BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här händer inget heller, väldigt lugnt. Bf +9 idag... hade denna lilla följt storasyrrans mönster så hade idag varit dagen D, men icke! Ska in till bm idag så idag tänker jag be om en svepning... trött på att va tjock och otymplig nu! Våra alternativ till barnvakter är hemma i veckan men nästan ingen fr.o.m. Torsdag och framåt, så får se hur de går :D
Idag är jag på BF+4 och inatt har förvärkarna tilltagit och när jag reste mig upp imorse så kom slemproppen ;) hoppas innerligt att bebis konmer snart, känns som det är väldigt nära men man har ju blivit lurad förut.... hur mår ni andra som också gått över?
Samma här 7 dagar till BF, men alla de andra kom ju 38+4 :( klart denna biter sig fast och inte vill komma ut! Öm och svårt att sova! Men trött! Vaknade med mensvärk och sammandragningar. Men det lär ju avta! :/
Bf idag, men känner inget mer än jag gjort senaste två veckorna. Har mensvärk och sammandragningar av och till, men de avtar alltid. Första barnet kom i v39+2 så jag trodde inte jag skulle gå över, men lutar ju dit.
Precis hemkommen från min bm. Hon ringde SöS för att höra läget kring en ev igångsättning pga ev stort barn. Läget var stressat där men de skulle återkomma till mig.
Sen gjorde hon en undersökning och hinnsvepning. Jag var mjuk och öppen mot 3 cm. Blödde också en del tydligen. Så hon trodde att vår färdknäpp häromdagen gjort sitt. Hon tyckte att om det inte startar snart så skulle vi köra en till färdknäpp ;).
Blev helt pirrig efter det här och inser plötsligt att hjälp, snart ska jag föda! Rädd för så mkt....
Känner av lite molvärk.
Verkar som de händer lite i tråden nu! Håller tummar och tår för alla som fått lite förvärkar och svepningar!
Har vart inne hos bm nu och fått bokat en överburenhetskontroll på söndag, så har det inte hoppat igång tills då så bestämmer dom hur dom ska starta förlossningen men fick en rejäl svepning idag så hoppas på att den ska göra lite nytta, får väl bli hem och färdknäppa ;) va bara öppen 1cm och tappen va 2 cm, men den va töjbar till 3 cm. Stackars min bm blev svettig utav svepningen :D
Precis hemkommen från min bm. Hon ringde SöS för att höra läget kring en ev igångsättning pga ev stort barn. Läget var stressat där men de skulle återkomma till mig.
Sen gjorde hon en undersökning och hinnsvepning. Jag var mjuk och öppen mot 3 cm. Blödde också en del tydligen. Så hon trodde att vår färdknäpp häromdagen gjort sitt. Hon tyckte att om det inte startar snart så skulle vi köra en till färdknäpp ;).
Blev helt pirrig efter det här och inser plötsligt att hjälp, snart ska jag föda! Rädd för så mkt....
Känner av lite molvärk.
Lovande! Men det är ju så spännande! Fött stora barn innan? Är det sf måttet som är stort?
Förra barnet vägde 4,5 så vill gärna inte gå över tiden för mkt. Varje vecka som går...
Tydligen var slemproppen helt borta, att jag inte märkt ngt av den...
Det gjorde mina också på bf+1 å bf+3 så slipper gärna gå över jag med.. Men har ännu inte varit tal om varesig igångsättning eller tul. Har inte haft något abnormt sf med nån av dem. Sen är kanske inte 4.5 så mycket för mig, en del får ju större barn. Men en 5 kg's undviker man ju gärna eh? :-P
Jaså, men den kanske gått mycket i omgångar då :)