Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF 1-15 Juli

Världens konstigaste fråga... Är det nån av er som känt på er livmodertapp nyss? Jag tycker det ilar och känns konstigt där och nu när jag kände så känner jag typ ingen tapp..bara helt mjukt o sladdrigt typ. Jätte skumt. Kanske känns det så vid denna tiden? Jag brukar känna på tappen när man väntar på plus och då känns den ju tydligt... Men nu har jag ju inte pillat där inne på väldigt länge.
    Är så orolig hela tiden för allt.

• GrönaDruvan

Vad härligt att rul gick bra och vilken söt liten krabat!!
    Jag skulle ju ha mitt rul den 9/2, men eftersom jag gör så mycket ultraljud ändå och de mäter typ allt så frågade jag om det var nödvändigt att göra rul.
    Tycker det känns onödigt att stressa bebis för mycket, kanske räcker en gång i veckan..
    Så i måndags gjorde läkaren de sista mätningarna som görs på rul, typ kollade diafragman, kroppspulsådern osv.. Allt var fint.
    Hoppas det går bra för er alla på rul!!

Va och pratade med en barnmorska idag eftersom jag vart så orolig. Lämnade urinprov då jag hade mycket sammandragningar igår och var kissnödig hela tiden. Hon skulle skicka in provet på odling då hon såg att det kunde vara nåt, men troligtvis inte.
    Hon förklarade också det där med tappen, precis som någon av er skrev längre upp..att den vänder sig bakåt och att jag troligtvis kände väggen. Ska försöka att inte vara så orolig, men det är svårt nu.

• GrönaDruvan

Jag är med i en Facebook grupp för juli. Skriv pm till mig.
    Är inte så aktiv just nu, men läser alla era inlägg här och följer med på så sätt.
    Känner att jag inte bidrar med så mycket just nu annat än oro, så därför skriver jag inget.
    Härligt att allt verkar bra för er alla, att allt ser bra ut på era rul!!

• GrönaDruvan

Suck...nu rör han sig sådär lite igen. Känner ju ingenting. Oro, oro, oro...

På tal om pojkar o flickor. Vi har alltid haft sex vid äl och bara fått pojkar!

• GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-02-11 10:28:00 följande:
    Måste vara riktigt jobbigt :( har du funderat på en doppler? Jag älskar min när oron sätter in.
    Tänkt tanken, men samtidigt gör jag ultraljud en gång i veckan så känns onödigt... Oftast känner jag honom, men nu har det gått sådär lång tid igen.
    Han verkar ha bytt plats..ligger närmare sin bror tror jag. Märker att han putter på honom ibland. Konstig känsla.
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-02-11 10:49:20 följande:
    Det kan jag tänka mig. Det finns ju fortfarande lite för mycket plats där inne. Gick ul denna vecka bra?

Jag köpte min för 100 kr på tradera o då kändes det inte så dyrt, tror den är skön att ha senare i graviditeten också.
    Ja, allt såg bra ut i måndags. Nu ska jag på nästa på tisdag... Alltid lika nervöst. 3 veckor kvar tills han räknas som bebis och det faktiskt finns en liten chans att rädda honom om han behöver plockas ut....
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-02-11 11:32:49 följande:
    Har i snackat med fin bm om det? Att ibland känner du honom inte på länge och att det är jobbigt? Kanske din bm har någon förklaring eller kan lugna, eller låna ut doppler/ stetoskop till dig? Förstår verkligen att du oroar dig. Jobbigt.
    Har bara varit hos min bm en gång i vecka 12! Ska dit på onsdag....
    Den här oron kommer troligtvis vara med mig hela tiden. Det känns som jag varit gravid sååååå länge. Kan inte förstå att det bara är vecka 20... Redan gjort 8 ultraljud..och många fler ska det bli..
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-02-11 11:51:00 följande:
    Ok, hoppas att du och din bm får en bra relation och att hon kan hjälpa dig. Jag har också bara träffat min bm en gång, men har haft rätt mkt kontakt sedan dess via mail. Om recept osv.

Du kanske också behöver träffa någon att prata med? Du har ju gått igenom något av ett trauma, kanske behöver bearbeta det plus få en kontakt till när du ska föda så att du har någon som fångar upp dig beroende på känslor då?
    Jag var hos en annan bm för-förra veckan pga oro och lämnade urinprov. Trodde jag fått uvi. Då fixade hon så att jag fick komma till psykolog och där va jag första gången i torsdags. Ska gå dit hela graviditeten. Tror det kan vara bra att ventilera sina tankar och oro.
  • GrönaDruvan

Nu har jag inte känt lillen på 2 dagar...kan vara han jag känner, men vet inte... Så orolig. Antagligen är det han jag känner, men isåfall har han flyttat sig längre in..

Svar på tråden BF 1-15 Juli