Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF 1-15 Juli

Sosozo skrev 2017-01-08 21:59:55 följande:

Vi har bestämt namn redan det gjorde vi för rätt länge sedan. Tilltalsnamn, två mellannamn och efternamnet. Men tänker hålla inne med det till bebisen kommer så att det känns kopplat just till honom

Har inte tänkt på några flicknamn.

Låter som du är ganska säker på att det blir en pojk:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-09 16:35:36 följande:

14+1

Vilken fin bild!
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-09 22:41:08 följande:

Jo, den är väldigt fin! Grät en skvätt pga det också... haha, väldigt känslig nu.

men bara att se hela huvudet tryckas ut inifrån precis innan det kommer ut... herregud vad hemskt!

Jag är väldigt rädd för smärtan. Skulle helst vilja bli sövd eller nåt...

Jag har precis sett filmen, är glad att jag inte visste hur de såg ut just när den kom ut.

Jag tycker du ska ta upp det med bm. Jag har tagit upp det med min och det kommer bokas extra stödsamtal med Aurora barnmorska. Just för att prata och få stöd. Är precis som du livrädd för smärtan trotts att jag gjort det två gånger.
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-10 16:43:38 följande:

Tack snälla för erat stöd!

Även skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för förlossningen..:)

Jag ska prata med min bm om detta nästa gång vi ses. Jag har funderat på att skriva förlossningsbrev faktiskt. Tänkte kanske skriva ner att jag är extremt rädd för smärtan och att jag tar vad som helst bara jag inte känner nåt... haha.

I mitt skrev jag att jag ville ha tidig eda. Fick den redan efter 3 cm och sedan dropp då allt avstannade. Men så värt det. Min första förlossning kände jag inget mer än ett lätt tryck från 3cm tills hon är ute. Sov tom 4 timmar:)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-01-10 20:25:58 följande:

Jag är också väldigt rätt för att spricka!! Smörjer in mig där nere med mamma-olja från Maria åkerberg nu och hoppas att det inte spricker sen haha!Åh wooow!! Så tänker jag också skriva. Lät lyxigt att knappt känna nånting. Tar verkligen eda bort så pass mycket smärta ändå? Det låter ju guldvärt isåfall!

Men ettan tog den bort allt. Eller ja kände ett tryck mot rumpan men inge farligt. Med tvåan tog den bort alla värkar så vart också bara tryck mot.rumpan, dock kände jag krystvärkarna då. Men edan har varit grym på mig. Är vägen till eda jag gruvar mig för då man inte kan göra.något:(

Denna gång hoppas jag också känna krystvärkarna. Tog nästan 2 timmar att krysta ut första pga att ja inte kände något. Sonen var ute på 20 mins krystvärkar.
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-10 23:20:20 följande:

Det lät underbart!

Det lilla jag pratade om förlossningen med min bm så förstod jag att eftersom jag har snitt sen förra så kan de inte göra vad som helst. Tex inte Eda för att värkstimulerande dropp inte är att rekommendera när man har blivit snittad sen innan. Så antar jag inte kan få vanlig igångsättning heller.

Vill verkligen ha en vaginal förlossning, men får kanske ställ in mig på att de i tidigare skede kan bli tvungna att snitta mig igen. Får se.

Vad konstigt att man ej får ha eda efter ett snitt. Är det större risk då? Förstår att du vill pröva vaginalt. Var de planerat snitt på första? Jag vill gärna ha en planerad igångsättning och det är mot det jag kommer jobba under mötena nu
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-11 19:24:27 följande:

Har ju läst i gravidappen att råmjölken bildas nu och provade att trycka lite när jag duschade idag. Och minsann, några miiiini droppar kom!! Hahaha ;D

Häftigt här är den också kommen. Får alltid tidigt, så runt v 20 brukar de bli inlägg på dagarna och fläckar i sängen:) är så häftigt hur kroppen förändras:)

Då förstår jag varför du inte får edan. Hoppas att denna förlossning går bättre:)
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-11 16:46:33 följande:

Måste bara visa er! Tycker det blev så fint ???? Fick äntligen hem ultraljudsbilderna på mina små idag. Tycker det är så mysigt att pyssla med foton, särskilt såhär i väntans tider ;)

Vad fint! Önskar jag hade kvar bilder från alla min ul. Var en rolig idé att ha dom sådär:)
  • Treansresa
    Brennda skrev 2017-01-12 08:02:59 följande:

På tal om kroppar. Jag vägde mig imorse och vågen visade på +7kg. Blev ledsen och orolig, är ju bara i v 15+2. Hur ska detta sluta? Jag vet inte hur jag ska göra för att inte gå upp i vikt då jag konstant är hungrig men äter inte så mycket utan följer livsmedelsverkets rek. Visst sen så blir det småätande på kvällen. Chips, godis, glass. Allt som finns nära till hands och mättar snabbt. Antar att jag får sluta med det och se om detgör någon skillnad. Väger ni er?

Jag väger mig någon gång i månaden. Jag kan inte småäta på kvällarna eller dricka mjölk för då drar vågen iväg. Älskar mjölk så kan inte hålla den hälsosam. Har fått bort all godis, dricka,chips m.m med hjälp av frukt. I början var det kopiösa mängder men nu är jag nere på 2-3 frukter om dagen. Nu äter jag 4 gånger dagligen + frukt. Känner mig piggare och mindre illamående. Dock har jag inte haft nå stora problem med illamående. Och nu har vågen stabiliserat sig:)
  • Treansresa

Jag har redan börjat stressa lite över allt jag vill hinna göra innan bebisen kommer. Har börjat få rejäla problem med framfogen nu så är nog mycket det som sätter press.

Har ni nå planer att göra innan bebisen kommer?:)

Vi behöver bygga om vardagsrummet så vi får ett extrarum. Gubben avskyr att måla o förarbeta så det är min lott. Han får bygga väggar.

Vi vill också hinna åka på minst en resa till utan barn. Vi har alltid åkt iväg 3-4 ggr per år förut och nu är de slut med det.

Sedan ska vinden och sista i källaren röjas.

Och huset började vi måla ifjol, nu får ju inte ja måla som de ser ut, men det ska också försöka göras klart.

• Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-01-14 12:32:03 följande:

Planer och planer. ;) börjat titta igenom allt vi har och har tömt vinden på kläder. Allt upp till typ 74-80 är tvättat och sorterat i påsar. Har kollat på en byrå på Ikea som vi nog köper hem snart, tänkte ta det när vi köper ny mindre soffa också då vi ska göra om lite i ena vardagsrummet, gästrummet som också innehållet ett skrivbord med skrivare just nu ska bli bebisens rum så småningom. Just nu är tanken att göra plats för min och bebisens byrå samt förvaring för lite av småbarnssakerna. Min byrå står t ex där bebissängen ska stå i vårt rum :)

Verkligen småsaker mot det du/ni ska hinna!

Har ju även anmält mig på tjejvasan men vet inte om jag tänker starta, tre mil verkar lite långt ;) men vi ska ändå semestra en vecka i Sälen på sportlovet så jag är ju där. Det är den resa jag vet att familjen ska göra. Vi hade varit välkomna att bo en vecka i den lägenhet som svärföräldrarna hyr i Budapest hela juni men det funkar ju liksom inte :p

Haha oj nu har också en hel del att göra! Häftigt med tjejvasane, förstår dock att du tvekar lite. Har du hunnit åka mycket Iår?
Svar på tråden BF 1-15 Juli