flyttad till 30/6 på kub. Antar att jag får den slutgiltiga domen på RUL? Tror början på juli eg är mer riktigt. Men om jag går efter 30/6 så är jag 13+4.
Lite därför jag är intresserad av när bebben verkligen blev till. Men det är kanske svårt att räkna ut exakt.
Ok! Och då är det beräknat på en 28-dagars cykel?
Men då kanske den blev till tidigare än våran alltså (via ivf 12/10). De mätte den för övrigt till 11+5 på kubdagen men ändrade inte från 12+1 eftersom man ver exakt när den blev till. Antar du borde haft äl några dagar tidigare än 12/10 då ;)
Ja precis
Ja, det är så man räknar
Hmm nu blir jag jätteförvirrad!
Hihi ja då blir det ju svårt att veta vilken dag. Ja vi gjorde icsi (typ som ivf) både nu och med sonen.
Ja, har en extremt målinriktad man och när vi väl bestämde oss för en till så.. ja. Jag har inte behövt tjata eller slänga på mig raffsetet för att få saker att rulla direkt.
Jaha, icsi? Vad är det? Nu blir jag nyfiken, inte hört om det innan!
Har aldrig använt sjal, är det ergonomiskt? Får problem med ryggen nämligen..
Processen tom att äggen är ute är precis samma som ivf men sen microinjiceras en spermie i varje ägg och den gör man när man konstaterat dålig spermiekvalitet vilket vi (jag) vetat sen första utredningen för 10 år sen ;) behandlingen per försök är några tusen dyrare än vanlig ivf.
Nu ska vi tydligen åka och handla lego för julklappspengarna ;)
Haha sådär var min man också. Från vi bestämde oss var det en satts om dagen. För nog skulle det gå direkt! Målmedveten AB!