Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF 1-15 Juli

Hänger på i denna lilla också! Kommer skriva i den stora också, men alltid mysigare med mindre folk som skriver!
    För er som inte känner igen mig kommer här en liten presentation!

Jag är nyss fyllda 38 och bor i Halland.
    Har en son född feb-09 och en son född juni-10.
    Är nu i vecka 13+3 och är beräknad runt 7 juli. Dock blir det säkert maj-juni eftersom jag nu väntar enäggstvillingar.
    Har en riskgraviditet och kommer göra ultraljud varannan vecka.
    Har mått väldigt väldigt dåligt denna graviditet, det börjar släppa lite nu, men mår fortfarande illa och har svårt att äta. Har än sålänge gått ner 2 kg...

• GrönaDruvan

Jag är gärna med på bf listan, men vet inte hur man skriver in.
    Om någon vill skriva in mig, så är jag tacksam!

7/7 Gröna Druvan tredje/fjärde barnet

• GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2017-01-03 17:54:58 följande:

Jag är gärna med på bf listan, men vet inte hur man skriver in.
    Om någon vill skriva in mig, så är jag tacksam!

7/7 Gröna Druvan tredje/fjärde barnet

Halland
  • GrönaDruvan

Ingen bra dag idag...mår skit dåligt. Kan det inte ta slut snart. Är ju i vecka 14..ska det fortsätta hela tiden tro?

• GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-01-04 16:40:44 följande:
    Tråkig läsning. Blev så glad för sin skull när jag läste om hur det gick att äta fisk igår. hoppas på ett kort återfall och självklart ett bekymmersfritt ul för du har väl det imorrn?
    Ja, jag hoppas verkligen det går över snart. Börjar bli frustrerande och känner att mitt humör svajar rejält. Har ju många kundmöten på jobbet och måste alltid vara trevlig o glad, men det senaste blir jag fort irriterad och det är inte bra.

Sitter just nu och äter hönökaka med makrill i tomatsås med ost som vart i ugnen..det kände jag helt plötsligt för, och har lyckats få i mig lite iaf. Första riktiga maten idag.
    Har inte kunnat äta bröd sen jag plussade nästan, så konstigt..Haha
  • GrönaDruvan

Allt gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Fick nästan säkert reda på kön också, även om det inte är helt hundra. Det blir två pojkar!

• GrönaDruvan
    Brennda skrev 2017-01-05 20:48:48 följande:
    Vad härligt att höra! Är dem enäggs?
    Japp,är enäggs!
  • GrönaDruvan
    Brennda skrev 2017-01-05 20:49:55 följande:

Har ni fått tid för RUL? Isåfall när? Vi har fått tid den 8/2 känns såå längt dit, då kommer jag vara i v 19+1 vilket kanske är normalt för rul.

Ska göra rul 9/2 och kommer vara i vecka 17+4 då.
    Kommer dock göra ett ultraljud 24/1 igen också.
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-01-07 13:19:03 följande:

Enligt gamla husmorsskrönor är det väl surt och salt = pojke och sött = flicka?

Jag är nästan bara sugen på sött och jag väntar ju pojkar
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2017-01-07 20:08:49 följande:

Usch ja sura godisar och salta är det som gäller, å choklad som är stor favorit här med det smakar inte alls så gott längre! Dock mår jag sämre när jag (som nu) ätit lite lösgodis....

Jag önskar att jag kunde hitta våran doppler och lyssna efter barnets hjärtslag men verkar tappat bort den sen sist! Har grym sinnesförvirring så kan verkligen inte minnas var ja lagt den.

En sak till, ni som väntar 3e barnet eller mer hur känner ni för förlossningen? Jag har haft så himla bra förlossningar utan smärtstillande och ändå knappt kännbara! Så nu börjar jag få lite panik över att det ska bli en superjobbigt smärtsam förlossning! Kan det bli så trots att det gått lätt innan?

Mina två förlossningar har gått jättebra. Ingen bedövning alls. Dock gick det superfort med tvåan, födde på båren som jag blev hämtad på, så är lite rädd att det ska gå så fort nu också.
    Känns väldigt nervöst denna gången. Jag vet ju inte om det blir vaginal eller snitt och de kan ju komma tidigare. Det är sååå stor skillnad att vänta tvillingar, känns inte som man alls har kontroll över situationen.
Svar på tråden BF 1-15 Juli