• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Wooden
    Haiduchi skrev 2017-07-15 11:12:34 följande:

Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.

Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.

Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)

Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.

Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.

Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!

Åh, så spännande! Skönt att det är igång! Stort lycka till :)
  • narie24

[quote=77842197][quote-nick]Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:[/quote-nick]Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.

Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!

Det är bra!

Bm undersökte mig nu nyss.

Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.

Woop Woop! Det blir bebis denna helgen![/

Wiiii! Var är du?

• narie24

[quote=77842197][quote-nick]Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:[/quote-nick]Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.

Det är bra!

Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.

Wiiii! Var är du?

• Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-15 14:31:43 följande:

Det är bra!

Wiiii! Var är du?

Vad mysigt narie....hoppas allt går bra för dig! Härligt om man får höra en liten förlossning historia sen ;) /kramar din stora mage
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-15 11:12:34 följande:

Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.

Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.

Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)

Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.

Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.

Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!

Åh så kul.... kram .....lycka till!
  • narie24
    Summerchild skrev 2017-07-15 14:34:49 följande:

Vad mysigt narie....hoppas allt går bra för dig! Härligt om man får höra en liten förlossning historia sen ;) /kramar din stora mage

Blev nog lite felciterat :). Här är allt som vanligt, ingen bebis i sikte.
  • Haiduchi

[quote=77842912][quote-nick]narie24 skrev 2017-07-15 14:31:43 följande:

Wiiii! Var är du?[/quote]

Jag är på Csk i Kristianstad.

Fortfarande värkar ca 5 min. Varierar att stå och ligga, dels för jag vill vila men för att värkarna känns mycket mindre när jag står upp.

Får se om de gör någon nytta bara....

ballongen är ännu i. 5,5 timme nu

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-15 10:05:05 följande:

Nja han kan ju vända sig men känner kroppsdelarna väldigt tydligt å än ligger han som han ska :) han är nog den som varit minst ruckbar av mina ;)

Fick hålla om å "bära magen" när jag skulle på toaletten. ;) rejäl styrka i de där små benen!

Haha jag bär min mage på parkeringen mellan bilen och rullstol på shopping. Vart jag än åker är det rullstol som gäller... får knappt gå längre.... vila vila vila för gräns till hf
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-15 15:30:03 följande:

[quote=77842912][quote-nick]narie24 skrev 2017-07-15 14:31:43 följande:

Wiiii! Var är du?

Jag är på Csk i Kristianstad.

Fortfarande värkar ca 5 min. Varierar att stå och ligga, dels för jag vill vila men för att värkarna känns mycket mindre när jag står upp.

Får se om de gör någon nytta bara....

ballongen är ännu i. 5,5 timme nu[/quote]

Har du nån smärtlindring? Jag får oxå prova stå å gå sen ....kanske bra med tyngd och öppna sig bättre. Har alla gånger legat i sängen.
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-15 15:02:24 följande:

Blev nog lite felciterat :). Här är allt som vanligt, ingen bebis i sikte.

Haha ja det går fel här för mig med med citat...nu tror ni kanske jag ligger inne oxå ....lol
Svar på tråden BF Juli 2017 ny