• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-18 00:11:14 följande:

Bra då kan jag prata med dom på förlossningen sen då...toppen. får man inte ärr efter det? Borde ju vetat själv och känt nån tråd vid toabesök?

Jag fick sy 10 stygn med första men har inga ärr vad jag vet/känt efter det. För en del kan ärren strama lite efteråt men inget jag känt :)
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 00:15:33 följande:

Jag fick sy 10 stygn med första men har inga ärr vad jag vet/känt efter det. För en del kan ärren strama lite efteråt men inget jag känt :)

Känner man dom när man torkar sig lr är man rätt omedveten att ha stygnen? :) ramlar bort av sig själv?
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-18 00:44:51 följande:

Känner man dom när man torkar sig lr är man rätt omedveten att ha stygnen? :) ramlar bort av sig själv?

Det kan klia en del när det läker och svida när man kissar om det är utvändiga stygn. Men kan ju även vara sytt invändigt och då svider det ju inte men kan klia. Mina stygn va sånna som försvann av sig själva :) hur mycket man känner av det är nog väldigt individuellt skulle jag tro :)
  • Noccis

Klockan är 3 på morgonen och jag är så less på att inte kunna sova.
    BF+2 idag. Börjar kännas overkligt, som att det aldrig kommer komma någon bäbis.
    Känns som om man håller på att bli galen....
    Har ju haft en del känningar sedan lördag men inget allvarligt, känns som om kroppen retas med en.

Det är tur att jag bara vill ha ett barn för det här går jag aldrig igenom igen haha!

Glad att man iaf får se folk här inne som fått sina små guldklimpar så man kan glädjas med er och fantisera om när man själv får ligga där och gosa Även om det känns låååångt bort.

• LeyasMamma

Jag är också vaken här mitt i natten! Har fått små korta och täta värkar (pinvärkar?) som gör ont! Känns som en stark mensvärk som kommer ca varannan min och håller i kanske 20-25 sekunder, får andas igenom dom! Har haft så sedan kl 2. "Poffade" till i magen förut med och fick en rejäl rosa/vattnig flytning som rann igenom trosorna och ner längst benet, vatten?! Har satt på mig en binda för att se om de kommer mer :) kanske att det är på g, hoppas inte att det är besvärliga pinvärkar bar efter hinnsvepningen tidigare idag. Körde även med en färdknäpp på kvällen och verkar som den gav effekt ;)

• Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-17 22:47:17 följande:

Har en fundering över att spricka.... om man sys är det stygn man är medveten om att man får eller kan man få stygn å sen aldrig veta om att man fått det. Om det bara var ett lr så? Efterkontroll?

Min syster å mamma sa först som har vart med på alla mina 3 förlossningar att jag sprack å syddes flera stygn. Men jag minns inte det. Jag har minne av att doktor sa skrubbsår som inte behövdes sys. Så därför jag undrar. Ska det stå i nån journal?

Jag sprack inge men fick några flikar kallade hon det. Hon sa först hur många stygn och trodde sig behöva göra sen hur många det faktiskt blev.
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 03:47:39 följande:

Jag är också vaken här mitt i natten! Har fått små korta och täta värkar (pinvärkar?) som gör ont! Känns som en stark mensvärk som kommer ca varannan min och håller i kanske 20-25 sekunder, får andas igenom dom! Har haft så sedan kl 2. "Poffade" till i magen förut med och fick en rejäl rosa/vattnig flytning som rann igenom trosorna och ner längst benet, vatten?! Har satt på mig en binda för att se om de kommer mer :) kanske att det är på g, hoppas inte att det är besvärliga pinvärkar bar efter hinnsvepningen tidigare idag. Körde även med en färdknäpp på kvällen och verkar som den gav effekt ;)

Låter som vattnet gick? Vet jag hörde/kände ett "knäpp" som proppen gick när det hände med sonen! Det räddade sängen, jag flög upp och sa bokstavligt plask innan hans huvud täppte till! Sen kom det en skvätt vid varje fosterrörelse efter det! Hoppas det är pågång nu för dig!

Här har inte sovits mycket inatt. Busig bebis, sen myrkryp i benen. Familjen hämtade en kattunge igår, duktig som attan att gå på låda osv, men själv i hallen/ vardagsrummet ville den inte vara. Maken som är lite mer blödig som strängt sagt att den ska inte vara i sängarna tyckte såklart synd om den så nu har den klart sovit i sängen iaf! ;) hon satt ju å grät utanför dörren! Jaja blir nog bra, vart ju mig hon väckte när hon tyckte de va dax för frukost iaf ;/
  • LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-07-18 07:47:24 följande:

Låter som vattnet gick? Vet jag hörde/kände ett "knäpp" som proppen gick när det hände med sonen! Det räddade sängen, jag flög upp och sa bokstavligt plask innan hans huvud täppte till! Sen kom det en skvätt vid varje fosterrörelse efter det! Hoppas det är pågång nu för dig!

Här har inte sovits mycket inatt. Busig bebis, sen myrkryp i benen. Familjen hämtade en kattunge igår, duktig som attan att gå på låda osv, men själv i hallen/ vardagsrummet ville den inte vara. Maken som är lite mer blödig som strängt sagt att den ska inte vara i sängarna tyckte såklart synd om den så nu har den klart sovit i sängen iaf! ;) hon satt ju å grät utanför dörren! Jaja blir nog bra, vart ju mig hon väckte när hon tyckte de va dax för frukost iaf ;/

Vattnet va kvar men här sitter vi och var 6 cm öppna när vi kom in :) har glömt att de gör såhär ont!!!
  • narie24

Coolt leias mamma! Spännande! Lycka till nu :)

Jag har vaknat massor i natt. Hinnsvepn gav mig småvärkar som väckt mig av och till men inget mer. Hade tänkt köra färdknäpp igår kväll men hade för ont. Kanske provar idag men är så trött så känner att hjälp hur ska man orka ännnu fler småvärkar?

• Wooden
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 08:17:08 följande:

Vattnet va kvar men här sitter vi och var 6 cm öppna när vi kom in :) har glömt att de gör såhär ont!!!

Åh, då blir det snart bebis! Lycka till! :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny