• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-15 16:41:10 följande:

Jag är på Csk i Kristianstad.

Fortfarande värkar ca 5 min. Varierar att stå och ligga, dels för jag vill vila men för att värkarna känns mycket mindre när jag står upp.

Får se om de gör någon nytta bara....

ballongen är ännu i. 5,5 timme nu

Har du nån smärtlindring? Jag får oxå prova stå å gå sen ....kanske bra med tyngd och öppna sig bättre. Har alla gånger legat i sängen.[/quote]

Jag har endast tens.

Ballongen sitter fortfarande kvar och ca 5-7 min mellan värkarna. Ibland längre och svagare.

Tror dock de endast är pinvärkar.

Känner mer och mer misstro till jag kommer kunna föda.

Om ca tre timmar tar de ballongen och ska undersöka, utvärdera.

Såååå trött på att ha en massa ineffektiva värkar. Helt slut. Kan ge det en dag till men sen orkar jag inte mer. Bm lovade mig att jag iaf inte blir hemskickad utan bebis. Jag kommer bli förlöst på ett eller annat sätt.

Önskar man kunde se in i framtiden om det man provar kommer funka eller om man ska satsa på snitt direkt.....
  • KaffeOchHybris
    Haiduchi skrev 2017-07-15 19:22:01 följande:
    Har du nån smärtlindring? Jag får oxå prova stå å gå sen ....kanske bra med tyngd och öppna sig bättre. Har alla gånger legat i sängen.[/quote]

Jag har endast tens.

Ballongen sitter fortfarande kvar och ca 5-7 min mellan värkarna. Ibland längre och svagare.

Såååå trött på att ha en massa ineffektiva värkar. Helt slut. Kan ge det en dag till men sen orkar jag inte mer. Bm lovade mig att jag iaf inte blir hemskickad utan bebis. Jag kommer bli förlöst på ett eller annat sätt.

Önskar man kunde se in i framtiden om det man provar kommer funka eller om man ska satsa på snitt direkt.....
    Lycka till! Snart har du din bebis i famnen, som du säger kommer du ju bli förlöst på ett eller annat sätt snart.
  • Bimbim79

Här händer fortfarande ingenting, eller jo men inte på bebisfronten. Storasyster 8 år lyckades däremot på typ plan mark stuka foten så illa så 3 timmar på akuten, bandage o kryckor! Detta arma barn, hon är rörig, yvig och motoriskt hopplös. Växt 12 cm på 3 månader typ å ingen styrsel alls i kroppen. Slår sig ca 10 gånger om dagen, full med blåmärken och konstant skitig hur mycket vi än tvättar och torkar av henne :) konsten att ramla å slå sig när man redan ligger ner liksom ;) klarade iaf galant att röntgas utan mamma, fick åka rullstol för bära henne kan jag ju inte heller! Men nu är alla tårar torra, inga frakturer och ytterligare en nalle från akutpersonalen i samlingen :)

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-15 23:23:29 följande:

Här händer fortfarande ingenting, eller jo men inte på bebisfronten. Storasyster 8 år lyckades däremot på typ plan mark stuka foten så illa så 3 timmar på akuten, bandage o kryckor! Detta arma barn, hon är rörig, yvig och motoriskt hopplös. Växt 12 cm på 3 månader typ å ingen styrsel alls i kroppen. Slår sig ca 10 gånger om dagen, full med blåmärken och konstant skitig hur mycket vi än tvättar och torkar av henne :) konsten att ramla å slå sig när man redan ligger ner liksom ;) klarade iaf galant att röntgas utan mamma, fick åka rullstol för bära henne kan jag ju inte heller! Men nu är alla tårar torra, inga frakturer och ytterligare en nalle från akutpersonalen i samlingen :)

Brorsan bröt benet när han sparkade fotboll för 8 veckor sedan hade gips i 6 veckor. Då är han ändå 25 år men saker sker oturligt nog vem som helst. Han ska studera i Australien nu. Jag är lite orolig för honom. Hur ska lillebror klara sig :) Jag har sagt åt han att dricka mycket mjölk. För benstommens skull.
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-15 19:22:01 följande:

Har du nån smärtlindring? Jag får oxå prova stå å gå sen ....kanske bra med tyngd och öppna sig bättre. Har alla gånger legat i sängen.

Jag har endast tens.

Önskar man kunde se in i framtiden om det man provar kommer funka eller om man ska satsa på snitt direkt.....[/quote]

Hur går det för dig? Hur har natten varit?
  • narie24
    narie24 skrev 2017-07-16 09:32:01 följande:

Jag har endast tens.

Hur går det för dig? Hur har natten varit?[/quote]

Men Gud vad konstigt det ser ut när jag citerar! Jag är inte inlagd. Fortsätter min väntan, idag bf+2.
  • LeyasMamma

Undrar också hur det går för dig haidichi?:) hoppas du ligger och myser med bebisen redan!

Här händer verkligen inget! Börjar tro att det aldrig kommer någon bebis :( 41+0 idag, så 8 dagar över tiden! Vill inte behöva gå över 14 dagar... känner att jag börjar bli lite nojig över att något ska hända det sista med, man vill ju verkligen inte att moderkakan ska släppa osv på övertid. Att man aldrig ska få va lugn och trygg i sin graviditet :D

• Bimbim79

38+5, aldrig varit gravid såhär länge innan! Personligt rekord! :( jaja! Sa till min mamma igår att nu har jag gett upp, de blir ingen bebis, han har vuxit fast! Jag har säkert inbillat mig alltihop, är kanske inte ens gravid! ;) eller? Tycker dagarna flyter ihop, jobbigt att få nåt gjort! Känner mig fläskig å vattenfylld! Osmidig, tappar dessutom allt på golvet bara för att det är jobbigt att böja sig! Tur man har små hjälpredor som plockar upp!

• LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-07-16 11:50:53 följande:

38+5, aldrig varit gravid såhär länge innan! Personligt rekord! :( jaja! Sa till min mamma igår att nu har jag gett upp, de blir ingen bebis, han har vuxit fast! Jag har säkert inbillat mig alltihop, är kanske inte ens gravid! ;) eller? Tycker dagarna flyter ihop, jobbigt att få nåt gjort! Känner mig fläskig å vattenfylld! Osmidig, tappar dessutom allt på golvet bara för att det är jobbigt att böja sig! Tur man har små hjälpredor som plockar upp!

Just det där med att tappa saker känner jag igen! Det gör jag hela tiden känns det som! :D min hjälpreda kommer hem idag som tur är, hoppas det hjälper till att lyfta modet och humöret lite med ;)
  • Malimari

Ja nu är det verkligen inte kul att vara gravid längre. Fått tillbaka min spänningshuvudvärk den senaste veckan och är så svullen om fötter och underben. Händerna också. Har gått upp 18 kg sen inskrivning vilket känns väldigt tufft. Men Men, det får man ta tag i sedan. Att tänka på kosten nu finns inte på kartan, behöver döva smärtan i fogar och rygg haha! :-P Blir mycket begränsat med rörlighet också dessvärre. Jaja, snart är det ju över... Max 24 dagar kvar ehhh..

Svar på tråden BF Juli 2017 ny