BF 1-15 Juli
Hm...nu har jag gått upp 3 kg på 2 veckor, alltså 1,5 kg varje vecka. Ska det fortsätta såhär så lär jag rulla fram!!! Haha
Hm...nu har jag gått upp 3 kg på 2 veckor, alltså 1,5 kg varje vecka. Ska det fortsätta såhär så lär jag rulla fram!!! Haha
Någon här som vet hur man ändrar sin inkomst till försäkringskassan ??!
Sikken liten söt mage du har! Den är verkligen inte stor, men som jag förstår var du liten innan också och gillar det
Eller blandar jag ihop dig med någon annan?
Jag var på läkarbesök igår och mätte flöden, och det var bara bra.
Idag var jag hos barnmorskan...är alltid "lite konstigt" att komma dit, för hon har ju inte så mycket att göra eftersom läkaren gör det mesta, så vi sitter mest och pratar!
Men vi mätte magen för skojs skull så jag får min kurva! Mitt SF mått låg idag på 26 cm vilket är något större än "normalt". Ligger mellan mitten kurvan och översta. Fick lyssna på hjärtljuden också...det får jag ju göra rätt ofta, men det är ändå lite speciellt att höra det på det gamla hederliga sättet!
155 slag i minuten.
Har gått upp 8 kg totalt, trodde det var 9, men det var fel.
Sockret var bra och mitt HB har stigit till 108!!! Tjoho! Det ökar!
Efter besöket hos barnmorskan åkte jag och min mamma till Ullared. Min kropp mår sådär efter 6 timmar där, men skönt att få handlat det sista till bebisen.
Köpte madrass, täcke, kudde, skötbädd, ett bäddset, näsfrida, nagelsax, nappar, nappflaska, snutte, flaskborste, lite kläder.....
Nu har vi allt och det känns skönt.
Iof ska vi köpa ett babyskydd, men köper ett begagnat av några vänner. De använder det dock någon månad till, så kan inte köpa det än.
Är ni klara med det mesta?
På tal om bindor....vet någon som har gjort både snitt och fött vanligt om avslaget är detsamma? Blöder man lika mycket vid snitt?
Om inte jag minns helt fel så köpte jag vanliga bindor med vingar förra gången...modell lite större, men de funkade.
Fast efter första barnet hade jag mycket problem med blödningen, då jag blödde stora koagler och störtblödde efter varje gång ett sånt äckel kom ut, så då antar jag att jag måste haft andra bindor. Kommer inte ihåg...
Känner bara för att skriva av mig för kanske någon här förstår hur jag känner mig utan att man blir dumförklarad.
Jag tycker det känns så jobbigt att jag är så trött i min kropp och jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte orkar göra saker. I torsdags röjde jag massa hemma, började röja sonens rum och gjorde massa annat. Sen jobb direkt på det. Hade så ont i kroppen på kvällen så det var helt sjukt. Det har hållt i sig i stort sett tills idag när jag vaknade och inte hade lika ont.
Var själv med barnen ett tag på dagen idag och killarna är så himla flamsiga och högljudda ofta och jag orkar liksom inte. Får säga till dom 20 ggr om varje grej och de lyssnar ändå inte.
Jag lovade hjälpa sonen att röja klart hans rum, men orkar inte.
En spillde ut glaset med mjölk vid lunchen pga flams och jag flippar ut.
De får en glass och öppnar frysdörren så hårt så hyllan bakom åker i golvet och går sönder och grejerna på. Han blir jätteledsen och jag jättearg.
Jag är så trött på att jag inte orkar göra roliga saker, jag orkar inte gå särskilt långt och jag är bara trött. Blir irriterad på barnen och får så dåligt samvete.
Gick tillslut ner i sovrummet och la mig för jag orkade inte va med dom. Dom kommer in med teckningar och godis....
Sen kom deras farfar och hämtade dom och jag har nu gråtit i snart en timma för att jag har så dåligt samvete och får tankar att dom ska dö så jag aldrig får se dom mer.
Äldsta sonen blev ledsen innan han åkte och ville inte lämna mig...
Antar att ni inte fattar nånting av det här inlägget men det gör knappt jag heller. Jag fattar väl att det är alla jäkla hormoner som håller på, för jag har gråtit lite väl ofta (verkligen gråtit) det senaste för sådana här saker.
Hur blir man en gladare och bättre mamma nu när man har ont och är trött? Hur orkar man ta fighterna hela tiden nu och varför känns det som jag är världens tråkigaste förälder. Mitt samvete knäcker mig snart.
Någon här som förstår vad jag menar?
Tack för alla svar.
När jag var gravid med de andra två så mådde jag ju så himla bra, iaf med tvåan.
Det märks att kroppen är äldre...
Idag mår kroppen bättre, men foglossningen lär väl inte försvinna antar jag..
Det som är jobbigast är att hjärnan och huvudet vill så mycket, där orkar jag allt, men kroppen lyder inte och kroppen orkar inte och det gör mig frustrerad!
Nu sitter jag med mina pojkar i solen på lekplatsen iaf, och allt känns något bättre kust nu, men jag vet ju att det kan vända så fort både med värk och humör..
Är så ledsen, någon som varit med om liknande ?
Var inne en sväng på förlossningen igår för jag inte hade känt flickan på hela dagen, trots jag retade henne på såna str jag vet hon sparkar tillbaka på.
Men allt var bra med henne, läkaren kommenterade dock snabbt när han gjorde ul att hon låg lite... knasigt. På tvären med huvudet på höger sida.
Tänkte inte mer på det, men nämnde det för min man och tanken slog mig att borde hon inte ligga med huvudet ner?!?
Jaja, hade besök idag hos bm och tog upp detta, läkaren hade skrivit en notering om det i min journal med. Hon kände och jo visst låg hon på tvären.
Är ju omföderska så barnet har mer utrymme att röra sig.
Frågade om det var vanligt att de låg så här i denna veckan för omföderskor. Nja de brukar ju ligga med huvudet ner, säger bm.....
Går igenom med mig: har hon inte vänt sig tills besöket i v 36 så kommer de boka tid för mig inne på mottagningen och kolla med ul och eventuellt då göra vändningsförsök. Men skulle hon stanna kvar i fel läge så blir det snitt i veckorna 38-39....
Bröt ihop och började gråta!!!! För varje dag, vecka som hon inte vänder sig så minskar chansen att hon gör det.
Ringde mannen och var så ledsen, han har sagt lite på halvt allvar att han inte skulle klara av att vara med på planerat snitt. Men det tog han tillbaka och man kan ha möten med oss om det så vi känner oss förberedda. Dottern är född med urakut snitt....
Fan! Vill inte ha snitt, vill inte ligga kvar på bb så länge igen. Fan!
Och så som hon ligger är sjukt obekvämt, gör så ont ibland så jag vet knappt var jag ska ta vägen, ibland känns det som jag tappar all färg i ansiktet. Kan knappt äts eller dricka. Fruktansvärt. Så känner verkligen en tydligen skillnad på att hon ligger annorlunda nu jämfört med bara någon dag sen.
Någon som varit med om samma eller känner någon med samma? Hur gick det?
Gråtit hela fm, trött och hormonell. Var inte alls detta jag ville.
Är så förväntansfull på allt som kommer nu framöver. Jag som är sist med bf i denna tråd vet att även om jag får gå max över med tiden så om 3 månader är bebisen här! Känns så overkligt att det kommer komma en liten! Nu är det bara väntan på juni för mig så man kan boa påriktigt och göra allt klart!
Hur känner ni andra, har ni börjat förstå vad som komma skall?:)